Ön lastikler içten yıpranmış rot ayarı garantiden yapılır mı?

Erdoğan Saka

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2016
Mesajlar
59
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar kış lastiği bakmak için lastikçi arkadaşa gittim ön lastikler içeride kalan yanaktan yıpranmış bunun rot ayarı yapılması gerekiyor dedi. Araç garantideyse servise bir sor belki yaparlar garantiden dedi. Başına böyle bir durum gelen arkadaşlar tecrübelerini paylaşırsa sevinirim. Teşekkürler.

SM-G900F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
araç kaç km de? ve araç nedir?
 
Arkadaşlar kış lastiği bakmak için lastikçi arkadaşa gittim ön lastikler içeride kalan yanaktan yıpranmış bunun rot ayarı yapılması gerekiyor dedi. Araç garantideyse servise bir sor belki yaparlar garantiden dedi. Başına böyle bir durum gelen arkadaşlar tecrübelerini paylaşırsa sevinirim. Teşekkürler.

SM-G900F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Rot ayari rot balanscilarda 20tl ye yapiliyor. Bahsettiginizde rot balans degil lastik balansi. Onuda lastikciler para almadan yapiyor sok tak yaparken yada benim hanim gibi safini denk getirirlerse 40-50 ne koparabilirsek diye fiyat istiyorlar. En son dedemin citroen c5 ine lastiklerini sok tak (on arka icin) + lastik balansi + rot balansi yaptirip toplam 50 tl verdim.


Yakıt dediğin yakılır
 
araç kaç km de? ve araç nedir?
Megane 4 HB ICON 1.5 DCI 110 EDC 15 binde

SM-G900F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Megane 4 HB ICON 1.5 DCI 110 EDC 15 binde

SM-G900F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Serviste rot balans islemi varsa ( hepsinde olmuyor cogu anlasmali lastikciye yonlendiriyor ) normal bakimlarda zaten rutin kontrol edilip duzeltiyor. Soz bu sikayetle gittiginizde servis kendi bunyesinde o islemi yapiyorsa ucret talep etmez kisisel dusuncem.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
balans ayarı ihtiyacından yıpranma olmaz. rot ayarı ihiyacından olur. lastiği sök tak yapınca balans ihtiyacı doğar ayar yapmadan yerine takan usta varsa zaten arkaya bakmadan oradan uzaklaşmak lazım öyle saçmalık olmaz. sök tak ücretinin içinde balans ayarıda vardır ayrıca mevzu bahis olmaz. balans ayarsız lastik belli hızlardan sonra direksiyorda sarsıntı yapar. rot ayarsızlığında direksiyon bırakıldığında araç hemen bir tarafa çekebilir. hidrolik olmayan direksiyonlarda tek tarafa çekme sürüş esnasında bariz hissedilebilir ve orantısız aşınmalar olabilir. bazı lastikçiler balans ayarı yapacak teşkilata sahiptirler.
 
15.000KM de bu işlem garantiden yapılmayacaktır, bilgin olsun. 3000 civarı olsa bir nebze olabilirdi.
 
Geri
Üst