rot balans ayarında mıknatıs

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan gozcelik
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

gozcelik

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
42
Tepkime puanı
0
Puanları
6
Yaş
44
Selamlar,
Haftasonu lastiklerimi değiştirdim. Sonrasında rot balans ayarı da yapıldı. Evin önüne parkedince jantın üzerine sibop hizasında iki metal mıknatıs yapıştırılmış olduğunu gördüm. Ağırlıkla bir denge sağlama amaçlı olduğunu tahmin ediyorum. Ama ben böyle tekerlek ltından çeşitli vida vb ekipmanlarla rot ve balans ayarı yapılırdiye düşünüyordum. Böyle mıknatıs takarak ayar yapılması doğru mudur?

Bir de jantlarımdan birisinin iç kısmının yamu olduğunu gösterdiler. Jantı bir alete takıp döndürünce içe bakan kenarında yamukluk olduğunu gördük. Bunu pres ile düzelttiler. Böyle bir yamukluk olması normal midir? Aracımın t ekerleklerini hiç bir yere sertçe çarpmadım daha önce. İstelik de bu iç yüzü. Fabrikadan böyle gelmiş olma ihtimali var mıdır?

Teşekkürler.
 
Ağırlıklar mıknatıslı değildir, muhtemelen yapıştırılan türdendir. Jantlara gelecek olursak çukurlara veya kasislere sert girmekten kaynaklanmış olabilir.
 
Selamlar,
Haftasonu lastiklerimi değiştirdim. Sonrasında rot balans ayarı da yapıldı. Evin önüne parkedince jantın üzerine sibop hizasında iki metal mıknatıs yapıştırılmış olduğunu gördüm. Ağırlıkla bir denge sağlama amaçlı olduğunu tahmin ediyorum. Ama ben böyle tekerlek ltından çeşitli vida vb ekipmanlarla rot ve balans ayarı yapılırdiye düşünüyordum. Böyle mıknatıs takarak ayar yapılması doğru mudur?

Bir de jantlarımdan birisinin iç kısmının yamu olduğunu gösterdiler. Jantı bir alete takıp döndürünce içe bakan kenarında yamukluk olduğunu gördük. Bunu pres ile düzelttiler. Böyle bir yamukluk olması normal midir? Aracımın t ekerleklerini hiç bir yere sertçe çarpmadım daha önce. İstelik de bu iç yüzü. Fabrikadan böyle gelmiş olma ihtimali var mıdır?

Teşekkürler.

Jantlara takılan parçalar sayesinde balans ayarı dengesini sağlamak icin takılıyor. Yeni teknoloji ile mıknatıslı olduysa bilemiyorum ama büyük ihtimal yapiskanlidir. Jant yamuklugu konusunda fabrikasyon olma ihtimali dusuk ama olmaz diye de bir şey yok insan yapımı hata olabilir fakat bu durumda da onu fabrikaya kabul ettirmeniz zor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Balans ayarı için kullanılan ağırlıklar , yapışkanlı oluyor . Teker çukura düştü ise yada kapanda direksiyon manevrası yapıldı ise yamulmuş olabilir. Ayarı iyi yapıldı ise sorun yok.
 
Yapılan balans. Rot ayarı tekerlerin içe / dışa (kamber-kaster) makina yardımıyla odaklayarak yapılır. Jantınıza yapıştırdıkları kurşun.Bu kurşun dengeyi sağlamak için makinanın dengesizliği ölçtüğü yere dengeyi eşitleyecek gramajda takılır.Her tekerde farklı boyutlarda görebilirsiniz.Sökerseniz titremeye başlar.Alüminyum alaşımlı jantlarda yapıştırma , eski tip sac jantlarda çakma kurşun kullanılır.
Jantınızdaki eğikliğin fabrika çıkışlı olma ihtimali yok gibi bir şey.Farkında olmadan bir çukura düşmüş ya da kaldırım çıkarken eğmiş olabilirsiniz.
 
Yapılan balans. Rot ayarı tekerlerin içe / dışa (kamber-kaster) makina yardımıyla odaklayarak yapılır. Jantınıza yapıştırdıkları kurşun.Bu kurşun dengeyi sağlamak için makinanın dengesizliği ölçtüğü yere dengeyi eşitleyecek gramajda takılır.Her tekerde farklı boyutlarda görebilirsiniz.Sökerseniz titremeye başlar.Alüminyum alaşımlı jantlarda yapıştırma , eski tip sac jantlarda çakma kurşun kullanılır.
Jantınızdaki eğikliğin fabrika çıkışlı olma ihtimali yok gibi bir şey.Farkında olmadan bir çukura düşmüş ya da kaldırım çıkarken eğmiş olabilirsiniz.

+1 bende bu şekilde biliyorum
 
Geri
Üst