Saçma sapan rölanti sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan meganne
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepkime puanı
29
Puanları
0
Yaş
43
:asabiarkadaşlar saçma sapan rolanti probleminden muzdaribim...
gaz verdikten sonra rolanti iniyor, tekrar aynı yerine geliyor...ayrıca rolantide oynamalar var...
ilk çalışmada patırtılı çalışıyor...
farları açınca rolanti düşüyor...
vites dururken ve boşta iken titriyor...

emme manifoldu, rolanti valfi kontrol edildi...oksijen sensörü değiştirildi...

bu soruna ne sebep olur...ustalar normal diyor.

bi hortumu kırdılardı içinde conta vardı....o zaman acemiydim..hiç önemsemiyordum bişey olmaz diye...şimdi gidiyom hatırlamıyom diyorlar...

ne hortumu olabilir sizce o....

elektrova mı, fren hortumu mu...

farları açınca rolantinin düşmesine sebep olan şey nedir arkadaşlar ???

bilen yazsın arkadaşlar...bilmeyen yazmasın...

son denemem olacak...olmadı satacam...:ssss
yeterse yeter yaw....

3 şeyden şüpheleniyordum
1- oksijen sensörü : değiştirdim...düzelmedi
2- hortum....ama hangisi bilmiyom...
3- boğaz kelebeği....
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Alternatöre bakıldı mı ?
 
algorist: senin gibi araştırmacı, deneyimli bir megane kullanıcısından bunu beklemezdim :D

onlar ile alakası yok....akü vs...sorun elektriksel değil...alternatör bozuk ise farlar kısılır, titrer...rolantiyi düşürmez.

3 şeyden şüpheleniyorum
1- oksijen sensörü : değiştirdim...düzelmedi
2- hortum....ama hangisi bilmiyom...
3- boğaz kelebeği....
 
:) benim aklıma iki konu gelmişti ilki ; alternatörün yeteri kadar besleme yapamaması ilk başta siz farkında olmasanızda akünün zayıflamasına aracı çalıştırırken patırdamasına ( çoğu usta direkt marş dinamosu arzalı bile der hatta) far , klima, cam ısıtıcılarını açtığınızda hareket halindeyken boşa aldığınızda dalgalanma yapar azalıp artması veya artıp azalması tamamen karışıma ve sistemin biryerlerden hava almasına bağlıdır her zaman düşük veya yüksek olur denemez, ileriki aşamalarda ise daha zor çalışma, titreme, camları açıp kaparken normalden daha fazla far kısılması tekrar eski hale gelememesi ve bu esnada airbag ışığını yakması olarak gösterir. İlkinde problem yoksa ikincisi ise kanister ve parçaları diyecektim.


th_709447134_00154367_122_1023lo.webp



Birşey daha var ilk olarak alternatörü sorduğumda size garip geleceğini biliyordum :))
 
Alternatöre extradan yük bindiren bir şey varsa ve alternatör bunu karşılayamıyorsa özellikle eskimeye başlayan araçlarda rölantiyi düşürür.Sorunda genellikle akü , alternatör tesisat üçlüsünde çıkar.Eğer 100 wattlık ampul falan takılıysa ilk oraya bakın.
Bunun haricinde olan rölanti dengesizliği Çağrının dediği gibi hava alma olayı.Madem manifolda falan bakıldı , araç enjeksiyonluysa birde enjektör diplerine bakmanızı öneririm.Bunu araç çalışırken enjektör diplerine su dökerek sizde yapabilirsiniz.
 
Alternatöre extradan yük bindiren bir şey varsa ve alternatör bunu karşılayamıyorsa özellikle eskimeye başlayan araçlarda rölantiyi düşürür.Sorunda genellikle akü , alternatör tesisat üçlüsünde çıkar.Eğer 100 wattlık ampul falan takılıysa ilk oraya bakın.
Bunun haricinde olan rölanti dengesizliği Çağrının dediği gibi hava alma olayı.Madem manifolda falan bakıldı , araç enjeksiyonluysa birde enjektör diplerine bakmanızı öneririm.Bunu araç çalışırken enjektör diplerine su dökerek sizde yapabilirsiniz.


ben en iyisi komple motoru yeniden yaptırayım :eyv
 
:) benim aklıma iki konu gelmişti ilki ; alternatörün yeteri kadar besleme yapamaması ilk başta siz farkında olmasanızda akünün zayıflamasına aracı çalıştırırken patırdamasına ( çoğu usta direkt marş dinamosu arzalı bile der hatta) far , klima, cam ısıtıcılarını açtığınızda hareket halindeyken boşa aldığınızda dalgalanma yapar azalıp artması veya artıp azalması tamamen karışıma ve sistemin biryerlerden hava almasına bağlıdır her zaman düşük veya yüksek olur denemez, ileriki aşamalarda ise daha zor çalışma, titreme, camları açıp kaparken normalden daha fazla far kısılması tekrar eski hale gelememesi ve bu esnada airbag ışığını yakması olarak gösterir. İlkinde problem yoksa ikincisi ise kanister ve parçaları diyecektim.


th_709447134_00154367_122_1023lo.webp



Birşey daha var ilk olarak alternatörü sorduğumda size garip geleceğini biliyordum :))

1- alternatör ile airbag ışğı arasında nasıl bir bağlantı kurdun ya :ssss
2- kanisterin borusunu çıkardım , elimle tuttum rolanti düzelmedi...oradan değil
 
Kardeş benim aracımı 15-20 gün denememe izin ver tamam dedikten sonra kelebek boğazını değiştir kurtul. Benim sorunu biliyorsun.
 
Alternatör ileri seviyede işlevini yerine getiremeyince araç yüksek devirde gitse bile ilk yanan ışık airbag ışığı oluyor.
Boru deyince bu bölgeye etki yapacak kanister aklıma gelmişti. En son yazılan gibi boğaz kelebeği de olabilir.
 
Kardeş benim aracımı 15-20 gün denememe izin ver tamam dedikten sonra kelebek boğazını değiştir kurtul. Benim sorunu biliyorsun.

ok tamam....takipteyim...
 
Geri
Üst