Clio 4 - Partikül Filtresi

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Arıza ışığı tekrar yandı. Aynı uyarıları veriyor, sanırım tam olarak temizleyemedim.

günlük 50km yaptığınızı yazmışsınız o duurmda 1 haftada 350km yaptınız ve arıza ışığı yeniden yandı ise aracınız çok muhtemel kendide duman üretiyordur.


şöyleki dpf'niz belli bir gram dolana kadar uyarı vermez bu doluluk karşı basınç üretir sensörde zaten bunu algılar, eğer sorunlu olan parçanız dpf olsaydı yazı asla silinmezdi çünkü yeteri kadar temizleyememiş ve karşı basıncı giderememiş olurdunuz.



temizlediğiniz ve yazının gitmesini sağladığınız halde 350km gibi kısa sürede tekrar yanmasına sebeb olduysa araç çok yüksek ihtimal ile duman üfürüyordur yani ya enjektör işiyordur yada ayar/temizliğe ihtiyaç vardır, yada egr dolu/arızalı en son olarakta ya turbo arızalı yeteri kadar basmıyor yada bastığı hava kaçıyor çünkü hortum kaçağı mevcut.


dizel araçlar genelde zengin karışımdan dolayı kurum/duman üretir onlarında temel sebebleri yukarıda bahsettiklerim, bence yetkili servise uğramanızda fayda var maalesef sürürerk temizlemek ile ancak yarabandı bir çözüm olacak..
 

slayerbugs

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2016
Mesajlar
175
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Hani konuyu takipdeydim bekliyordum nezaman yazacak bu arkadas ariza isigim geri yandi diye beklenen olmus. Bakin mantik basit her filtrenin bir omru vardir. Bazi filtreler temizlenmeye ihtiyac duyarlar ama yinede bunlarinda bir omru vardir. Dpf nin temizlenme sekillerini yazdik durduk burda ama sizin filtre omrunu doldurmus ne yapsaniz nafile. Sadece cevre kirliligine engel olan bir filtreyi iptal ettirmemek icin neden bukadar cabaliyorsunuz anlamiyorum. Aracizin motoru euro5 standartlarinda ve iptal ettrirseniz euro4 standartlarina doner baskada hicbirsey olmaz bukadar basit. 350km yolda yakacagi yakit arabanin 15lt bukadar euro dizeli birakin hangi kosullarda yandigini dizel yerine komur yakip dumanini partikul filtresinden gecirseniz temiz saglam filtre yine tikanmaz. O filtrenin arasindaki tikanikliklar cekicle vuruyon kirilmiyor siz enjektor temizliciyle yuksek devirde motor cevirerek temizlemeye calisiyonuz.

SM-N910H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Van Gogh

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ocak 2017
Mesajlar
124
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Duman ile ilgili bir duruma şahit olmadım. Aklımı kurcalayan eğer DPF değil ise uzun yol yaptığımda ve üzerinden 1 hafta geçene kadar neden uyarı vermedi. Dönemlik bir çözüm olsada yüksek devirde araç kullanımı işe yaramış gözüküyor. Şöyle ki uyarı az aralıkla yanıyor. Hakeza arabayı çalıştırdıktan stop edene kadar birkaç dakikalığına yanıp sönüyor. Sürekli yanmaması da kafamı kurcalıyor açıkçası, o halde DPF olmayabilir mi diye. Fakat bilgisayar net olarak DPF'i işaret ediyor.

Şu an için sorun Euro5'ten Euro4'e düşmek değil. Aracın kendisinde, çekişinde en ufak bir sorun yok. Benim endişelendiğim tek konu kısmetse Trabzon'a gideceğim bir kaç gün sonra, yaklaşık 1 hafta kalacağım. Bu arada bu araç beni yolda DPF yüzünden yolda bırakır mı bırakmaz mı? Bırakmayacak ise geri döndüğümde muhtemelen DPF'i iptal edip aracı satacağım.
 

slayerbugs

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2016
Mesajlar
175
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Araci satacaksan dpf iptaline neden para harciyorsunki sat boyle gitsin nerden baksan 500tl para istiyecekler dpf iptaline. Istanbuldan trabzon 1200km yol git gel 2400km yapar getirir gotururmu bi sikinti cikarirmi bunun garantisini kimse veremez. Bana gore buyuk olasilikla goturur getirir ama dpf iptali 2 saatlik bir is yaptiracaksan gitmeden yaptir. Hani araci ariza sebiyle satmayi dusunuyorsaniz ve gidip sifir km arac almiyacaksaniz hic satmayin cunku gercekten cok basit ve beklenen bir ariza. Yok ben bunlarla ugrasmam diyorsaniz ozaman satip sifir araba alin 100km ye gelince onuda satin.

SM-N910H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Van Gogh

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ocak 2017
Mesajlar
124
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Aracı zaten satacaktım, iptal ettirip satmamın sebebi kimseye bir yeri arızalı bir araç satmak istememem.

DPF iptali için 650 TL istediler, açıkçası bana bu rakam pek uygun gelmedi eğer önceki mesajlarda bahsedilen gibi bir işlemi varsa. Muhtemelen yaklaşık 3000 km yol yapacağım, sorduğum ustalar rahatlıkla gidip geleceğimi, acil bir durum olmadığını söylediler ki eğer yara bandı şeklinde olsa dahi uzun yolda temizleyebiliyorsa araç kendini arıza ışığı gene 1 haftalık sürede yanmayacaktır zaten. Bahsettiğim gibi sürekli yandığında dahi aracın çekişinde vs. hiçbir sorun olmadı.
 

slayerbugs

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2016
Mesajlar
175
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Chip tuning, dpf iptali, egr iptali icin 600tl yazilimciya 100tl egzoscuya verdim gecen ay. Yani 500tl ye felan bu isi yaptirabilirsiniz. Satis konusunda da hayirli olsun ozaman.

SM-N910H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
beyler benim sizi anlamadığım noktalar:


1) euro5 motoru hangi hesaplamalar yaparak alt tarafı dpf sökerim iptal ederim olur euro 4 yoluma devam ederim diyebiliyorsunuz? bu direk egsoz müyanesinde vede Tüv'de kalmak red yemek demek, techturkeyde sayfa sayfa yiyenler neler yapıp çözdüklerini (köprü altı yöntemler) yaptığını dile getirenler dolu?

özetle ne yasal nede sıkıntısız bir işlem


2) dpf 500-650tl değil hatta yakın bile değil siz yazılımsal anlamdamı iptal etmekten bahsediyorsunuz? yazılımsal anlamda iptal etmenin sadece ekranda işaretin sönmesine yol açacağı motorun yine karşısında tıkalı ve tam performans çalışmasına engel olan bir dpfnin halen fiziken orda olduğunu biliyorsunuz değikmi?


doğru değil tek doğru olan dpf sökülme yöntemi dpf'nin fiziken vede yazılımsal anlamda sökülmesi yerine düz boru yapılmasıdır, dpfimiz 1.5 dci da diğer araçlar gibi vites kutusuna yakın araç altında değil motorun direk arkasındadır sökülmesi için rakiplere kıyasla 20 kat kadar işçilik ister hatta geneli sırf sökebilmek için motoru komple indirir motor kulaklarında sökerek.

buda yetmiyormuş gibi üzerine düz boru yapılacak sadece düz boru fiyatınız birkaç yüz tl.


kimse yanlış anlamasın ama 500tlye dpf iptali komik, bu %1500 sadece yazılımsaldır ve maalesef işinizi görmekten çok ama çok uzak.



4) euro 5 motorda duman göremezsiniz zaten, dpf dediğiniz parça içine bu dumanı hapsettiği için duman euro 3- euro4 motorlar gibi egsozdan çıkmaz o sebeble fiziken sizin görebileceğiniz bir şey değildir.



lütfen bende dahil X yada Z kişiyi dinlemektense gidin adam gibi servise danışın yoksa riske gireceksiniz gibi görünüyor.
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Chip tuning, dpf iptali, egr iptali icin 600tl yazilimciya 100tl egzoscuya verdim gecen ay. Yani 500tl ye felan bu isi yaptirabilirsiniz. Satis konusunda da hayirli olsun ozaman.

SM-N910H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi




Hocam,



1) Volvo otomotiv sektöründe servis müdürlüğü yaptım akabinde Temsa'da daf ve Mitsubishi motorlarının araçla uyumu için arge ürge departman müdürllüğü yaptım ondan sonra Volvo iş makinası servis müdürlüğü yaptım şu anda Ceylan otomotiv bünyesinde DPF sahip kendi üretimimiz Ceylift forklift, kendi üretimimiz Ceytreyler araç üstü ekipman ve iş makinaları kepçesi ihracat müdürüyüm. branşım makina mühendisliği.

emin olabilirsiniz neyden konuştuğumu gayet iyi biliyorum :)



2) Remaps'ten tutun,Megachipsten tutun,Dr,Ecu'den Ecufast'e kadar çoğu firmanın sahibini bizzat yada dolaylı şekilde tanıyorum.


diyeceklerim şunlar:

A) siz muhtemelen lagunadan bahsediyorsunuz harbuki burada araç clio4 ve bu sizin araçla yakından uzaktan benzemiyor bile dpf anlamında, ha yok ben clio4den bahsediyorum diyorsanız devam bile etmeye gerek yok diyebilirim.

lagunada motor odasında devasa boşluk mevcut oda yetmediği gibi dpf son derece küçük (euro4) ve gayet servis etmesi kolay şekilde ortada, buna kıyasla clio4deki motor yuvası ultra dar,dpf sizinki gibi ortada değil motorun direk arkasında ve üzerinde akü,turbo olduğu yetmiyormuş gibi çıkmasıda fiziken mümkün değil bir takım işçiliiği bol müdaheleler yapılmadan.

oda yetmiyormuş gibi kendi devasa ve yerine yapılacak boru ultra maaliyetli çünkü bol bol kavisli.



B) forumumuzda Murat arkadaşımız yazılım ve dpf iptali gerçekleştirmiş biri olark hazır mevcut kendsine ödediği rakamı sordum 3 sene evvel 1300tl dedi.


C) az önce üşenmedim yukarıda bahsetiğim firmaların istisnasız hepsini aradım sizlerde arayabilirsiniz fiyatlar şöyle:


1) motor yazılımı 500tl
2) dpf iptali 500tl (sadece yazılımsal)
3) düz boru,dpf sökülmesi 700tl


özetle sadece dpf iptal edecek olursanız ödenecek rakam NAKİT 1200tl, motor yazılımı ilebirlite 1700tl, bu fiyatlarda aralarında en ucuz fiyatı veren firmanın fiyatı olup nakit fiyatıdır..
 

slayerbugs

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2016
Mesajlar
175
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Hocam,



1) Volvo otomotiv sektöründe servis müdürlüğü yaptım akabinde Temsa'da daf ve Mitsubishi motorlarının araçla uyumu için arge ürge departman müdürllüğü yaptım ondan sonra Volvo iş makinası servis müdürlüğü yaptım şu anda Ceylan otomotiv bünyesinde DPF sahip kendi üretimimiz Ceylift forklift, kendi üretimimiz Ceytreyler araç üstü ekipman ve iş makinaları kepçesi ihracat müdürüyüm. branşım makina mühendisliği.

emin olabilirsiniz neyden konuştuğumu gayet iyi biliyorum :)



2) Remaps'ten tutun,Megachipsten tutun,Dr,Ecu'den Ecufast'e kadar çoğu firmanın sahibini bizzat yada dolaylı şekilde tanıyorum.


diyeceklerim şunlar:

A) siz muhtemelen lagunadan bahsediyorsunuz harbuki burada araç clio4 ve bu sizin araçla yakından uzaktan benzemiyor bile dpf anlamında, ha yok ben clio4den bahsediyorum diyorsanız devam bile etmeye gerek yok diyebilirim.

lagunada motor odasında devasa boşluk mevcut oda yetmediği gibi dpf son derece küçük (euro4) ve gayet servis etmesi kolay şekilde ortada, buna kıyasla clio4deki motor yuvası ultra dar,dpf sizinki gibi ortada değil motorun direk arkasında ve üzerinde akü,turbo olduğu yetmiyormuş gibi çıkmasıda fiziken mümkün değil bir takım işçiliiği bol müdaheleler yapılmadan.

oda yetmiyormuş gibi kendi devasa ve yerine yapılacak boru ultra maaliyetli çünkü bol bol kavisli.



B) forumumuzda Murat arkadaşımız yazılım ve dpf iptali gerçekleştirmiş biri olark hazır mevcut kendsine ödediği rakamı sordum 3 sene evvel 1300tl dedi.


C) az önce üşenmedim yukarıda bahsetiğim firmaların istisnasız hepsini aradım sizlerde arayabilirsiniz fiyatlar şöyle:


1) motor yazılımı 500tl
2) dpf iptali 500tl (sadece yazılımsal)
3) düz boru,dpf sökülmesi 700tl


özetle sadece dpf iptal edecek olursanız ödenecek rakam NAKİT 1200tl, motor yazılımı ilebirlite 1700tl, bu fiyatlarda aralarında en ucuz fiyatı veren firmanın fiyatı olup nakit fiyatıdır..
Bakin dpf sokulmesindeki zorlukla ilgili bahsettikleriniz kismen dogru olabilir. Motor odasindan kastetdiginizi anliyamadim bi oda bi yuva demissiniz kaput altinda motordan sonra kalan bosluksa kastetdiginiz bu konuda cok yaniliyorsunuz cunku 2.0dci kaputun altini komple dolduruyor farlarin arkasina el girmiyor ampul degistirmek icin once tamponu tamponun icinden fari sokuyor sonra degistiriyorsunuz ampulu gerisini siz dusunun. Aracimda 2010 model euro 5 bu arada. Dpf nin yeri kolay ama cunku aracin altinda duruyor. Ben sokulmesi icin egzoscuya 100tl verdim size 700 dedilerse bilemem ama arkadasa yazilim dahil 650tl demisler zaten. Dpf nin sadece yazilimla iptal olmuyacagini bir makina muh. Olarak bilmeniz lazim hala inatla yazilimsal olarak silinir o fiyata sadece diyorsunuz. Yazilimcilari cok guzel taniyorsunuz demekki guzel dost kazigi fiyati cekmisler ankaraya gelin nakit olarak benim bahsettigim fiyata yaptirayim sizinkinide. Hangi firma oldugunuda isterseniz ozelden gonderirim. Evet sadece motor yazilimina 500-900tl arasi para istiyorlar ama yazilim bikere yapilinca hepsini halledebiliyorsunuz yani soyle diyim ben yaptirdigim yeri aradim sordum chiptuning yaptirmak istiyorum nekadar olur diye 600tl dedi yaninda dpf ve egr iptalide istiyorum dedim toplam 750 olur dedi 600 ede anlastik. Sunu soyleyim chip tuning le dpf iptalini farkli zamanlarda yaptirirsaniz size 500tl diyen arkadasa 500 erden 2 defa odeme yaparsiniz cunku 2 defa yazilim yapar ama ayni anda yaptirirsaniz tek yazilimla yapiyor isi[emoji6]. Gelelim muayeneye. Ben kalani gormedim dpf iptalinde. Benzinli aracta kat iptali yaparsaniz kalirsiniz ama dpf iptalindan kalan gormedim ama dediginizi arastirdim http://www.techturkey.com/forum/dizel/213190-dpf-iptali-hakkinda-3.html ilgili forumda adam yazmis hic sorunsuz gectim diye. Turkiyedeki muayene zorunlugu araclarda euro 1 dir. Euro 1 standartlarini yakaliyamayan arac trafikte bulunamaz.
Madem ihracat mudurusunuz bugun urettiginiz is makinalarini ihrac ederken euro emisyon standartlari boyle olmasa yinede partikul filtresi takarmiydiniz o araclara?
Dpf iptal ederse euro 4 standartlarina duser dedim cok detaya girmedim (buradaki herkez sizin gibi makina muh. Degil genel bir tabir kullandim) ama euro 4 un uzerinde bile kalabilir standartlar, eger euro 5 in dpf iptal ederseniz. Cunku sizde biliyorsunuzki euro 4 den euro 5 geciste eklendi dpf ler (bikac euro4 motordada dpf var ama dci bunlardan birisi degil)
Son olarakta 1.5 yilda volvoda servis muduru ve ceylanliftte ihracat muduruyken elinizden 115 tane clio 4 nasil gecti orasinida anliyabilmis degilim sirkete alinan yada kiralanan her aracla sizmi ilgileniyorsunuz.
Neyse sonuc olarak van gogh arkadasim ben yardimci olmaya calisiyorum sana ama yapamazsin edemezsin diyenler var goruldugu gibi. Mr clio %99.9 temizlenmistir filtre dedi sonucu gorduk simdide soyle olur boyle olur diyor sen zaten almissin fiyatini arkadas 2 katini yaziyor daha sana. (Bide yazmissiniz sordum 3 yil once 1300 e yaptirmis diye adam yaziyor fiyat aldim 650 istediler diye[emoji2]) Daha oncedende dedigim gibi sakin iptal yaptirirken arkadasin dedigi gibi dpf yi kestirip yerine duz boru kaynattirmayin ozaman sikinti yasayabilirsiniz muayenede. Dpf yi sokturun yada kestirin ardindan icini bosalttirip geri kaynattirin yani oldugu yerde dursun ama ici bos olsun. Araci satacaksaniz yaptirmayin dememin sebebide suyduki belki arabayi yeni alacak kisi dpf iptali yapacagi zaman egr iptalide yaptirmak isteye bilir chiptuning de istiyebilir bunlarin hepsini tek bir yazilimla yapilabilecekken 2 yazilimlik is ve masraf cikar.

Bu konuyada daha fazla cevap ve yanit yazmiyacagim seviyeli seviyeli konusurken arkadas kendi kendine yarisa girdi benimle. Halbuki forum mantigi basittir yardimlasma. Atisma degil. Biseyde demek istemiyorum yillarca servis mudurlugu yapmis bir insanin bazi seyleri bukadar abartarak anlatmasini normal kabul edilebilir karsiliyorum. Benimde bu yanitimdan snr artik devam edersek yazismaya isin boyutu degisecek.

SM-N910H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Hocam ,



1) sizden ricam bir daha kimseye burda tehdit etmeyin burada insanlar bu şekilde paylaşım yapmıyor, yok benim bu yazımdan sonra artık devam edersek boyut değişecekmiş ne bu burası teksasmı hayırdır?


2) aracınız clio4 değil burasıda clio4 platforumu konuştuğunuz her kelime bu araç için geçerli değil farkındasınız değilmi?


laguna 2.0dci euro 4 nerde clio4 1.5 dci nerde alakaları bile yok! hemde ne yakından ne uzaktan!


burada sorun sizdeki gereken işçilik ile bizdeki işçilik arasında muhtemelen %900 kadar fark var


3) bizim burada egsoz fiyatı dediğimiz 700tl sizin bahsetiğiniz şey zaten ?

yani bu klişeleşmiş bir hareket , egsozcu dpf söker içini boşaltır , içinden boru geçirir, motor çıkışından downpipe yapar ve fiziken dpf orada durur görsel anlamda kandırmak için.



fakat sizinle anlaşamadığımız nokta şu, siz yazılımcınızın anlatıklarınmı artık kime güvendiyseniz (ki %100ü atar yok birşeyolmaz vs gibi) dpf kutunuzun orada fiziken olması 2009 yıllarında belki kurtarıyordu.


bugün egsoz muyanesinde adam PPM (parts per million) ölçüsünde %0.001 hassasiyetle emisyonunu ölçüyor sen nasıl geçiyorsun hocam? :)

clio4 90gr emisyon değeri dpf iptali heleki motor yazılımından sonra 2000gr lara çıkyor öyle 90dan 110 fln değil farkındasınız umarım?


4) eğer yazılarınız boşluklar bırakırsanız sizi insanlar daha iyi anlayabilir yazınızı okumak aşırı derecede zor ve özelden insanlar iddiacı tavrınızdan dolayı sizi bu konuda eleştirmiş bile sadece benden söylemesi..
 
Son düzenleme:
Üst