Renault 5, 1972 yılında üretime başlanan ve 1996′ya kadar devam eden küçük boyutlu 3 ve 5 kapılı bir hatchback otomobildir.
Aracın ilk modelini Fransız tasarımcı Michel Boue yapmıştır. Bu ilk model 1972-1984 yılları arasında üretildi. Araç 1984′te X40 adı verilen bir projeyle tümüyle elden geçirildi ve Super 5 adını aldı.Ayrıca seriye birde cabriolet model eklendi. Bu projede 5 kapılı modeller için B40, 3 kapılı ( coupe ) ve cabriolet modeller için C40 kod adı verildi.
Renault 5 ‘in Kuzey Amerika pazarı için AMC (American Motors Corporation) tarafından üretilen ve Le Car adı verilen bir versiyonuda bulunmaktadır.
Renault 5 ‘in TL Five versiyonu (5 kapılı olarak) 1988′de Türkiye’ye Renault-Mais tarafından 1500 araçlık bir parti halinde ithal edilmiş fakat piyasadaki büyük sedan otomobillere yönelik talebin etkisiyle bununla sınırlı kalmıştır.
Renault 5 1996′da artık güncelliğini yitirdiği gerekçesiyle yerini, 1990′dan beri üretimde olan Renault Clio’ya bırakmıştır.
Dönüş
1984
Eylül: Supercinq resmen yerini
R5 . Bu katalog hala “kazanan” bir süre tamamlanır.
Mevcut Sürümleri:
L, TL, GTL, GTS ve TSE.
1985
Şubat: Yenilikler:
C, TC, GTL 1.1, Otomatik ve
GT turbo.
Mayıs:
TC, GL, GTL,
GTS ve Otomatik: super5 beş kapılı versiyonları (6 cm)
görünmesi.
28 Ekim 1985: montaj hatları 500,000 kopya çıkışı
Kasım: R9 ve R11
TD ve
GTD Yeni dizel
motor.
1986
Geç sürümleri L, TL ve GTS 3 kapı.
Sportif amaçlı yeni versiyonu hazır:
TS.
1987
15 Ocak 1987:
NRJ Limited göre TC, GL ve GTS.
Nisan: Yeni giriş seviyesi modeli. La
FIVE .
BEŞ.
1988
Çeşitli bakım tamamlayın
Sürümleri C, TC, TS, TSE ve GTL 1.4 bırakılması.
Yeni modeller:
SL, SR, SD, TL, TR, GTR, ve
GTX Baccara.
GTS üzerinde 68hp gelen 72ch gider.
Şubat: GTR, GTS ve GTD Limited tabanlı
SCHUSS.
Haziran 1988:
NRJ Limited göre TL, TR ve TD.
Aralık:
BAHAR Limited göre SL, SR ve SD
1989
Baccara artık otomatik şanzıman ile sunulmaktadır.
Sınırlı sayıda üretilen
Alain oreille göre GT Turbo (1990 yılında yenilenen) ve
Belle Isle(bulunabilir).
Nisan: Sınırlı
Tiga göre TL, TR ve TD.
Temmuz: Beş temel Limited Edition
MAVİ JEANS.
14 Temmuz 1989: Sınırlı
FAVORİ tabanlı TL ve TR.
1990
Yeni isim:
BEŞ, BEŞ D, TL SAGA, SAGA TR, TD SAGA, SAGA GTR, GTS SAGA, SAGA GTD, Otomatik SAGA, SAGA GTX, Baccara ve
GT turbo.
(Bazı ülkelerde Kampüs Beş denilen ve Saga Prima olarak da adlandırılır)
Aralık: Beş temel Limited
KAMPÜS.
1991
Çünkü yeni Clio aralığının azaltılması.
Beş, Beş D, Otomatik ve GT turbo.
Beş temel
GENÇLİK KARTI sınırlı sayıda.
1992
Otomatik ve GT Trubo sonu.Five D. Sadece beş ve beş D.
Şubat: Beş temel Limited
KAMPÜS.
1993
La Five D disparait. Beş D kaybolur.Beş artık elektronik enjeksiyon ve Kampüs içinde 1390 cm3 katalizör görevini üstlenmiş.
1994
Değişiklik yok..
1995
Iki sürüm:
BEŞ ve
SAGA.
1996
Beş son sürümlerinde ve Saga.
Mart: Sınırlı
BYE BYE.
Aralık 1996: Bye Bye ve SUPER 5 duruş sonu.
[h=1]
MOTOR ÇEŞİTLERİ[/h][h=3]1972-1984[/h]
Benzin Motorlu
- L – TL(845 cc) 8-subaplı 36 BG (26 kW); Toplam hız: 120 km/h
- LS -TS(1108 cc) 8-subaplı 45 BG (33 kW); Toplam hız: 135 km/h
- GTL-GTL Automatic (1289 cc) 8-Subaplı 55 bhp (40 kW); Toplam hız: 140 km/h
- Alpine(1397 cc) turbo 8-subaplı I4; 110 bhp (81 kW); Toplam hız: 185 km/h
- Alpine Turbo(1397 cc) turbo 8-subaplı I4; 160 bhp (118 kW); Toplam hız: 201 km/h
[h=3]1984-1996[/h][h=3]Benzin Motorlu[/h]
- TC(956cc) 8-subaplı 42 BG (31 kW); Toplam hız: 140 km/h
- TL-Five(1108 cc) 8-subaplı 45 BG (33 kW); Toplam hız: 145 km/h
- GTL-Campus(1397 cc) 8-subaplı 60 bhp (45 kW); Toplam hız: 150 km/h
- GTL Automatic(1397 cc) 8-subaplı 69 bhp (51 kW); Toplam hız: 150 km/h
- TS-TSE (1397 cc) 8-subaplı 69 bhp (51 kW); Toplam hız: 157 km/h
- GTE-GTS-Baccara (1721cc) 8-Subaplı 82 BG (63 kW) ; Toplam hız: 175 km/h
- GT Turbo (1397 cc) turbo 8-subaplı I4; 160 bhp (118 kW); Toplam hız: 205 km/h
Dizel Motorlu
- TD-GTD(1721cc) 8-subaplı 73hp (55kw); Toplam hız: 160 km/h