Megane III EDC şanzıman arızası (vites kutusunu kontrol ettiriniz)

zerqcool

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2011
Mesajlar
230
Tepki puanı
0
Puanları
0
arkadaşlar merhaba 2012 1.5 edc dci fluence sahibiyim.araçta vites 6 dan 5e inerken yaklaşık 5 ay önce cirlama sesi geldiğini farkettim ve servise başvurdum o ara araç 102k kmdeydi.servis kontrol etti ve sürüş güvenliğini etkileyen birşey yok dedi.hiç bir işlem yapmadı lar.sonra tabi tatmin olmadım bu çvptan ve başka bir ildeki yetkili servise goturdum araci ve oradaki kontrolden sonra aracin surus guvenligi acisindan herhangibir sorun teskil etmedigini soylediler ve bir islem yapilmadi.ustune ustluk ikinci yerdeki halkla iliskiler personeli sahsimi azarlamaya kalkarak "herkesin butur problemlerini ucretsiz cozemeyiz ben sirketimin arkasindayim" filan gibi sacma sapan seyler soyleyerek iyice olayi cigirindan cikardi bende bunun uzerine kendisini sikayet ettim musteri hizmetlerine kim kimin arkasinda heralde anlamistir artik.neyse tabi istedigim olmadi yine neydi istedigim? Aracimin km sinin 100k nin hemen uzerinde olmasi ve fakat 3 yasin uzerinde olmasina ragmen arizanin ucretsiz giderilmesiydi.2 servistende olumsuz cvp alinca müşteri hizmetleri telefonuna ayni sorunu ilettim ve beklemeye basladim.size en kisa zamanda doncez filan dediler 2_3 hafta gibi kisa bi zamanda donduler ve ayni cvp surus guvenligini etkilemiyor...istedigim hala olmadi ne ypiyim dedim kendi kendime. Dedim iadeli taahhutlu dilekce yaziyim.ve dilekce yazdim renault genel mudurlugu istanbula sikayetimi anlattim ve ve aracimin musteri memnuniyeti kapsaminda onarilmasini istedim ve mahkmeye ve basina basvuracagimi yazdim.cvp gelene kadar benim ilk servise basvuru yaptigim tarihden itibaren 5 ay filan gecti ve sonra talebimi ciddiye alip araci servise yonlendirdiler.ilk basvurdugum srvise ikinci kez gittim ve araci incelediler.tabi bu sefer genel mudurlukteki bir muhendiste surece dahil oldu ve butun bilgiler aninda ona gidiyordu.ve servisin tutumu cok degismisti.sadete geliyim servis aracin catal ayak denen bi parcasinda sorun oldugunu ve degismesi gerektigini soledi tamam dedim.sanzimani indirdiklerinde volanin uzerindeki yayli metal bir parcanin yerinden cikmis oldugunu ve yere dustugunu solediler ve volanin degismesi gerektigini solediler ona da tamam dedim.ayrica baski balatanin da yaglandigini vites jutusundan yag kacirdigini oradaki kecenin yag sizdirdigini ve baski balatanin bu sebeple siyirdigini ve baski balatanin ve bilesenlerininde degisecegini solediler ona da tamam dedim.bu kadar rahat tamam dememin sebebi musteri memnunniyetinden dolayi ucret vermeyecek olmamdi tabi..sonucta 11 bin tl gibi bir masraf cikmis benim aracta arac suan 115k kmde ve 2012 model genelde uzun yolda kullaniliyor ve zorlanmadan kullaniliyor.benden talep ettikleri sadece volanin parca ucreti oldu onun da fiyati 1500 tl cik.eee naapalim aracin degeri 44 bin tl masraf 11
Bin tel. 1500 u verip yola devam diyelim dedik.aracimi bugun yetkili servisten teslim aldim test surusu yaptim ve eski halinde gercekten baski balatanin siyirdigini frkettim suan gayet saglikli ve iyi calisiyor insallah sorun yaratmaz bana bi uzun sure.yapilan islemlerin ayrintisini yazabilirim mrk eden varsa hatta bu konuda ozelden msjda atabilirsiniz gerekli belgeleride gonderebilirim.tum edc kullananlara saygilar.hayirli bayramlar simdiden.
 

sportwagon

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2013
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
arkadaşlar merhaba 2012 1.5 edc dci fluence sahibiyim.araçta vites 6 dan 5e inerken yaklaşık 5 ay önce cirlama sesi geldiğini farkettim ve servise başvurdum o ara araç 102k kmdeydi.servis kontrol etti ve sürüş güvenliğini etkileyen birşey yok dedi.hiç bir işlem yapmadı lar.sonra tabi tatmin olmadım bu çvptan ve başka bir ildeki yetkili servise goturdum araci ve oradaki kontrolden sonra aracin surus guvenligi acisindan herhangibir sorun teskil etmedigini soylediler ve bir islem yapilmadi.ustune ustluk ikinci yerdeki halkla iliskiler personeli sahsimi azarlamaya kalkarak "herkesin butur problemlerini ucretsiz cozemeyiz ben sirketimin arkasindayim" filan gibi sacma sapan seyler soyleyerek iyice olayi cigirindan cikardi bende bunun uzerine kendisini sikayet ettim musteri hizmetlerine kim kimin arkasinda heralde anlamistir artik.neyse tabi istedigim olmadi yine neydi istedigim? Aracimin km sinin 100k nin hemen uzerinde olmasi ve fakat 3 yasin uzerinde olmasina ragmen arizanin ucretsiz giderilmesiydi.2 servistende olumsuz cvp alinca müşteri hizmetleri telefonuna ayni sorunu ilettim ve beklemeye basladim.size en kisa zamanda doncez filan dediler 2_3 hafta gibi kisa bi zamanda donduler ve ayni cvp surus guvenligini etkilemiyor...istedigim hala olmadi ne ypiyim dedim kendi kendime. Dedim iadeli taahhutlu dilekce yaziyim.ve dilekce yazdim renault genel mudurlugu istanbula sikayetimi anlattim ve ve aracimin musteri memnuniyeti kapsaminda onarilmasini istedim ve mahkmeye ve basina basvuracagimi yazdim.cvp gelene kadar benim ilk servise basvuru yaptigim tarihden itibaren 5 ay filan gecti ve sonra talebimi ciddiye alip araci servise yonlendirdiler.ilk basvurdugum srvise ikinci kez gittim ve araci incelediler.tabi bu sefer genel mudurlukteki bir muhendiste surece dahil oldu ve butun bilgiler aninda ona gidiyordu.ve servisin tutumu cok degismisti.sadete geliyim servis aracin catal ayak denen bi parcasinda sorun oldugunu ve degismesi gerektigini soledi tamam dedim.sanzimani indirdiklerinde volanin uzerindeki yayli metal bir parcanin yerinden cikmis oldugunu ve yere dustugunu solediler ve volanin degismesi gerektigini solediler ona da tamam dedim.ayrica baski balatanin da yaglandigini vites jutusundan yag kacirdigini oradaki kecenin yag sizdirdigini ve baski balatanin bu sebeple siyirdigini ve baski balatanin ve bilesenlerininde degisecegini solediler ona da tamam dedim.bu kadar rahat tamam dememin sebebi musteri memnunniyetinden dolayi ucret vermeyecek olmamdi tabi..sonucta 11 bin tl gibi bir masraf cikmis benim aracta arac suan 115k kmde ve 2012 model genelde uzun yolda kullaniliyor ve zorlanmadan kullaniliyor.benden talep ettikleri sadece volanin parca ucreti oldu onun da fiyati 1500 tl cik.eee naapalim aracin degeri 44 bin tl masraf 11
Bin tel. 1500 u verip yola devam diyelim dedik.aracimi bugun yetkili servisten teslim aldim test surusu yaptim ve eski halinde gercekten baski balatanin siyirdigini frkettim suan gayet saglikli ve iyi calisiyor insallah sorun yaratmaz bana bi uzun sure.yapilan islemlerin ayrintisini yazabilirim mrk eden varsa hatta bu konuda ozelden msjda atabilirsiniz gerekli belgeleride gonderebilirim.tum edc kullananlara saygilar.hayirli bayramlar simdiden.

Aynı sorun benim aracımda da var nasıl bir yol izlediniz? Forumda konu ile ilgili şikayetçi kişiler için süreci ve evrakları başlık altında yayınlarsanız bizede yardımcı olmuş olursunuz . Şimdiden teşekkür ederim.
 

mihmander

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2015
Mesajlar
35
Tepki puanı
1
Puanları
0
arkadaşlar merhaba 2012 1.5 edc dci fluence sahibiyim.araçta vites 6 dan 5e inerken yaklaşık 5 ay önce cirlama sesi geldiğini farkettim ve servise başvurdum.


aynı hatta tıpatıp sorun bende de var.
gecen cuma servise gittim.
vites ayırma çatalından dediler.
birde keçelerden yağ kacırıyormuş.
ruhsat fotokopisini çekip siz dönüş yaparız dediler..

büyük bir ihtimalle 10-11 bin tl para isteyecekler.
aracımın ikinvi el fiyatı 40 bin tl civarı sadece vites için 11 bin tl verirsek
ayvayı yedik demektir. zaten veremem.

EDC sanzumanın kronik saorunu bu herhalde.
renault bir iyilik yapsada tüm kronik sorunlu araçları
çağırıp sorunu cözse.. bu kullanıcı hatası değil.

bu arada sahibinden de komple sanzumanlar var 11 bin vermektense
alsam taktırsam sorun olur mu bilmiyorum..

https://www.sahibinden.com/ilan/yed...ites-edc-sanzuman-320101376r-312402727/detay/

vites ayırma çatalı bu sanzımanın içinde bir parçamıdır?

var mı bilen??
 

mihmander

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2015
Mesajlar
35
Tepki puanı
1
Puanları
0
Renault un yabancı sitelerine girin zaten araçları 5 er yıl garantili.
Ayrıca getrag geçmişi çok sağlam binlerce çalışanı olan bir firma ve alanında marka. 6dct250 nin geliştirilmiş ve hataları giderilmiş versiyonuna 7dct300 adını verdi ve tamamen kuru değil.
Getragin sitesinden değil de yabancı forumlarda 7 yıl garantiyi okumuştum. Bunu da kronik sorunları kabul ettiğinden yapmıştı.
5 yılı zaten markayla beraber kafadan veriyor.

Tapatalk işkencesi ile yazdım.


getrag şirketine toplu olarak mail atsak ve sorunlarımızdan bahsetsek birşeyler
değişirmi??
 

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,158
Tepki puanı
81
Puanları
48
arkadaşlar merhaba 2012 1.5 edc dci fluence sahibiyim.araçta vites 6 dan 5e inerken yaklaşık 5 ay önce cirlama sesi geldiğini farkettim ve servise başvurdum o ara araç 102k kmdeydi.servis kontrol etti ve sürüş güvenliğini etkileyen birşey yok dedi.hiç bir işlem yapmadı lar.sonra tabi tatmin olmadım bu çvptan ve başka bir ildeki yetkili servise goturdum araci ve oradaki kontrolden sonra aracin surus guvenligi acisindan herhangibir sorun teskil etmedigini soylediler ve bir islem yapilmadi.ustune ustluk ikinci yerdeki halkla iliskiler personeli sahsimi azarlamaya kalkarak "herkesin butur problemlerini ucretsiz cozemeyiz ben sirketimin arkasindayim" filan gibi sacma sapan seyler soyleyerek iyice olayi cigirindan cikardi bende bunun uzerine kendisini sikayet ettim musteri hizmetlerine kim kimin arkasinda heralde anlamistir artik.neyse tabi istedigim olmadi yine neydi istedigim? Aracimin km sinin 100k nin hemen uzerinde olmasi ve fakat 3 yasin uzerinde olmasina ragmen arizanin ucretsiz giderilmesiydi.2 servistende olumsuz cvp alinca müşteri hizmetleri telefonuna ayni sorunu ilettim ve beklemeye basladim.size en kisa zamanda doncez filan dediler 2_3 hafta gibi kisa bi zamanda donduler ve ayni cvp surus guvenligini etkilemiyor...istedigim hala olmadi ne ypiyim dedim kendi kendime. Dedim iadeli taahhutlu dilekce yaziyim.ve dilekce yazdim renault genel mudurlugu istanbula sikayetimi anlattim ve ve aracimin musteri memnuniyeti kapsaminda onarilmasini istedim ve mahkmeye ve basina basvuracagimi yazdim.cvp gelene kadar benim ilk servise basvuru yaptigim tarihden itibaren 5 ay filan gecti ve sonra talebimi ciddiye alip araci servise yonlendirdiler.ilk basvurdugum srvise ikinci kez gittim ve araci incelediler.tabi bu sefer genel mudurlukteki bir muhendiste surece dahil oldu ve butun bilgiler aninda ona gidiyordu.ve servisin tutumu cok degismisti.sadete geliyim servis aracin catal ayak denen bi parcasinda sorun oldugunu ve degismesi gerektigini soledi tamam dedim.sanzimani indirdiklerinde volanin uzerindeki yayli metal bir parcanin yerinden cikmis oldugunu ve yere dustugunu solediler ve volanin degismesi gerektigini solediler ona da tamam dedim.ayrica baski balatanin da yaglandigini vites jutusundan yag kacirdigini oradaki kecenin yag sizdirdigini ve baski balatanin bu sebeple siyirdigini ve baski balatanin ve bilesenlerininde degisecegini solediler ona da tamam dedim.bu kadar rahat tamam dememin sebebi musteri memnunniyetinden dolayi ucret vermeyecek olmamdi tabi..sonucta 11 bin tl gibi bir masraf cikmis benim aracta arac suan 115k kmde ve 2012 model genelde uzun yolda kullaniliyor ve zorlanmadan kullaniliyor.benden talep ettikleri sadece volanin parca ucreti oldu onun da fiyati 1500 tl cik.eee naapalim aracin degeri 44 bin tl masraf 11
Bin tel. 1500 u verip yola devam diyelim dedik.aracimi bugun yetkili servisten teslim aldim test surusu yaptim ve eski halinde gercekten baski balatanin siyirdigini frkettim suan gayet saglikli ve iyi calisiyor insallah sorun yaratmaz bana bi uzun sure.yapilan islemlerin ayrintisini yazabilirim mrk eden varsa hatta bu konuda ozelden msjda atabilirsiniz gerekli belgeleride gonderebilirim.tum edc kullananlara saygilar.hayirli bayramlar simdiden.
Paylaşımınız için teşekkürler.
 

savasin

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Tem 2015
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Merhaba, daha önce bahsettiğim 10 bin TL tutan parça değişiminden yaklaşın 1.5 ay sonra maalesef aynı hata "vites kutusunu kontrol ettiriniz" tekrar verdi. bu sefer 2500 tl lik bir reçeteyle sizinde söylemiş olduğunuz vites tamburu vs. bi iki parça, yağ, keçe conta vb. değişimlerle tekrar arabayı aldım. Şuan ki kulllanımda müthiş bir yumuşama hissettim geçişlerde, kavramalarda. sanki ilk günkü gibi oldu herşey... Şuan 3-5 gün oldu arabayı kullanmak hoşuma gidiyor valla bir garip oldum :) Geçmişten bu yana 2 kere beyin ve vites kutusunda ana vites çarkları haricinde herşey değişti. Faturasal değerleri sanırım 18-19 bin'i buldu. ve Renault müşteri memnuniyeti olarak benden 10 puan aldı. Tabi sıkıntılar çektik. 2 sene boyunca toplamda 2 aya yakın arabasız kaldık. ama bu para cepten çıkmayınca insan bir rahatlıyor tabi :) Tabi burada şans faktörüde var mı bilemedim. garantinin 2.senesinde bu problemin başlaması gibi.. ve garanti bitiminden 2 sene geçmesine rağmen sorunun takibi giderilmesi konusunda aracımı sadece renault servisinde bakım yaptırmamında bir önemi olmuştur sanırım. Bakalım en az 2 ay kullanmak gerekiyor şimdi. umarım düzelmiş olur.

Burada ana fikir olarak şunu söylemek isterim. Benim gibi sık arıza vermeyen, ama önemli bir parçası arızalandığında aracınızı tamir etmeden satmayın. yada satacağınız kişiye bu bilgiyi verip öyle satın. Kimsenin kul hakkına girmeyin. Para pulun hak yolunda bir değeri yoktur. kul hakkına girmeyin... umarım tüm arızalarınızın çözümünü bulursunuz...

selamlar


Merhaba arkadaşlar, yukarıdaki son işlemler yapıldıktan yaklaşık bir kaç gün sonra araç sapıttı diyebilirim... Daha önce hiç vermeyen bir hata verdi. Daha doğrusu hata yine "vites kutusunu kontrol ettiriniz" ama bu sefer sadece 3-5 vitesleri kayboldu... videosunu bu adresten bakabilirsiniz...

https://www.youtube.com/watch?v=0-9WWULkXLU

neyse sonrasında tabi tekrar servise gittik bu sefer şanzıman ile ilgili elektrik tesisatını değiştirdiler. 600 küsür bir fatura çıktı (sağ olsunlar yine onlar karşıladı.). değişeli yaklaşık 2 ay oldu herhalde. şuana kadar sorunsuz kullanıyorum.
Benzer sorunlar yaşayan arkadaşlar önceliği elektrik tesisatına verirse belkide daha ucuz yollu kurtulabilir böyle bir sorundan...

selamlar
 

mihmander

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2015
Mesajlar
35
Tepki puanı
1
Puanları
0
artık sert kullanımda 6 dan 5 düşürünce şehir içinde de yapmaya başladı.
şanxumanı elime alıncaya kadar devam.

servis 5300 TL fiyat verdi. yaptırmayacağım.
 

cucar

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ağu 2016
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
clio 3 hb dizel quickshift
Yoğun trafikli yokuş dur kalklı trafikte araç vites kutusunu kontrol ettiriniz arızası verdi
dur kalk esnasında yol biraz açılıp hızlanmaya başlayınca 3 den dörde geçerken bu ikazı veriyor ve araç yolda giderken tekrar normale dönüyor

bu sorunu herkez değişik varyasyonlarıyla yaşıyor anlaşın,
yardımlarınızı ve usta önerilerinizi rica ederim.

sağlıcakla
 

mihmander

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2015
Mesajlar
35
Tepki puanı
1
Puanları
0
clio 3 hb dizel quickshift
Yoğun trafikli yokuş dur kalklı trafikte araç vites kutusunu kontrol ettiriniz arızası verdi
dur kalk esnasında yol biraz açılıp hızlanmaya başlayınca 3 den dörde geçerken bu ikazı veriyor ve araç yolda giderken tekrar normale dönüyor

bu sorunu herkez değişik varyasyonlarıyla yaşıyor anlaşın,
yardımlarınızı ve usta önerilerinizi rica ederim.

sağlıcakla


servisten başka ilgilenen pek yok.
renault mail attım. sorunum ile ilgili bakalım ne cevap gelecek.
 
Üst