Megane III EDC şanzıman arızası (vites kutusunu kontrol ettiriniz)

Winston75

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Tem 2015
Mesajlar
141
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bu arada ek bilgi ben 2-4-6-R ye kumanda eden tamburu yenisiyle serviste degistirttigime rağmen sorun devam ediyor.
Ben elektronik anakartın ısınma sorunu olduğunu düşünüyorum. Bir komponent soğutucu ile temas etmiyor yada az temas ediyorsa diye bir tezim var. Nemi de atlamayalım nem de Bu dediklerimi yapar.
Bu sayede de beyin değiştiğinde sorun ortadan kalkabiliyor.
İçi açılabilen bir parcamidir beyin bilmiyorum. Lakin elektronikte ısınan komponent kendini kapatıp devreyi korumaya ayarlanabilir.
Ayrıca sorun havalar ısındıkça ve özellikle de nem arttığında daha çok görülüyor.

Tapatalk işkencesi ile yazdım.
 
Son düzenleme:

Winston75

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Tem 2015
Mesajlar
141
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bir de bu 5-7 yıl garantisi olduğunu nereden duydunuz? Böyle bir şeyi daha önce ben de okuduğumu hatırlıyorum bilmem yine siz mi söylemiştiniz ama resmi bir kaynağa rastlamadım.
Renault un yabancı sitelerine girin zaten araçları 5 er yıl garantili.
Ayrıca getrag geçmişi çok sağlam binlerce çalışanı olan bir firma ve alanında marka. 6dct250 nin geliştirilmiş ve hataları giderilmiş versiyonuna 7dct300 adını verdi ve tamamen kuru değil.
Getragin sitesinden değil de yabancı forumlarda 7 yıl garantiyi okumuştum. Bunu da kronik sorunları kabul ettiğinden yapmıştı.
5 yılı zaten markayla beraber kafadan veriyor.

Tapatalk işkencesi ile yazdım.
 

khakans

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2015
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
bir şeyi bilmediğiniz onun olmadığı anlamına gelmez. korozyon yazıp google da aratmak yerine sıcaklık, korozyon gibi şeyler yazıp aratsanız olurmuş ama okumak lazım biraz

http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprog...moduller/YuksekSicaklikVeErozyonKorozyonu.pdf

ben sudan korozyon olmaz demedim, SADECE sudan olmaz dedim

genel olarak öğrenmeye kapalı bir toplum olduğumuzdan bilginin sadece bizim bildiklerimizden ibaret olduğunu düşünüyoruz.

bir de ukala bir şekilde wiki linkini yapıştırıp hiç bir açıklama yapmamışsınız. sonra burda forum ortamında yıllardır reno nun çözmediği problemi çözmeye çalışıyorsunuz. sizin tek yaptığınız kendi odaklandığınız noktaya insanları çekmeye çalışmak olur ki şu durumda da tek problemin su olduğuna inanmışsınız.


Winston75 @ Değerli meslektaşım öncelikle yaşamış olduğunuz sorun için inanın ben de üzgünüm. İnşallah en kısa zamanda bir çözüme kavuşursunuz. Ancak artık bu konuyla ilgili hatta genel olarak mesaj yazmamaya karar verdim. Alıntımda gördüğünüz gibi evladım yaşında bir kardeşimin hiç ummadığım bu şekilde hitabına maruz kalmak inanın çok can sıkıcı tahmin edersiniz. Daha da üzücü olan forum yöneticisi dostlarımın bu mesaja bir tepki göstermemiş oması. Demek ki ben bir şeyleri yanlış yapıyorum burada. Konuyla ilgili yazdığım önceki mesajlarımı da belki başka yanlış anlamalara neden olur diye sildim zaten. Kusura bakmayın. Benim amacım bu tür sorun yaşayan arkadaşlara belki bir katkı sağlarım amacıydı. Malumunuz ben sorun yaşamayan şanslı gruptanım şükür.
Yaşadığınız sorunlar için tekrar geçmiş olsun diliyorum. İnşallah siz ve diğer sorun yaşayan arkadaşlarımız en kısa sürede çözüme kavuşursunuz. İyi forumlar dilerim.


 

khakans

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2015
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Abi bak yazdın aklıma geldi. Benim tamburların 1 tanesi paslanmıştı. Usta dedi bu araba sele girmiş. Dedim manyakmısın ne seli.O tambur ıslanmıştı. Neden nasıl ıslandı bilemiyorum. Motor bile yıkatmadım. Ve kuvvetle ihtimal benim satmadan 1 ay önce nükseden arızam bence bu tamburdu..
Tambur vitesi değiştiren parçaymış . 1-3-5 te 1 tambur,,2-4-6-R de ayrı 1 tambur mevcut.

@bambam11 Sana gelince bambam kardeşim. Gençsin kanın kaynıyor bilirim, ben de o yaşlardan geçtim. Ancak bir daha bir konuda tepkini ortaya koymadan önce, önceki mesajları dikkatlice oku. Aykut kardeşimin bu mesajını okuyan herkes hangi tür korozyondan şüphelenirse ben de ondan şüphelendim. Makine sanayiinde uzun süre bulundum, dede mesleğimizdir. Korozyon nediri öğrendiğim sıralar sen henüz dünyada bile yoktun inan. Ayrıca yaşıma bakma ben de hala çok araştıran, çok okuyan bir insanım, özellikle teknik konularda. Daha ölmedik şükür. Neyse, sana da iyi forumlar diliyorum.
 

bambam11

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2015
Mesajlar
807
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Bilgileri tazelemek gerek. ben de ufakken korozyon sadece sudan sanirdim. yuksek lisansda ogrendim.
 
Son düzenleme:

karacamelih

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ağu 2015
Mesajlar
1,416
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bambam yuksek lisansli ana muhalefet :))


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

khakans

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2015
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bilgileri tazelemek gerek. ben de ufakken korozyon sadece sudan sanirdim. yuksek lisansda ogrendim.

Sıkma canını bu senin suçun değil. Yüksek lisansı beklemeye gerek yoktu halbuki. Eğitim sistemimizin durumu malum. Üniversitede teorik eğitimin yanında pratik olarak basit bir takım tezgahı kullandırsalardı sana gözünle şahit olacaktın buna. Bunu bütün ustalar, kalfalar, çıraklar bilir sanayide. Üzücü bir durum tabi.

Neyse, konuyu biraz dağıttık arkadaşlarımız kusurumuza bakmasın. Gelişmeleri ben de merakla takip ediyor olacağım.
 

bambam11

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2015
Mesajlar
807
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
universitede kaynak da yaptim torna da. ama o teknisyenin işi. biz bilgi sahibi olmak için gördük onları. tabi bilgilerde yüzeysel oluyor. sonra Korozyon tek sebebi SUdur başka sebebi yoktur denebiliyor.
amaTürkiye de genel durum bu. Fabrikalarda görüyoruz amele, mühendis e salliyor; çekiç tutmayi bilmiyor mühendis olmuş diye. Bu kişilerle tartışmaya bile gerek yok. Mühendis çekici tasarlar hesaplar yapar torna tezgahıni yapar zanaatkar çekici kullanır
 
Son düzenleme:

khakans

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2015
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
universitede kaynak da yaptim torna da. ama o teknisyenin işi. biz bilgi sahibi olmak için gördük onları. tabi bilgilerde yüzeysel oluyor. sonra Korozyon tek sebebi SUdur başka sebebi yoktur denebiliyor.
amaTürkiye de genel durum bu. Fabrikalarda görüyoruz amele, mühendis e salliyor; çekiç tutmayi bilmiyor mühendis olmuş diye. Bu kişilerle tartışmaya bile gerek yok. Mühendis çekici tasarlar hesaplar yapar torna tezgahıni yapar zanaatkar çekici kullanır

Yazmayayım diyorum ama öyle şeyler söylüyorsun ki dayanamıyorum. Ama bu sefer kesin son, çünkü konu dışına çıktık iyice arkadaşlara ayıp oluyor.

O amele arkadaş belki çok da haksız sayılmaz. Eminim veya umarım "Devrim Arabaları" filmini izlemişsindir. Çok güzel bir örnektir, başka yoruma pek gerek bırakmaz. Vagonun altından çıkan o mühendisi hatırla, girer kaynak yapar, somun sıkar, işçiden ayıramazsın ilk bakışta. O sahne beni hep duygulandırır. Mühendis olmak öyle birşeydir. İşçinin işini de bilmek zorundadır, her zaman yapmaz belki o ayrı, ama en az onun kadar nasıl yapılacağını iyi bilmelidir. Kontrol edebilmelidir. O nedenle mühendis olmak zor iştir. Okuldan çıkar çıkmaz mühendis olunmaz. Zamanla tecrübeyle olunur, her meslek gibi. Şahsi fikrim tabi.
Zamanında rahmetli amcamla yaptığımı tartışma aklıma geldi şimdi. Aynen ben senin dediğini, o da benim dediğimi savunurdu. Bugün ben de amcam haklıymış diyorum. Beni de soracak olursan ilkokul terk. Google'dan filan bulup buluşturup copy/paste yaparım genelde. İşe yarıyor. İyi forumlar. :)
 
Son düzenleme:
Üst