195-55-16 yerine 205-55-16 takmak ??

maninwar

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2016
Mesajlar
1,492
Tepki puanı
0
Puanları
0
205 takın konforunuz artsın ben taktım memnunum.
 

yavuzmavi

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ağu 2019
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Sizlerden ricamdır anlayan biri yardım ederse sevinirim. şimdi aracımda 205 55 R16 lastikler takılı fakat lastik basınçları ne olacak önler kaç arkalar kaç olmalı bilgisi olan varmı ? kapı kenarında lastikler için 195/55/R16 eski lastik için 32psi ön 29 psi arka diyor. Ancak yeni lastikler için yani 205/55/R16 için basınç( psi) ne olmalı sizler ne yapmaktasınız ?
 

zazaaser

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2014
Mesajlar
249
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Sizlerden ricamdır anlayan biri yardım ederse sevinirim. şimdi aracımda 205 55 R16 lastikler takılı fakat lastik basınçları ne olacak önler kaç arkalar kaç olmalı bilgisi olan varmı ? kapı kenarında lastikler için 195/55/R16 eski lastik için 32psi ön 29 psi arka diyor. Ancak yeni lastikler için yani 205/55/R16 için basınç( psi) ne olmalı sizler ne yapmaktasınız ?

güzel soru.

Arabanın lastik havası, lastik boyutuna, genişliğine, aracın ağırlığına, kullanım esnasında otomobilin ön ve arka tarafta seyehat eden yolcu sayısına, aracın arkadan veya önden çekişli oluşu hasebiyle, ağırlık dengesinin önde veya arkada olması gibi sebepler lastik basıncının her otomobilin, farklı modellerine vb. durumlara göre değişkenlik göstermektedir

[h=3]ALInTIDIR Uyarı[/h][h=3] Yukarı kısımda verilen değerlerin hepsi 1300 kg. ve üzeri araçlar için geçerli Psi hava basıncı değerleridir.
Eğer otomobiliniz 1300 kg altındabir ağırlığa sahipse, verilen tüm değerlerden 2 Psi basınç değeri düşürülerek uygulanır.



Otomobilinizin ağırlık dağılımı ön tarafsa[/h] Genellikle önden çekişli araçlarda, aracın motor ve motor elemanları, güç aktarma birimleri vb. elemanların tamamı ön tarafa yüklendiği için aracın ağırlık dengesi ön taraf ağırlıklı olur. 205 55 R16 lastik hava basıncı için; Aracınızın ağırlık dağılımı ön kısım ağırlıklıysa, ön kısımda iki yolcu seyahat ediyor ve arka kısım boş ise, lastik hava basıncı ön lastikler için 36 Psi arka lastikler için 34 Psi olmalıdır. Ön ve arka kısımda ikişer yolcu seyahat ediyor ise, önler 38 Psi ve arkalar 36 Psi olmalıdır. Clio 1.5 Dci için ön 32-36 arka 29-34 olabilir. Ön kısımda iki yolcu ve arka kısımda üç yolcu şeklinde bir seyahat söz konusu ise, tüm lastikler 38 Psi olmalıdır.[h=3][/h][h=3]Otomobiliniz ön ve arka taraf ağırlık dağılımı eşitse[/h] Genellikle arkadan itişli araçlar da ağırlık dağılımı yüzde elli elli, yani eşittir. Özellikle Alman otomobil üreticilerinin otomobillerini arkadan itişli üretmesinin en büyük sebebi budur. Tüm motor, güç elemanları önde olursa, aracın ağırlık dağılımı ön tarafta olacak ve bu yol tutuşundan tutunda, aracın güç dengesine kadar birçok faktöre etki edecektir. Buna karşın güç, arkadan verilirse, motor=güç elemanları, ortalama olarak, otomobilin geneline baktığımız takdirde ön ve arka eşit ağırlık şeklinde olacaktır. Bu durum, lastik hava basıncının ana arteri olarak kabul edilebilir. 205 55 R16 lastik hava basıncı için; Aracınızın ağırlık dağılımı eşitse ve ön tarafta iki yolcu seyahat ediyor, arka kısım boş ise, lastik basınçları önler 36 Psi arkalar 34 Psi olmalıdır. Arka kısımda iki, ön kısımda iki yolcu varsa, lastik hava basıncı önler ve arkalar için eşit şekilde 36 Psi olmalıdır. Ön kısımda iki yolcu ve arka kısımda üç yolcu şekliden tam yük bir seyahat durumunda, önler 36 Psi arkalar 38 Psi olmalıdır.
 

This_Is_Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Tem 2019
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Goodyear efficientgrip performance 205/55r16 91v kullanıyorum. Hepsinde 34 psi nitrojen basılı. Lastikçi o şekilde ayarladı, bende bir daha değiştirmedim. Hem ağzına kadar yüklü, hem yüksüz, hem de uzun yolda kullandım, bir sorun yaşamadım. Yol tutuşu, yuvarlanma direnci, aracın ağırlığı vs göz önünde bulundurulursa mühendislik anlamında illaki bir oluru, doğrusu vardır. Ancak çok yüksek hızlara çıkmadığım ve olabildiğince dikkatli kullandığım için ben bir sıkıntı yaşamadım. Ayrıca nitrojen basılı olması sayesinde 6 ay sonra hava basıncını kontrol ettirdim ve gram kaçak yok. Bilginize.
 

yavuzmavi

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ağu 2019
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
güzel soru.

Arabanın lastik havası, lastik boyutuna, genişliğine, aracın ağırlığına, kullanım esnasında otomobilin ön ve arka tarafta seyehat eden yolcu sayısına, aracın arkadan veya önden çekişli oluşu hasebiyle, ağırlık dengesinin önde veya arkada olması gibi sebepler lastik basıncının her otomobilin, farklı modellerine vb. durumlara göre değişkenlik göstermektedir

ALInTIDIR Uyarı

Yukarı kısımda verilen değerlerin hepsi 1300 kg. ve üzeri araçlar için geçerli Psi hava basıncı değerleridir.
Eğer otomobiliniz 1300 kg altındabir ağırlığa sahipse, verilen tüm değerlerden 2 Psi basınç değeri düşürülerek uygulanır.



Otomobilinizin ağırlık dağılımı ön tarafsa


Genellikle önden çekişli araçlarda, aracın motor ve motor elemanları, güç aktarma birimleri vb. elemanların tamamı ön tarafa yüklendiği için aracın ağırlık dengesi ön taraf ağırlıklı olur. 205 55 R16 lastik hava basıncı için; Aracınızın ağırlık dağılımı ön kısım ağırlıklıysa, ön kısımda iki yolcu seyahat ediyor ve arka kısım boş ise, lastik hava basıncı ön lastikler için 36 Psi arka lastikler için 34 Psi olmalıdır. Ön ve arka kısımda ikişer yolcu seyahat ediyor ise, önler 38 Psi ve arkalar 36 Psi olmalıdır. Clio 1.5 Dci için ön 32-36 arka 29-34 olabilir. Ön kısımda iki yolcu ve arka kısımda üç yolcu şeklinde bir seyahat söz konusu ise, tüm lastikler 38 Psi olmalıdır.Otomobiliniz ön ve arka taraf ağırlık dağılımı eşitse

Genellikle arkadan itişli araçlar da ağırlık dağılımı yüzde elli elli, yani eşittir. Özellikle Alman otomobil üreticilerinin otomobillerini arkadan itişli üretmesinin en büyük sebebi budur. Tüm motor, güç elemanları önde olursa, aracın ağırlık dağılımı ön tarafta olacak ve bu yol tutuşundan tutunda, aracın güç dengesine kadar birçok faktöre etki edecektir. Buna karşın güç, arkadan verilirse, motor=güç elemanları, ortalama olarak, otomobilin geneline baktığımız takdirde ön ve arka eşit ağırlık şeklinde olacaktır. Bu durum, lastik hava basıncının ana arteri olarak kabul edilebilir. 205 55 R16 lastik hava basıncı için; Aracınızın ağırlık dağılımı eşitse ve ön tarafta iki yolcu seyahat ediyor, arka kısım boş ise, lastik basınçları önler 36 Psi arkalar 34 Psi olmalıdır. Arka kısımda iki, ön kısımda iki yolcu varsa, lastik hava basıncı önler ve arkalar için eşit şekilde 36 Psi olmalıdır. Ön kısımda iki yolcu ve arka kısımda üç yolcu şekliden tam yük bir seyahat durumunda, önler 36 Psi arkalar 38 Psi olmalıdır.


Güzel bilgileriniz için teşekkür ederim deneyeceğim... Deneme sebebim ise clio4 süspansiyonların sert olması ve 36psi bu araçlarda nasıl etki verecek ona göre yorumlayacağım...
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
şahsen 205/55/16 ebatlı:

1) falken Ziex 310
2) Michelin Primacy 3
3) Continental premium contact 5
4) Nokian line

kullandıklarım, ben şunu fark ettim lastik basıncı her modelde tutmuyor, X markada taban gayet düzgünken Z markada yanak ince olduğu için daha fazla hava istiyor olabiliyor.

şahsi fikrim Conti,Michelin için ön arka 33/29, falken, Pirelli gibi standartlarda 32/29 , goodyear ,conti gibi yanağı incelerde 34-29 fazlasıyla yeterli



önemli olan lastiğin tabanın nsl bastığı, googleda birkaç görsel tavsiyeye bakın sizdeki ile kıyaslayın.

birbaşka tavsiyede aracı yıkatın (genelde yıkamacılar lastiğe parlatıcı sürer bırakın sürsün lastik parlasın) ve lastik temizken normal kullandığınız gibi kullanın ve durduğunuzda gözle bakın lastiğin nereleri parlak kaldı nereleri kirlendi yani yere bastı
 

zazaaser

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2014
Mesajlar
249
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
onden cekisli araclarda genelde on ve arka lastik basinci ayni degil.
 

onurh89

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2017
Mesajlar
171
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Merhaba,bugun aracıma kısmetse michelin crossclimate+ 205 55 r16 ölçülerinde taktırıcam.lastikçi bu ölçülerin arabada bir problem yaratmadığını aksine çok daha konforlu hale geldiğini söyledi.(farklı 5 tane lastikçiden fikir aldım :)) tek sorunun tüvtürk muayene sırasında olabileceğini bunun da ordaki adamın ruh haline bağlı olduğunu söyledi.Hatta bu ölçüleri taktığını soyleyen bir lastikçi 3 aracın muayeneden geçemeden döndüğünü ama diğer takılan araçlardan olumsuz geri dönüş almadığını söyledi.yane işimiz sanıorum birazda şanas kalıyor.şimdi 2 sorum var.

1- bu ölçüleri taktırıp muayenede problem yaşamayan var mı?varsa hangi tüvtürk istasyonuna gitti :) (istanbul anadolu yakası tercihimizdir)
2-Lastikler değişirken nelere dikkat etmek gerekiyor?Hava basınç sensörü ile ilgili dikkat etmem gereken bir durum var mıdır?

Teşekkürler.
 

onurh89

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2017
Mesajlar
171
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Merhaba,bugun aracıma kısmetse michelin crossclimate+ 205 55 r16 ölçülerinde taktırıcam.lastikçi bu ölçülerin arabada bir problem yaratmadığını aksine çok daha konforlu hale geldiğini söyledi.(farklı 5 tane lastikçiden fikir aldım :)) tek sorunun tüvtürk muayene sırasında olabileceğini bunun da ordaki adamın ruh haline bağlı olduğunu söyledi.Hatta bu ölçüleri taktığını soyleyen bir lastikçi 3 aracın muayeneden geçemeden döndüğünü ama diğer takılan araçlardan olumsuz geri dönüş almadığını söyledi.yane işimiz sanıorum birazda şanas kalıyor.şimdi 2 sorum var.

1- bu ölçüleri taktırıp muayenede problem yaşamayan var mı?varsa hangi tüvtürk istasyonuna gitti :) (istanbul anadolu yakası tercihimizdir)
2-Lastikler değişirken nelere dikkat etmek gerekiyor?Hava basınç sensörü ile ilgili dikkat etmem gereken bir durum var mıdır?

Teşekkürler.

değişimi az önce yaptırdım.Masak oto sanayi upsa lastik.michelin bayii.tavsiye ederim.lastik içinde kullandıkça yorum yaparım.aam şu an için 20 km lik bir mesafe yaptım.Sanırım daha önce lastik değil poşet takılıymış.. :)
 
Üst