Motor Teklemesi Sesi ve Emisyon Kontrol Edin Hatası

aka

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ocak 2019
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Herkese selamlar aracım Renault Modus 1.4 Dynamique aracım 215000 km de 1 ay kadar önce genel bakımdan çıktı bakım esnasında motor üst bölümünde yağ kaçağı gördü usta ve üst kapağı açıp temizleyelim dedi işlemler yapıldı araç gayet güzel çalışıyordu çekişide artmıştı. 2 hafta kadar önce motor rölentide teklemeye başladı ve egzos emisyon kontrol edin şeklinde hata vermeye başladı. Sonra bazen ilk çalıştırmalarda çalışmamaya başladı 6-7. denemde ancak çalışıyordu. Ustama gittim cihaza bağlandı krank mil sensörü hatası ve 3. silindir çalışma hatası teklemeli çalışma şeklinde bir hata vardı. Mil sensörünü değişince çalışmama sorunu çözüldü , usta birde 3. bobini değiştirdi , ancak emisyon ve tekleme olayı çözülmedi üstüne birde motordan özellikle motor ısınınca tırrrrr tırrr diye sesler gelmeye başladı 1800-2600 devir arasında. Sesi bir türlü anlayamadılar ama enjektörlerden olabilir açıp bakmamız kontrole yollamamız lazım dediler, bobinin boşuna değişmesi biraz canımı sıktı. Bende başka bir ustaya daha göstermek istedim oda lifterlerden olabilir dedi motoru komple sökmek lazım dedi, bildiğim kadarıyla lifter sesi gaza basmasakta gelmeli :) emin olmak için yağı değiştirtip 10-40w yağ koydurdum bide üstüne LIQUI MOLY Lifter Katkısı koydum ses , rölentide tekleme ve arada çıkan egzos emisyon uyarısı gelmeye devam ediyordu en ufak değişim olmamıştı.

Benim sorum sa şu enjektörleri söküp temizletmek kontrol ettirmek 400-600 lira arasında olduğunu öğrendim benim enjektörlerin tanesi 190 lira bujiside 70 lira alıp taktırsam sorunum çözülür mü? Başına böyle bir sorun gelen oldumu paylaşabilirseniz çok memnun olurum. Birde bununla bir alakası var mı bilmiyorum ama ara sıra düşük yağ seviyesi uyarısı alıyorum sonradan kendiliğinden gidiyor yağ seviyem max da neredeyse ara sıra kontrol de ediyorum eksilme yok bu hataya sebep olan diğer hatalar silsilesi olabilir mi? motor sesinin videosunu aşağıda bulabilirsiniz:

Bu arada amacım sorunu tam olarak tespit edebilmek ve ona göre tamirat yaptırmak , istanbul anadolu yakasında bu işlerden anlayan usta tavsiyelerinizede açığım.

Şimdiden teşekkürler arkadaşlar.

28-34sn arasında hırıldama sesini duyabilirsiniz 2200 devir gibi falan geliyo ses.

 

Uğur

Yönetici
Başkan
33-Mersin
Katılım
14 Şub 2011
Mesajlar
3,704
Tepki puanı
28
Puanları
48
Yaş
48
bobin değiştiğinde buji ve kablosu değişti mi ?

Egzost emisyon için egzost üzerindeki lambda (oksijen) sensörüne baktırın. O sensör doğru değer göndermezse sistem doğru çalışamaz.
 

aka

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ocak 2019
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Merhabalar bobin değiştirildi sadece kablosu veya bujisi değiştirilmedi. Bende tüm bujileri ve bir enjektör alıp öyle gideyim ustaya diyorum al bunları değiştir demek için :)

İnternette araştırırken birde boğaz kelebeğinin düzgün çalışmamasından olur diye bir şeyler okudum. Yani benim sorunum büyük ihtimal ya gelen havada yada çıkan havada gelen havayı etkileyen parçalar bi boğaz kelebeği birde valfler , sonrasında da yakma işlemindeki buji, bobin ve enjektör sonra yine valfler den egzos susturucuları sorunu başka yerde aramamak lazım sanırım. Araştırmaktan tamirci olduk resmen açsak mı bi dükkan bilemedim :D

Enjektör değiştirmek kolay birşey mi peki çıkartıp yenisini takıp devam edebiliyormuyuz buji gibi ayrıca bir ayar falan yaptırmak gerekiyor mu bu motorlarda biliyor musunuz?
 

12uzmanlar

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Kas 2018
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Ustanız yag kaçaklarını yaparken eksantrik millerini söktümu söktü ise sentesini kontrol ettirin.eger birşey yoksa lifttellerde sıkıntı var gibi.
 
Üst