Renault Scenic 1 Manuel Swap

Scenic61

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2023
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Merhaba manuel swap yapmaya karar verdiğimde renault grubuyla ilgili en ufak bir bilgi bulamadım belki birinin işine yarar diye yazıyorum.
Kime sorsam yapma sat manuel al dediler ama aracımı sevdiğim ve ilerde farklı projeler düşündüğüm için kafaya koydum ya olacak ya olacak!
Aracım 2001 model scenic 1 1.6 16v otomatik vitesti.




Değiştirdiğim parçalar


motor tesisatı(değişmesede oluyormuş boşta soket kalmaması orjinal olması için değiştirdim)
şanzıman
akslar
volant
pedal takımı
vites kol_alt kol
debriyaj teli_pedal takımı
baskı balata
krank sensörü
debriyaj çatalı
motor takozu 2x
gösterge


Yaklaşık 1000km sürdüm aracı manuel şanzımanla araba serilik olarak level atladı diyebilirim.(bir daha eski nesil otomatik şanzıman kapıya koymam)




Şöyle bir problem oldu araba toplandı herşey takıldı araba marş basıyor ama çalışmıyordu ustam immobilizerle ilgili bir problem olduğunu söyledi
immobilizer kırıldı arabaya takıldı beyin ama araba hiçbir şekilde çalışmadı df271 hatası veriyordu hata silindi ve araba tek marşta çalıştı


Toplam maliyet işcilik dahil 40k civarı 2023 ağustos ayı




Manuele dönmeden önce otomatikle ilgili yaşadıklarım
4 sene civarı sürdüm aracı ilk 3 sene vuruntular kaçırmalar ara ara revizyon lazım diye uyarı veriyordu
ama hiç yolda bırakmadı.Bi gün hafif yokuş çıkarken araba boşa devir çevirmeye başladı(şanzıman balataları bitti).
Araca satmayı düşünmüyorum ileride megane rs swap yapmayı düşünüyorum.Neyse binicez daha komple revizyon yapalım dedim 2021 yıında 16.000 tl harcanarak
komple revizyon yapıldı.Yaklaşık 6 ay sürdüm arabayı sonrasında yazın 5 kişi ful bagaj sahilden istanbul dan memleketim trabzona gitmek için yola çıktım
yokuşlar okadar dikdiki yürümeye zorlanırsın ben yeni şanzımana güvenip vurdum arabayı yokuşlara.
Dağları 1.6 atmosferik tüplü makinanın canına okurcasına bi şekilde tırmandım sıra inişe geldi araçta bi sorun fark ettim 1 den 2 ye geçerken boşa düşüp
öyle geçiyordu ısındı herhalde geçer dedim ama geçmedi.O şekilde 1 ay daha kulandım aracı bi gün gidiyorum kaputtan dumanlar gedi hemen sanayiye gittim
tabi memleketteyim usta işi sıkıntı bi tanıdığın dükkanına çektim aracı baktı aks keçesi dedi keçeyi değiştirdik yağını doldurucaktık usta şanzımanın
üstünden bir civatayı söktü ve işler b.ka sarmaya başladı söktüğü civatayı takamadı yerine.
Meğer vitesle ilgili bir civataymış marşa basıyorsun araba geri doğru gidiyordu itanbuldaki şanzıman ustasını aradım nedir bu vida diye anlattı işte ön
şanzıman kapağını söküp birşeyler yapmamızı söyledi zar zor ustayla birlikte söktük taktık ama yağ bitti araba kıpırdamıyor akşam oldu yürüyerek gelen
araba 1 metre gitmez oldu.Ertesi ün araç çekiciyle otomatik şanzımancıya çektik türbin keçesi patlamış 4 bin tl de oraya verdim ama her ışıktan ful gaz
kalkan 5 bin devirden aşşa vites attırmayan ben gaza korkarak basmaya başladım.Park ettiğim her yerde kontrol ettim arabanın altını yağ damladığını gördüm
gittim şanzımancıya 1 litre yağ boşalttı (şanzımana fazla yağ koymuş ustacıklar)sonrasında yinede kesilmedi yağ kaçağı ben hepten soğudum otomatik
muhabbetinden 1 yıl daha kullandım o şekilde.En son araba 50 metrede bir şanzıman arızası yakıp 3e takmaya başladı zaman geçti araba artık yerinden
kalkmamaya kafa sallamaya başladı yani nerdeyse gitmiyordu araba dedim artık otomatikle işim bitti.






Aracı sanayide sökük halde gördüğümde dedim aha kaldı elimizde bunu nasıl toplayacaklar diye düşünüyordum.
Allaha şükür bi problem olmadı 1 hafta üzerine arabama kavuştum.

azj5d50.jpg f05kcd5.jpg

r9a4dmc.jpg
Sırada 2.0 f4r...........
 

Ekli dosyalar

  • azj5d50.jpg
    azj5d50.jpg
    35.8 KB · Görüntüleme: 1

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
0
Puanları
0
Hayırlı olsun eski nesil otomatik helede 4 ileri olanlar çok verimsiz
 
Üst