Yakıt tasarrufunda Doğru Vites Seçimi Nasıl Yapılır ?

YB de anlık tüketime bakarak kullamayı beceremedim bir türlü. Sürekli gözüm kayıyor. Haddızatında diyebilirim ki YB bilgileri içinde en az kullandığım kısım odur. Ben uygun viteste ve esklierin tabiriyle "gaz pedalı altında yumurta varmış gibi" şeklinde gaza basarım. Bu güne kadar bu yöntem beni pek üzmedi. Ha bir de mümkün olduğu kadar üst viteslere çabuk çıkarım (tabi devri öldürmeden)..... Yokuş tırmanırken ise, eğer bildiğim bir yol ise yokuşa girmede hızımı alırım, böylece yokuş esnasında daha az gaza basmış olurum, sonra da yokuşu uygun viteste (benim araç için 2000-2500 bandında) çıkarım
 
Gaz pedalının altındaki yumurta taktiği güzel bir taktik... Bi ara bende uygulardım onu :)
 
Anlık yakıt tüketimini bakarak kullanıyorum arada. 7'den aşağı inmedi acaba ani gaza sonuna kadar basmamdan mı ?
 
Bilgi gayet mantıklı ve teşekkür edrim. Yanlız en güzel tasarruf bence trafiğin normal akışına ayak uydurduğun tasarruftur bence. Örneğin yokuş aşağı 5. viteste gaza basmadan 2000 2500 aralığında iniyosun fakat karşındaki yavaşlamaya başlıyor. Sonuç var olan enerjiyi yavaşlamak zorunda olduğun için frene basarken harcıyorsun. Bütün tasaruf yolları bana kalırsa trafiğin boş olduğu yollarda geçerli mesela şehirler arası yollarda.
 
Sandero 1.4 75 HP aracım var. Tüm vites geçişlerini 2300 ve 2800 devir aralığında değiştiriyorum. Şehirler arası ortalama 6.8 lt şehir içi 8 litre sonuç alıyorum :)
 
Sandero 1.4 75 HP aracım var. Tüm vites geçişlerini 2300 ve 2800 devir aralığında değiştiriyorum. Şehirler arası ortalama 6.8 lt şehir içi 8 litre sonuç alıyorum :)

vitesl geçişlerini 2000-2500 arasında yap ve sonucları paylaş bence deniz :D
 
dsc01094d.jpg


Dizelde rekor bende sanırım :D
 
gercekten rekormus burak..
 
maşallah 10 lt.nasıl becerdiğini de bir yazarmısın :)
 
Geri
Üst