Sinyallerin ve farların kısılması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sametkk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sametkk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ara 2018
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Arkadaşlar merhaba,
Aranıza yeni katılıyorum, adım Samet. 97 Clio RT sahibiyim. Sinyallerim özellikle arka sinayallerim zayıf yanmakla birlikte, araçta farlar açık iken herhangi bir elektrikli cihazı çalıştırmam sonucunda göstergelerde hafif bir kısılma oluyor. Sinyal verirken de aynı şekilde farklarda ufak bir kıpırdama söz konusu. Aracım bu yüzden mauyeneden geçemiyor. Zayıf şase dendi ancak şase güçlendirmesi yaptım ama aynı. Anadolu/Avrupa yakası dahil 11 elektrikçi gezdim, hiç biri aracında sorun yok, bunu yapması normal, muayeneden bırakmak için yapmışlardır yorumunu yapıyorlar. Kendi yaptıklarım :

1) Ayrı bir kablo ile şase güçlendirmesi yaptım.
2) Şaşe kablosunun oksit yapan yerlerini temizledim, paralel hat çektim.
3) Kutup başlarını temizledim.
4) Arka far grubunu söküp oksit yapan yerleri temizledim. Avometre ile şase ve kaçak kontrolü yaptım.
5) Araç 2000 d/dk da altörnatör çıkışı 13.9V veriyor.
6) Ana sigortaları söküp tek tek zımparaladım, oksit temizliği yaptım, iletenliğinden emin olmak için avometre ile ölçtüm.

Daha ne yapmalıyım. Teşekkürler.
 
Arkadaşlar merhaba,
Aranıza yeni katılıyorum, adım Samet. 97 Clio RT sahibiyim. Sinyallerim özellikle arka sinayallerim zayıf yanmakla birlikte, araçta farlar açık iken herhangi bir elektrikli cihazı çalıştırmam sonucunda göstergelerde hafif bir kısılma oluyor. Sinyal verirken de aynı şekilde farklarda ufak bir kıpırdama söz konusu. Aracım bu yüzden mauyeneden geçemiyor. Zayıf şase dendi ancak şase güçlendirmesi yaptım ama aynı. Anadolu/Avrupa yakası dahil 11 elektrikçi gezdim, hiç biri aracında sorun yok, bunu yapması normal, muayeneden bırakmak için yapmışlardır yorumunu yapıyorlar. Kendi yaptıklarım :

1) Ayrı bir kablo ile şase güçlendirmesi yaptım.
2) Şaşe kablosunun oksit yapan yerlerini temizledim, paralel hat çektim.
3) Kutup başlarını temizledim.
4) Arka far grubunu söküp oksit yapan yerleri temizledim. Avometre ile şase ve kaçak kontrolü yaptım.
5) Araç 2000 d/dk da altörnatör çıkışı 13.9V veriyor.
6) Ana sigortaları söküp tek tek zımparaladım, oksit temizliği yaptım, iletenliğinden emin olmak için avometre ile ölçtüm.

Daha ne yapmalıyım. Teşekkürler.

Ustat bakmissinizdir ama aküyü kontrol ettiniz mi?


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Teşekkür ederim, evet akü yeni 2 yıllık ve kontrol ettim. Araç çalışmıyorken 12.6V.
 
boşu boşuna amelelik yapmışın kardeşim...şarj dinamosunun kömürleri değişecek
 
Geri
Üst