Metrobüs yolcusundan Mercedes'e 'yalvaran' mektup!..

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan fortuna
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

fortuna

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Haz 2012
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
istanbul'da metrobüs ulaşımı her ne kadar kolaylaştırsa da metrobüs yolcuları için araçlarda yer alan klimaların yetersizliği, bozukluğu ya da şoförler tarfından çalıştırılmaması büyük bir çileye neden olmakta. ekşisözlük'te ''geologysos'' nick'iyle mercedes-benz'e seslenen metrobüs yolcusu, ''nolur ama nolur istanbul için ürettiğiniz otobüslere, özellikle de metrobüslere standart klimalardan koymayın. biliyorum siz bunları avrupalı kafasıyla şu kadar insan biner diye tasarlıyorsunuz ama burada işler öyle yürümüyor.'' dedi.

işte ekşisözlük'te yer alan ve mercedes-benz'e hitaben yazılan mektup aynen şöyle:

sayın mercedes-benz yetkilileri

sizden rica ediyorum, yalvarıyorum, ayağınıza kapanıyorum, nolur ama nolur istanbul için ürettiğiniz otobüslere, özellikle de metrobüslere standart klimalardan koymayın. biliyorum siz bunları avrupalı kafasıyla şu kadar insan biner diye tasarlıyorsunuz ama burada işler öyle yürümüyor. ha daha güçlü klima koyacaksanız da bunun için ekstra ücreti açık açık talep etmeyin, bizim yöneticilerimiz vermez o parayı. bir kılıfına uydurun alın ne bileyim. ya da normalin üç katı para isteyin, o zaman alabiliyorlar bak. elin hollandalıları sattı böyle bize, sizin ne eksiğiniz var. bir de eğer bu klimalar manuel falan çalışıyorsa o özelliği kapatın, otomatik çalışsın. bizimkiler az yaksın diye kapatıyorlar onu sanki. ya da şoförün ordaki açılır camı iptal edip havalandırma ızgaralarını azaltsanız da olur. bir de o arkadaki köşe koltuk var ya, neyse bir şey demiyorum ona da.
 
Adam Bayağı Haklı :o
 
​Durum sahiden bu kadar vahimmidir?
 
​Durum sahiden bu kadar vahimmidir?
allah bindirmesin diyebilirim gördüğüm bu yani :))
 
Arkadaşlar ben Otobüs klima fabrikasında 2 yıldan fazla çalıştım , AVM ve Akıllı bina klima sistemlerinde de 5 yıl çalıştım..Azçok konuya hakim sayılırım :)Otobüsler normalin 3-4 katı yolcu aldığı ve Otobüs içinde hava sirkülasyonu sağlanmadığı için yetersiz kalıyor boşuna kimse sızlanmasın...Daha iyisi olmazmı olur..Otobüsün altındanda hava üfleme kanalları yapılır,Klima kompresörü gücünü aracın kendi motorundan değil ayrı bir dizel motordan alır ve 1 değil 2 kompresör konulursa yeterli soğutma sağlanır ki bunun uygulamasını mevcut otobüslere yapamazlar,hatta yapmazlar komple yeni tasarım ve dizayn gerek :)
 
Arkadaşlar ben Otobüs klima fabrikasında 2 yıldan fazla çalıştım , AVM ve Akıllı bina klima sistemlerinde de 5 yıl çalıştım..Azçok konuya hakim sayılırım :)Otobüsler normalin 3-4 katı yolcu aldığı ve Otobüs içinde hava sirkülasyonu sağlanmadığı için yetersiz kalıyor boşuna kimse sızlanmasın...Daha iyisi olmazmı olur..Otobüsün altındanda hava üfleme kanalları yapılır,Klima kompresörü gücünü aracın kendi motorundan değil ayrı bir dizel motordan alır ve 1 değil 2 kompresör konulursa yeterli soğutma sağlanır ki bunun uygulamasını mevcut otobüslere yapamazlar,hatta yapmazlar komple yeni tasarım ve dizayn gerek :)
verdiğin bilgiler için teşekkürler... sorun zaten aşırı yolcu alınmasından kaynaklanıyo bu ortada, yazık millete ne diyelim ki
 
Adam haklı ama yapacak bişey yok, fazla kapasite oluşmasından kaynaklanıyor bu iş...
 
​Eskilere gittim biraz bakıyorumda değişen birşey yok Ankara'da örneğin beklersin otobüs-minübüs gelecek hadii hepsi tıklımtıkış e binmesen işe geç kalacaksın binince başlarsın söylenmeye ve ileriki duraklarda bilinen muhabbet yeter be şöför(e 1 dk önce öyle demiyordun ama:))birazda düşünürsün belki 50-60 kişi var otobüste hızla tam gaz viraj alırken bir takla atsa kaç can gideri düşünürsün!e adam almaz dolu diye basarsın küfürü geç kaldım diye vs vs vs bu işin bir çözümü insanca gidilecek bir toplu taşım formülü olmalı mutlaka ama nedir acaba?
 
​Eskilere gittim biraz bakıyorumda değişen birşey yok Ankara'da örneğin beklersin otobüs-minübüs gelecek hadii hepsi tıklımtıkış e binmesen işe geç kalacaksın binince başlarsın söylenmeye ve ileriki duraklarda bilinen muhabbet yeter be şöför(e 1 dk önce öyle demiyordun ama:))birazda düşünürsün belki 50-60 kişi var otobüste hızla tam gaz viraj alırken bir takla atsa kaç can gideri düşünürsün!e adam almaz dolu diye basarsın küfürü geç kaldım diye vs vs vs bu işin bir çözümü insanca gidilecek bir toplu taşım formülü olmalı mutlaka ama nedir acaba?
raylı sistem megakentler için tek çözümdür daha modern ve daha çok raylı hat çözer bu sorunu ancak, diye düşnüyorum bitek senmi biliyosun diyebilirsiniz :))
 
Geri
Üst