0w30 castrol edge

YILDIRIM

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
343
Tepki puanı
0
Puanları
0
400 derece testi .edge 0w30 ve bmw 0w30
 

Karaoqlan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2012
Mesajlar
269
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yanlış anlamayın sakın anlamadığım mantığıma yatmadığı için yazıyorum .bu iklim sıcak konusu pek mantıklı gelmiyor bana çünki: yukarıda yazdığınız degerler yanlarındaki yağın 100 santigrat derecedeki degerleri degilmi evet. Hava diyelimki 60 derece ve siz kontagı çevirdiniz ilk birkaç dk içinde zaten her araba en az 120 dereceye zaten çıkar ve orda sabit bir ısıda kalır kalmak zorundadırda .aynı ısı kaynagından aynı yere sürekli ısı verirseniz belli bir noktadan sonra ısı artmaz sıvı hal degiştirir. Değiştirmeye çalışır. Bu noktada mineral yağlar daha çabuk ve tortu bırakarak eksilirken sentetik yağlar daha kararlı davranıp daha uzu dayanırlar (40 numara sentetik yağ yok sanırım) 30 ve altları sentetik) hararet göstergesine bakın çok değişmez aslında bir yerden sonra.şimdi başa dönelim yağda belirtilen birinci deger soguk havada ve/veya motor sogukken ilk çalışmada önemliyken ikinci deger ise sıcak ortamdaki yağlaması ile ilgili ise 40 numara mineral yağ degeri büyük diye daha iyi yağlamaz. Bide bu aracın fabrikası bile 5w30 demiş 11 yıl önce şimdi kalkıpta dahaeski olan 10w40 yag iyidir demek bana yanlış geliyor . Bendede 2005 lpg li megan var benden önceki sahibi 10w40 koymuş yeni diye 8000 km eski yağ ile kullandım. Ve 5w30 ile değiştim . (Motor iç temizligi ve orjinal yağ filtre değişimi ile beraber İnan araba resmen farklılaştı . Motor daha sessiz, çekiş bariz dahaiyi, ve ilk çalışmada kalın gelen yağın yağlayanamasından dolayı gelen lifter sesi yok. son olarak şunu söyleyim bence pahalı bir yağ ve katkılara para vermektense üreticinin tavsiye ettigi yağı 15000 yerine 7-8000 de değiştirmek çok daha iyi olur hem kafanız ağrımaz bu yağ doğrumu yanlışmı demezsiniz hemde cebiniz yanmaz( motul vs nerdeyse 4-5 kati fiyata satiyor) kusura bakmayin biraz uzun oldu sonuna kadar okudugunuz icin tesekkur ederim.
halk arasında yarı sentetiğin daha kalitesiz olduğu söylenir bunlar saçmalıktan öte değildir . kışın eksileri görmeyen bir şehirde 10w40 pekala kullanılır , sadece soğuk hava akışkanlığı 5w40 ve 0w40 ın gerisindedir.Motor aşınmaları motor soğukken gerçekleştiği için soğukken daha akışkan olan 5w yada 0w li yağ kullanılmasında fayda var. sıcak ortam akışkanlıklarını yukardaki mesajlarımda paylaştım zaten.

Senin kullandığın elf evo emin ol sudan farksız bir yağ , dediğin gibi soğukta müthiş yağlama yapar sebep ise diğer 0w30 gibi en ince yağların bile soğuk akışkanlıkları 70 cst iken elf evo 5w30 55 cst lerde, soğukken bile ne kadar ince bakarmısın . Bu yağa güvenipte aracıma koydurmam bile .

Ben aracımı önemsediğim için kışlar sert geçmesede 5w li yağlar kullanıyorum 0w ye geçmeyi bile düşünebilirim ama 5w30 lu yada 0w30 lu yağlara düşmeyi göze alamam, yeri geliyo 180 190km hızla 10 dk gidiyorum yeri geliyor 200 210a çıkıyorum, riske gerek yok 0w40 -5w40 ideal

Bu arada motulun yağları %100 sentetik , piyasadaki diğer yağlar full sentetik yazar ama %100 değildir, motul o sebeple pahalı


MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

YILDIRIM

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
343
Tepki puanı
0
Puanları
0
Ustad 210 la gitmek bence daha büyük bir risk :)
 
Üst