Clio 4 1.2 joy felaket yakıt tüketimi

clio6161

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ağu 2018
Mesajlar
131
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Eğer lpg de sorun çıkarmayacağını sübap yakma vs. olay olmayacağına emin olabilsem hemen lpg takıp rahat rahat binecem.. eğer lpg li olsa dizelden daha ucuza gelir yakıt tüketimi, şehir içi 6.5 yakıyorsa 8 lt civarı lpg yakar , uzun yolda 5 litre ise 6-6.3 civarı yakar .. benzinde binme sebebim şehir içi 3-4 km ev iş arası sürekli kısa mesafe kontak aç kapat bindiğim için 1.2 motor dizelden bile avantajlı durumda.. sebebine gelecek olursam dizel motorun ısınma çok uzun sürüyor ancak 1.2 motor ufak ve benzinli olduğu için çabuk ısınıyor yakıt tüketimi çabuk ısındığı için kısa mesafede daha mantıklı


Hocam mesajınızda dizelden bile avantajlı dediniz ama sadece yakıt olarak bu kıyası yaptınız sanırım keza performans olarak dağlar var. Önceki 1.2 atmosferik arabamda uzun seyahate gitme gafletinde bulunmuştum. Uzun rampalarda araç çekişten düşüp 2. vitesle yakıtı su gibi içerken diğer araçlar yanımdan roket gibi geçerken çoook utandım.
 

gkhan92

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2017
Mesajlar
47
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
33
mesajınızı yıllar sonra farkettim konu hortlayacak ama cevap vereyim,

aradan geçen yıllara rağmen halen 1.2 atmosferik clio 4 le devam ediyorum, çok uzun yol yaptım geçen süreçte ve mersin ankara arası pozantı tekir rampaları vs ciddi eğimli yollarda dahi en ufak sorun yaşamadım, pozantı rampalarında önüme tır atlamadığı sürece en düşük 4.vites devam ettim ve dizel araçların arkasından kopmadan seyahat edebildim, tamamen pilotajla alakalı olabilir çünkü yokuşlarda devirsiz girince atmosferik olduğu için hoş tepkiler vermiyor ancak sezgili kullanıp rampaya yaklaşırken devrini alıp süratli girince 5.vites 120-130 girdiğin uzun soluklu yokuşta bile en kötü şartlarda 80-90 lı hızlarla bitirebiliyorsun.. Ankara şehir içi bile kısa mesafeli ciddi açılı yokuşlarda sara sara tırmandım en küçük sorun yaşatmadı.. Hacmine göre şanzıman oranları bence mükemmel ayarlanmış bu aracın.. Tekrar söylüyorum şehir içinde 1.4-1.6 araçlardan farksız ancak uzun yolda hele ki uzun soluklu yokuşlara devirsiz girersen o zaman hacmini fazlasıyla belli ediyor yüklüysen..
 

CLIO-IV

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ocak 2020
Mesajlar
115
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
44
Kullanım tarzınız ile ilgili olduğunu düşünüyorum. Yüksek süratlerde sıkıştırarak kullanırsanız 12 -13 litreleri de görebilirsiniz. İstanbul içi tüketim 7 litre / 100km... Şehirdışı 90 - 120 km/s aralığında kullanıyorum 1500 km lik yolculukta bagaj ve 3 kişi, tüketim 5.2 litre / 100 km...
 

CLIO-IV

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ocak 2020
Mesajlar
115
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
44
Size katılıyorum;
Aracını tanıyanlar malum zaten yüksek performans beklentisi içerisinde olmuyor. :kahve (1149 cc 75bg atmosferik motor) ve bu konuda muzdarip sayılmazlar...

Uzun yolda yokuşlarda aracı 3000 devirde tutmak çoğu zaman yeterli oluyor. 3500 devir de zaten tork değerinin yaklaşık yüzde 98 ini veriyor. Yokuşu dizel ya da turbolu araçlar gibi 2000 devirde 5. viteste çıksın derseniz bu atmosferik motorun doğasına aykırı... Devir çevirtmek gerek, maks. tork devrine yakın, uygun viteste tutarsanız hızınızı fazlaca düşürmeden çıkacaktır. Araç bu şekilde bilinçli kullanılırsa uçurup kaçırmasa bile geride de bırakmaz diyorum. ;)
 
Üst