Yanlış anlamayın sakın anlamadığım mantığıma yatmadığı için yazıyorum .bu iklim sıcak konusu pek mantıklı gelmiyor bana çünki: yukarıda yazdığınız degerler yanlarındaki yağın 100 santigrat derecedeki degerleri degilmi evet. Hava diyelimki 60 derece ve siz kontagı çevirdiniz ilk birkaç dk içinde zaten her araba en az 120 dereceye zaten çıkar ve orda sabit bir ısıda kalır kalmak zorundadırda .aynı ısı kaynagından aynı yere sürekli ısı verirseniz belli bir noktadan sonra ısı artmaz sıvı hal degiştirir. Değiştirmeye çalışır. Bu noktada mineral yağlar daha çabuk ve tortu bırakarak eksilirken sentetik yağlar daha kararlı davranıp daha uzu dayanırlar (40 numara sentetik yağ yok sanırım) 30 ve altları sentetik) hararet göstergesine bakın çok değişmez aslında bir yerden sonra.şimdi başa dönelim yağda belirtilen birinci deger soguk havada ve/veya motor sogukken ilk çalışmada önemliyken ikinci deger ise sıcak ortamdaki yağlaması ile ilgili ise 40 numara mineral yağ degeri büyük diye daha iyi yağlamaz. Bide bu aracın fabrikası bile 5w30 demiş 11 yıl önce şimdi kalkıpta dahaeski olan 10w40 yag iyidir demek bana yanlış geliyor . Bendede 2005 lpg li megan var benden önceki sahibi 10w40 koymuş yeni diye 8000 km eski yağ ile kullandım. Ve 5w30 ile değiştim . (Motor iç temizligi ve orjinal yağ filtre değişimi ile beraber İnan araba resmen farklılaştı . Motor daha sessiz, çekiş bariz dahaiyi, ve ilk çalışmada kalın gelen yağın yağlayanamasından dolayı gelen lifter sesi yok. son olarak şunu söyleyim bence pahalı bir yağ ve katkılara para vermektense üreticinin tavsiye ettigi yağı 15000 yerine 7-8000 de değiştirmek çok daha iyi olur hem kafanız ağrımaz bu yağ doğrumu yanlışmı demezsiniz hemde cebiniz yanmaz( motul vs nerdeyse 4-5 kati fiyata satiyor) kusura bakmayin biraz uzun oldu sonuna kadar okudugunuz icin tesekkur ederim.