2025 YILINA KADAR 14 YENİ MODEL.Dizel motor artık yok.

bigbrother

Kayıtlı Üye
06-Ankara
Katılım
22 May 2017
Mesajlar
470
Tepki puanı
10
Puanları
18
Yaş
44
Ben desteksiz konuşmam kardeşim ama sağol ;)
 

Taner.r

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2018
Mesajlar
451
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Bu anlaşma ile geçişi herkes birden içten yanmalı motorlar son bulacak diye düşünüyor sanırım.
Beklenti bir markanın tüm filosu için belirli emisyon değerlerini sağlıyor olması. Tüm modelleri için. Bu nedenle firmalar tek tük %100 elektrikli modelleri üretip bu ortalamayı düşürerek üretime devam edebiliyorlar.
Üretim sayısına göre düşürecekleri bu emisyon oranı sonrası standart üretimlerini uzunca bir süre daha devam ettirecekler.

benim tahminim bu geçiş öyle bir olacak ki, benzinli ve dizel motorlar aynı anda kaybolacak..
 

ercan_kocak

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Mar 2016
Mesajlar
265
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
57
Değerli yorumlarınızı ilgi ile takip edip okudum.
Ancak şu anda bile trafikte araç kullanırken sizden, benden bile yaşlı hepimizin hayretler içerisinde kalıp bu araç nasıl trafikte dolaşıyor dediğimiz güzel ülkemizde sizce de bir anda benzinli ve dizel motorlar ortadan kalkar mı. Örneğin avrupa'nın bir çok ülkesinde 2-3 yıldır, özellikle büyük şehirlerde dizel araçların şehir içinde trafiğe çıkmasının yasak olduğunu biliyorum. Bizde böyle bir şey var mı, yok. Şu anda dizel binek araçların bir iki yasında olanlarının ikinci el fiyatı minimum 400-500 bin aralığında. Ülke ekonomisini de düşündüğümüzde bizim ülkemiz için böyle keskin kararları almak bence çok ta kolay olmayacak. Avrupalı veya dünyanın gelişmiş ülkeleri ve bu araçlara kolay ulaşılabilen ülkelerde bu geçiş çabuk olabilir ancak bunun ülkemizde çok ta kolay ve çabuk olmayacağını düşünüyorum.
 

Renocumali

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Kas 2020
Mesajlar
66
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Dizel için artık yolun sonu evet... Zaten bu yüzden benzinliye geçtim. 2 3 sene sonra da hibrite geçmeyi planlıyorum eğer ki güçlü motorlar çıkarsa... TCe hibrit motorun 160kw versiyonu çıkarsa müthiş olur... Austral SUV modelinde 1.2 TCe hibrit motor olacak. Tabi fiyatının 800 900 civarı olabileceğini tahmin ediyorum... Bu fiyatlara alınır mı iyi düşünmek gerek...

Tce motorlar için ücretsiz dönüşüm olacağı konuşuluyor.sanırım 2030 yılında benzinli tce motorlar için kitler üretilecek ve hybrit versiyona geçiş tamamlanacak.renault bu işlemi avrupada ücretsiz Türkiyede ise belli şartlar dahilinde ücretsiz gerçekleştircek. 100 km de ortalama 6 litre tüketen bu motor için verim 3 litreye kadar düşecek. Tek sıkıntı ise Türkiyede o dönemde mevcut araç fiyatlarının 1 milyon ve üzeri rakama tekabul edecek olması. Alım gücümüzün artması ümidi ile.
 

muska35

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2020
Mesajlar
152
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Taner ve ercanla ayni fikirdeyim ki avrupa birligi chip krizi yuzunden euro motor normlarinda esneklik sagliyacagini acikladi bu sebeple bu tarz seylerin bizim ulkemize 9 10 yil otelenerek oldugunu dusunursek bir sure daha dizel ve benzinli araclar devam edicek.

Sahsi fikrim olarak hic bir markanin hybrid donusumunu turkiyede ucretsiz yapacagini sanmiyorum ki keske yapsa. Onumuzde vw ornegi var tdi skandalinda avrupada abd de musterilere geri odeme yapmasina ragmen turkiyede hic birsey yapmadi ya da honda civiclerde kaporta yamulmasina tum dunyada belli ucret iadeleri olmasina ragmen yine turkiyede olmadi. Herseyden once yasadigimiz ulkenin bir avrupa ulkesi yani gelismis ulke olmadigini ( devletin soylemiyle gelismekte olan ulke) varsayarsak bu tarz seylerin maalesef bizim icin cok daha gec olacagini dusunuyorum. Hele ki arac fiyatlarinin bu kadar sacma sapan oldugu bir donemde yeni elektrikli megane icin bile suanda tahmin edilen satis fiyati 1 milyon tl nin uzerinde olmasi beklenirken cok daha uzun sure alir gibi
 

Taner.r

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2018
Mesajlar
451
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Yurtdışında bile elektrikli araç deneyen sürücülerin yanlışım olmasın %46'sı içten yanmalı motorlara geri dönüş yapmıştı tekrardan.

Şuan bile yeni ocatavia 1.5 hibrit combi pakette 900bin TL.. Bu dönüşümde bir avuç umut ışığı göremiyorum biz orta direk kullanıcılar için.
 

muska35

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2020
Mesajlar
152
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Suanki arac fiyatlariyla bende pek bir umut goremiyorum gonul ister ki elektrikli,hybrid,mildhybrid araclarda tesvik olsun herkes faydalanabilsin ama maalesef bu vergilendirme politikalari yuzunden bizim elektrikliye veya hybrid e gecisimiz cok cok zor gibi duruyor. Yukarida da soyledigim gibi elektrikli megane 1 milyon ustu beklenirken kac kisi elektrikli megane a 1 milyon verir yada verebilir
 

bigbrother

Kayıtlı Üye
06-Ankara
Katılım
22 May 2017
Mesajlar
470
Tepki puanı
10
Puanları
18
Yaş
44
Suanki arac fiyatlariyla bende pek bir umut goremiyorum gonul ister ki elektrikli,hybrid,mildhybrid araclarda tesvik olsun herkes faydalanabilsin ama maalesef bu vergilendirme politikalari yuzunden bizim elektrikliye veya hybrid e gecisimiz cok cok zor gibi duruyor. Yukarida da soyledigim gibi elektrikli megane 1 milyon ustu beklenirken kac kisi elektrikli megane a 1 milyon verir yada verebilir

Şöyle ki, diğer premium segment araçlar 1.5-1.7 milyon TL olursa o zaman megane fiyatlaması normal olur. Asıl sorun yüksek enflasyon nedeniyle fakirleşmemiz. Fiyatlar artıyor ama gelirimiz fiyatlar kadar artmıyor. Zaten bu yüzden de satışlar ciddi şekilde düşecek. 1990lı yillara geri döneceğiz gibi duruyor.

Geleceğin elektrikli ve hibrit olduğunu düşünürsek ülkemizde de bu tür modellere geçiş için teşvikler olacaktır. Artık VW dizel motorlu binek araç getirmiyor. Renault'da da benzer bir durum görüyoruz. Japonlarda zaten dizel artık yok. Yani benzinli ve hibrit modellere kayış artık çok bariz bir şekilde var. Bu ilerde daha da hızlanacaktır.

Renault'un Türkiye'de bedavaya hibrit dönüşüm yapacağını hiç sanmıyorum çünkü bu çok maliyetli olacaktır ama belki 2030 kadar belirli tarihler arasında satın alınan araçlarda bunun altyapısını hazır hale getirip dönüşümü kolaylaştırabilirler. Hibrit dönüşüme hazır araç olsa almaya talip olabilirim...

Renault 'un yeni Austral SUV modeli 1.2 TCe hibrit motor ile gelecek. Çok güzel bir araç yapmışlar. Yeni megane da sadece elektikli üretilecek. Belki Oyak ülkemiz için megane'ın hibrit motorlu versiyonunu üretebilir...

Gerçek şu ki artık dizelde yolun sonu geldi geliyor... Ülkemizde dizel araçlar hemen yok olacak değil tabi ama daha az tercih edileceklerdir...

Herkese keyifli forumlar dilerim...
 

muska35

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2020
Mesajlar
152
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Şöyle ki, diğer premium segment araçlar 1.5-1.7 milyon TL olursa o zaman megane fiyatlaması normal olur. Asıl sorun yüksek enflasyon nedeniyle fakirleşmemiz. Fiyatlar artıyor ama gelirimiz fiyatlar kadar artmıyor. Zaten bu yüzden de satışlar ciddi şekilde düşecek. 1990lı yillara geri döneceğiz gibi duruyor.

Geleceğin elektrikli ve hibrit olduğunu düşünürsek ülkemizde de bu tür modellere geçiş için teşvikler olacaktır. Artık VW dizel motorlu binek araç getirmiyor. Renault'da da benzer bir durum görüyoruz. Japonlarda zaten dizel artık yok. Yani benzinli ve hibrit modellere kayış artık çok bariz bir şekilde var. Bu ilerde daha da hızlanacaktır.

Renault'un Türkiye'de bedavaya hibrit dönüşüm yapacağını hiç sanmıyorum çünkü bu çok maliyetli olacaktır ama belki 2030 kadar belirli tarihler arasında satın alınan araçlarda bunun altyapısını hazır hale getirip dönüşümü kolaylaştırabilirler. Hibrit dönüşüme hazır araç olsa almaya talip olabilirim...

Renault 'un yeni Austral SUV modeli 1.2 TCe hibrit motor ile gelecek. Çok güzel bir araç yapmışlar. Yeni megane da sadece elektikli üretilecek. Belki Oyak ülkemiz için megane'ın hibrit motorlu versiyonunu üretebilir...

Gerçek şu ki artık dizelde yolun sonu geldi geliyor... Ülkemizde dizel araçlar hemen yok olacak değil tabi ama daha az tercih edileceklerdir...

Herkese keyifli forumlar dilerim...

Dediginiz cok dogru arac fiyatlarindaki artislar kadar kimsenin gelirinde maalesef artis olmuyor o sebepe megane a 1 milyon verir ya da verebilir dedim ki ben bu ekonomik sartlarda bu rakamların daha da artacagini dusunuyorum.
Dizel araclarla ilgili olarak dizel kullanicisi olarak bende yolun sonunun geldigini dusunuyorum ancak bunun kisisel tercihlerden dolayi degil de firmalarin tedariginden dolayi oldugunu dusunuyorum. Eger dizel gelmeye devam etse pek bir talep degisikligi olmazdi.

Tce motor gercekten basarili bir motor ancak daha yolu var yakit tuketimi konusunda Tsi in ve eTsi in hala gerisinde kaliyor maalesef ama ilerleyen zamanlarda 1.2 veya 1.3tce ler tam hybrid olarak uretim yapilirsa motor hacmi sebebiyle cok fazla tercih edilir ve cok fazla satis rakamina ulasabilir ama suanki gelecek 1.2 tce ler yanlis bilmiyorsam mild hybrid diye geciyor sadece 48 lik aku takviyesi gibi oluyor sadece kalkis aninda araci destekliyor toyota gibi normal yolda benzinli motoru kapatip elektrik motoruyla yol alamiyor.Bu sebeple pek bir yakit tasarrufu saglamiyor. Ama gelecek zorunlu olarak hybrid veya elektrik :)
 
Üst