Clio 4 - Partikül Filtresi

bigbrother

Kayıtlı Üye
06-Ankara
Katılım
22 May 2017
Mesajlar
470
Tepki puanı
10
Puanları
18
Yaş
44
Hocam bazı detayları yanlış biliyorsunuz markalar arasında kavram karmaşası var gibi çünkü birkaçtır aslında benimde ezbere bildiğim farklı bir markanın metodunu az çok anlatıyor gibisiniz.

1) renaultdaki sistemde extra olan yani 5inci enjektör motorda değildir ve hiçbir şekilde motor ile bağlantılı değildir, fiziksel lokasyonu dpf üzerindedir yani ister 1 ister 1500 defa dpf generasyonu gerçekleşsin motorda zerre kadar etkisi yok.


2) dpf'nizin temizliğinde kullanılan kimyasal siz her ne kadar carbon clean ile aynı sansanızda aynı değildir yani sizin tarif ettiğiniz motorun yakıt deposuna yada yağına ilave edilen ile aynı değildir hatta oldukçada farklıdır tek birleştikleri nokta kurumu temizliyor olmasıdır.

biri yanma odasından bir dizelin yüksek sıkıştırma oranına göre tasarlanmış kimyasalken diğeri direk sprey gibi çalışmakta ve dpf'nin içine herhangi bir engel karşılaşmaksızın temizlenmek üzere tasarlanmıştır, hatta bunların ikisi carbon clean'ın kendi sayfasında bile ayrı adımlar/ürünlerdir.

sizin emme için kullandığınız ürünler:

http://www.carboncleanturkiye.com/detay.asp?KatID=2&ID=30&IcerikID=63

http://www.carboncleanturkiye.com/detay.asp?KatID=2&ID=30&IcerikID=64


benim bahsetiğim ve dpf için olan ürünler:

http://www.carboncleanturkiye.com/detay.asp?KatID=229&ID=231&IcerikID=232

http://www.carboncleanturkiye.com/detay.asp?KatID=229&ID=231&IcerikID=233



3) sizin aracınızda çözüm olmayan durum dediğiniz gibi gayetde buradaki konuda bulunan arkadaş içinde çözüm olmayabilir ama bunun anlamı yanlış bir adım olduğu değil aslında doğru aplikasyona doğru aracı kullanmıyor olduğunuzdur.


bugün dünyasında maalesef dizel araç herkes için uygun değildir burada dpf'niz tıkanmasının %85 sebebi yeteri kadar uzun süre ısınamaması ısınıncada orada uzun süre kalmamanız yani şehir içinde 10-12km kullanan ve çok çok nadiren otobana çıkıp 30-40dk tek yön seyir halinde bulunan insanlar için bu maalesef kaçınılmaz son ve doğru bir çözüm olan yukarıdaki bahsedilen yöntem (gerek temizleme jeli gerek manuel temizlik) yapılsa dahil sorunun tekrar etmesi kaçınılmazdır.



şahsi tavsiyem araç sahibi arkadaş sürekli ekrana ve sensöre takılı kalmasın (aklında) ve direk otobana çıkıp artık bir an evvel manuel temizlik yapıp aracını belli km aralıklarında (her 2500kmde bir) otobana çıkartıp manuel temizlik yapsın derim (bü süre zarfında otobanda daimi süren insanların aracında bile renaultun sistemi ortalama 4-6 defa devreye girer 400-600kmde bir)

Hocam benim aracıma uygulanan bunlar değil... direkt carbon clean markasının manifolddan uygulanan dpf temizleyicisi ürün kullanıldı. Ama benim demek istediğim bu ürünler kesin çözüm olmuyor. Zira egzosu yeterince isitamadiginiz zaman o zaman DPF yine tıkanıyor. Bunun için yüksek devirli kullanım da çözüm değil. Çünkü yüksek devir demek yüksek partikül de demek... uzun süreli kullanım gerekli yani çevre yolu kullanımı yada uzun yol... aracın durmadan 30 40 dk sabit hizda 100 kmde gitmesi lazim. Bu olmadan en iyi DPF temizleyici ile de temizlense yine tıkanıyor.

Bu arada rejenerasyon islemi egzoz gazinin hararetini yükseltmek için fazladan yakıt yakılarak yapilan bir işlemdir. Bu nedenle zaten zamanla yağ haznesine mazot sizmaktadir...
 

Van Gogh

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ocak 2017
Mesajlar
124
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Kazasız, belasız yolculuğumu tamamladım.

Uyarı aralıklarla uzun yolda da yanıp söndü ne yazıkki. Fakat aracın çekişinde veya yakıt sarfiyatında en ufak bir problem yok. Kısmetse bu hafta içerisinde servise götüreceğim, bakalım onlar ne diyecek.
 

bigbrother

Kayıtlı Üye
06-Ankara
Katılım
22 May 2017
Mesajlar
470
Tepki puanı
10
Puanları
18
Yaş
44
Kazasız, belasız yolculuğumu tamamladım.

Uyarı aralıklarla uzun yolda da yanıp söndü ne yazıkki. Fakat aracın çekişinde veya yakıt sarfiyatında en ufak bir problem yok. Kısmetse bu hafta içerisinde servise götüreceğim, bakalım onlar ne diyecek.

Uzun yolda düzelmesi gerekirdi. Eğer yine arıza ışığı yandıysa bence de göstermenizde fayda var. Gelişmeleri aktarırsanız takip etmiş oluruz.
 

Van Gogh

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ocak 2017
Mesajlar
124
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Servise henüz götüremedim aracı, çünkü geri dönüş yolunda İstanbul'a yakın söndü ve halen daha yanmış değil arıza ışığı. Düzeldiğini düşünmek istiyorum fakat geçen sefer olduğu gibi tekrar yanabilir, servis arıza ışığı yanmadan kontrol etmiyor sanırım.
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
arabamı neredeyse %90 130/kmhde kullanan biri olarak manual temizlemeye gerek yok deyip yapmıyordum ilk 2 clio4umde 6aya bir yapardım bu son araçta 1 senedir bende hiç yapmamıştım.


dün 40km 130km/h civarı edc şanzımanda 5inci vitesde gezdim (6 vitesli araç) 3300rpm civarı ve araç şu an belirgin şekilde daha yumuşak,sessiz ve yakıt bir nebzede olsa daha iyi ama en büyük fark motorun ne kadar yumuşadığı resmen pürüzsüz oldu.


bendeki koşullarda bana bile farkı olduysa genelde şehiriçinde kullanan insanlar için arada bir faydası olacağına artık şüphem bile kalmadı.
 

murtaza

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ağu 2016
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Hayırlı forumlar arkadaşlar,
fulence 2011 dynamic EDC sahibiyim. full servis bakımlı. Aracı 60.000 km de aldım 110.000 km de şu an. 50.000 km boyunca her hafta sonu İstanbul sakarya arası gittim geldim (eş durumu) neyse hiçbir sıkıntı yoktu aracımda. neyse sakaryaya git gelden kurtuldum birleştik) ta ki son 3 aydır İstanbul içi işe git gel kullanıyorum aracı 10 km gidiş 10 km geliş çoğu zaman trafik tabiki. neyse Egzoz emisyon kontrol ettiriniz uyarısı yandı yetkili servise gittim 2. 3. 4. enjektör arızalı değişmesi lazım 5400 TL GİDEBİLİRSİNİZ dedi. nasıl yani dedim. ne yani yaptıracak mısınız dedi. ÇIKTIM GELDİM SERVİSTEN. NE YAPMALIYIM ?

İşin garibi arabamda ne çekişinde ne sesinde ne yakıtında hiçbir değişim yok.

Arıza ışığının yandığı gün iş yerinin kapalı otoparkta çok fazla egzoz dumanı vardı sanırım havalandırma durmuştu. kapalı otoparktan çıktım 5 dk sonra Kasımpaşa tüneline girdim orasıda hafif dumanlıydı orada arıza ışığı yandı egzoz emisyon kontrol ettiriniz diye. sensörle alakalı bir şey mi acaba. ne yapcaz bu araçları bütün Renaultlar böyle mi ?
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Hayırlı forumlar arkadaşlar,
fulence 2011 dynamic EDC sahibiyim. full servis bakımlı. Aracı 60.000 km de aldım 110.000 km de şu an. 50.000 km boyunca her hafta sonu İstanbul sakarya arası gittim geldim (eş durumu) neyse hiçbir sıkıntı yoktu aracımda. neyse sakaryaya git gelden kurtuldum birleştik) ta ki son 3 aydır İstanbul içi işe git gel kullanıyorum aracı 10 km gidiş 10 km geliş çoğu zaman trafik tabiki. neyse Egzoz emisyon kontrol ettiriniz uyarısı yandı yetkili servise gittim 2. 3. 4. enjektör arızalı değişmesi lazım 5400 TL GİDEBİLİRSİNİZ dedi. nasıl yani dedim. ne yani yaptıracak mısınız dedi. ÇIKTIM GELDİM SERVİSTEN. NE YAPMALIYIM ?

İşin garibi arabamda ne çekişinde ne sesinde ne yakıtında hiçbir değişim yok.

Arıza ışığının yandığı gün iş yerinin kapalı otoparkta çok fazla egzoz dumanı vardı sanırım havalandırma durmuştu. kapalı otoparktan çıktım 5 dk sonra Kasımpaşa tüneline girdim orasıda hafif dumanlıydı orada arıza ışığı yandı egzoz emisyon kontrol ettiriniz diye. sensörle alakalı bir şey mi acaba. ne yapcaz bu araçları bütün Renaultlar böyle mi ?

Baska bi konuda soylemistim ayni olay basima geldi ve bahsettiginiz bedeli odedim. İlk olarak emisyon arizasi verdi kontrol yapildi oartikul filtresinden oldugu ve temizlendigi soylendi. İki ay kadar sonra ayni arizayi verdi ve akabinde motor hasar riski diye bir uyari verdi ve arac sacmalamaya basladi. Vistes gecislerini yaparken surekli baskida kalmasi uc dort saniye kadar gaz yememesi gibi sorunlar da beraberinde geldi ve akabinde esp ve tcs devre disi diye bir uyari verdi. Servis kontrolleri yaptiktan sonra numaralarini hatirlamiyorum ama enjektorleri mazot pompasini ve beraberinde bir suru paralcayi degistirdi. Arac servisten ciktiktan sonra yine sarsintili calisiyordu ve motor tarafinda acikcasi arizanin giderilmesi disinda bir degisiklik hissetmedim. Bunu soyluyorum cunku biliyorum ki bir degisiklik olmadigindan ayni ariza yine tekrarlayacak. Bu gibi bir durumda da servisin tepesine binecegim tabi. Tabi servis bu surecte beni magdur etmedi ikame arac verdi kendi bunyesinde. Ama aractan inanilmaz sekilde sogudum ve yarin bir gun sanziman arizasi acar mi diye de dusunmeye basladim. Bana mi denk geldi diyorum ama belli km yi gecen hemen her gluence bu hatayi veriyor ve aracim daha 2014 model ve 80.000 de.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

bigbrother

Kayıtlı Üye
06-Ankara
Katılım
22 May 2017
Mesajlar
470
Tepki puanı
10
Puanları
18
Yaş
44
En iyisi manuel... dsg de edc de sonunda arıza çıkartıyor...
 

slayerbugs

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2016
Mesajlar
175
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Arkadaslar konuyu takip edenler bilir ama diger kisiler icinde gecmis yazilari aramamasi icin tekrardan hatirlatiyim aracim 2010 laguna 3 2.0dci 150hp euro5.
Aracin dpf ve egr si hic bir sorunum olmamasina ragmen sadece arac 130bin km ye geldi 2 gun sonra basimi agritir diye yazilimla iptal edilmis dpf sokulerek ici bosaltilmis (mekanik iptal) tekrardan yerine kaynatilmis ve araca stage 1 yazilim yapilarak 175hp e yukseltilmisdi.
Konuyla ilgili baca gibi duman atar, dpf iptal edildiyse muayeneden hicbir sekilde gecmez v.s denilmis aracin hic duman atmadigini ve muayeneden sorunsuz gececegini savunmustum.
Bugun aracimi muayeneye soktum ve konuyla ilgili en ufak bir sikinti yasamadan muayeneden gectim. Duman yogunlugu limiti 3.00 iken benim aractan sadece 0.02 degerinde duman cikmistir ilgili belgeleri yukluyorum.
Anlasilacagi uzere dpf hicbir ise yaramayan sadece sorun yaratan bir parca oldugu birkez daha ortaya cikmistir.
2006f9548d7e1d331158aa70b1418ef7.jpg4a5ae4dff5f5c8d135d9370750646810.jpg

Yakıt dediğin yakılır
 

Ekli dosyalar

  • 2006f9548d7e1d331158aa70b1418ef7.jpg
    2006f9548d7e1d331158aa70b1418ef7.jpg
    37.1 KB · Görüntüleme: 0

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepki puanı
22
Puanları
0
Yaş
42
Arkadaslar konuyu takip edenler bilir ama diger kisiler icinde gecmis yazilari aramamasi icin tekrardan hatirlatiyim aracim 2010 laguna 3 2.0dci 150hp euro5.
Aracin dpf ve egr si hic bir sorunum olmamasina ragmen sadece arac 130bin km ye geldi 2 gun sonra basimi agritir diye yazilimla iptal edilmis dpf sokulerek ici bosaltilmis (mekanik iptal) tekrardan yerine kaynatilmis ve araca stage 1 yazilim yapilarak 175hp e yukseltilmisdi.
Konuyla ilgili baca gibi duman atar, dpf iptal edildiyse muayeneden hicbir sekilde gecmez v.s denilmis aracin hic duman atmadigini ve muayeneden sorunsuz gececegini savunmustum.
Bugun aracimi muayeneye soktum ve konuyla ilgili en ufak bir sikinti yasamadan muayeneden gectim. Duman yogunlugu limiti 3.00 iken benim aractan sadece 0.02 degerinde duman cikmistir ilgili belgeleri yukluyorum.
Anlasilacagi uzere dpf hicbir ise yaramayan sadece sorun yaratan bir parca oldugu birkez daha ortaya cikmistir.
2006f9548d7e1d331158aa70b1418ef7.jpg4a5ae4dff5f5c8d135d9370750646810.jpg

Yakıt dediğin yakılır

:D
hayırlı olsun muaneyen...
 

Ekli dosyalar

  • 2006f9548d7e1d331158aa70b1418ef7.jpg
    2006f9548d7e1d331158aa70b1418ef7.jpg
    37.1 KB · Görüntüleme: 0
Üst