Clio 4 - Partikül Filtresi

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Arkadaslar konuyu takip edenler bilir ama diger kisiler icinde gecmis yazilari aramamasi icin tekrardan hatirlatiyim aracim 2010 laguna 3 2.0dci 150hp euro5.
Aracin dpf ve egr si hic bir sorunum olmamasina ragmen sadece arac 130bin km ye geldi 2 gun sonra basimi agritir diye yazilimla iptal edilmis dpf sokulerek ici bosaltilmis (mekanik iptal) tekrardan yerine kaynatilmis ve araca stage 1 yazilim yapilarak 175hp e yukseltilmisdi.
Konuyla ilgili baca gibi duman atar, dpf iptal edildiyse muayeneden hicbir sekilde gecmez v.s denilmis aracin hic duman atmadigini ve muayeneden sorunsuz gececegini savunmustum.
Bugun aracimi muayeneye soktum ve konuyla ilgili en ufak bir sikinti yasamadan muayeneden gectim. Duman yogunlugu limiti 3.00 iken benim aractan sadece 0.02 degerinde duman cikmistir ilgili belgeleri yukluyorum.
Anlasilacagi uzere dpf hicbir ise yaramayan sadece sorun yaratan bir parca oldugu birkez daha ortaya cikmistir.
2006f9548d7e1d331158aa70b1418ef7.jpg4a5ae4dff5f5c8d135d9370750646810.jpg

Yakıt dediğin yakılır





testinizi yapan arkadaşı tebrik ediyorum epey başarılı bir arkadaşımızmış, işte tamda bu sebebten millet yırtıyor çünkü elemanlarımız eğitimsiz, insanlarımız yöneticilerimiz çevreymiş emisyonmuş umursamıyor.



ama terside yavaş yavaş çıkmaya başladı aynı İngiltere Almanya gibi hakkıyla düzgünce test eden merkezlerimiz ve bu gibi örneklerde kalan red yiyen insanlarımızda mevcut.



1) adam aracınızı 2010 öncesi klasmanında test etmiş :) öncellikle arkadaşı bu sebebten dolayı tebrik ediyoruz.

bakınız sayfa 33, 2010 sonrası 1.5 olacak ayrıca bu CO değil absorpsiyon değeri

https://www.google.com.tr/url?sa=t&...lge3048.pptx&usg=AOvVaw0e2PapEDu-clXRXy_LUEAv


2) arkadaş nasıl becermiş ise 2010 model 2000cc, yazılımlı dpfsi sökük aracı 0.01-0.02 değer çıkarmış


referans olarak şu değeri vereyim sıfır bugün bayiiden sıfır çıkaracağınız 1.5 dci 90hp ultra emisyon hassaslı clio 4 (avrupada adı bile clio 1.5dci 90hp 92gr ) 0.09 değer sunuyor


yani sizin araç 2017 model 1460cc 90hp euro6 hazırlıklı euro5 motordan %450-900 daha çevreci :)




adamlar emisyon testinde daha testi nasıl yapacaklarını bilmez, egsozun ucundan ölçer,devirini bilmez, aleti nasıl tutcağını bilmez,alet kalibre edilmez ise bugün fargo kamyonda toyota priusdan çevreci çıkar.
 

Ekli dosyalar

  • 2006f9548d7e1d331158aa70b1418ef7.jpg
    2006f9548d7e1d331158aa70b1418ef7.jpg
    37.1 KB · Görüntüleme: 0

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Arkadaslar konuyu takip edenler bilir ama diger kisiler icinde gecmis yazilari aramamasi icin tekrardan hatirlatiyim aracim 2010 laguna 3 2.0dci 150hp euro5.
Aracin dpf ve egr si hic bir sorunum olmamasina ragmen sadece arac 130bin km ye geldi 2 gun sonra basimi agritir diye yazilimla iptal edilmis dpf sokulerek ici bosaltilmis (mekanik iptal) tekrardan yerine kaynatilmis ve araca stage 1 yazilim yapilarak 175hp e yukseltilmisdi.
Konuyla ilgili baca gibi duman atar, dpf iptal edildiyse muayeneden hicbir sekilde gecmez v.s denilmis aracin hic duman atmadigini ve muayeneden sorunsuz gececegini savunmustum.
Bugun aracimi muayeneye soktum ve konuyla ilgili en ufak bir sikinti yasamadan muayeneden gectim. Duman yogunlugu limiti 3.00 iken benim aractan sadece 0.02 degerinde duman cikmistir ilgili belgeleri yukluyorum.
Anlasilacagi uzere dpf hicbir ise yaramayan sadece sorun yaratan bir parca oldugu birkez daha ortaya cikmistir.
2006f9548d7e1d331158aa70b1418ef7.jpg4a5ae4dff5f5c8d135d9370750646810.jpg

Yakıt dediğin yakılır

Kisisel dusuncem soyle ki aracin dpf takildiktan sonra 80-90.000 km yol yapip ondan sonra tekrar olcturun tuvturkte. Bu kosullar olustuktan sonra emin olun araciniz gecemeyecek. Dpf parcasi dediginiz aygit bos beles bir aygit olsa bu kadar muhendis ve piyasadki tum dizel araclar bunu kullanmazdi. Bekleyin 80.000 km yapin ondan sonra konusalim tekrar ki bahsettiginiz aracin yasi da var ayrica.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Ekli dosyalar

  • 2006f9548d7e1d331158aa70b1418ef7.jpg
    2006f9548d7e1d331158aa70b1418ef7.jpg
    37.1 KB · Görüntüleme: 0

slayerbugs

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2016
Mesajlar
175
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Walla ben olcen kisi olcmeyi bilmiyormus yanlis olcmus yanlis limitler uygulanmis v.s sini bilmiyorum onumdeki araclar 10ar dk beklerken defalarcan gaz verirlerken ben girdim 2 dk icinde once 2k devir sonra 3k devir verdiler tamam diyip kagidi verdiler sizin dediginiz gibi olculse demekki onumdeki 10dk ugrasilan araclarin dogrudan trafikten cekilmesi gerekiyor.
Arac dpf sokuldukten snr 10k dan fazla yol yapti. Dpf egzos gazini filtreliyen bir filtre motora v.s hic bir faydasi v.s olan birsey degil 80k daha yol yapincada dpf iptali nedeniyle biseylerin degismesi imkansiz bir olay. Bisey degisecekse sokuldugu zaman degisir.
Neyse ben muayeneden dpf si iptal edildiginden dolayi kalani hala gormedim arkadaslar. Siz istediginiz gibi dpf kullanmaya devam edebilir tikaninca parasini verip temizlete bilir hatta 5-6bin tl verip yeniletebilirsiniz bile.

Yakıt dediğin yakılır
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Walla ben olcen kisi olcmeyi bilmiyormus yanlis olcmus yanlis limitler uygulanmis v.s sini bilmiyorum onumdeki araclar 10ar dk beklerken defalarcan gaz verirlerken ben girdim 2 dk icinde once 2k devir sonra 3k devir verdiler tamam diyip kagidi verdiler sizin dediginiz gibi olculse demekki onumdeki 10dk ugrasilan araclarin dogrudan trafikten cekilmesi gerekiyor.
Arac dpf sokuldukten snr 10k dan fazla yol yapti. Dpf egzos gazini filtreliyen bir filtre motora v.s hic bir faydasi v.s olan birsey degil 80k daha yol yapincada dpf iptali nedeniyle biseylerin degismesi imkansiz bir olay. Bisey degisecekse sokuldugu zaman degisir.
Neyse ben muayeneden dpf si iptal edildiginden dolayi kalani hala gormedim arkadaslar. Siz istediginiz gibi dpf kullanmaya devam edebilir tikaninca parasini verip temizlete bilir hatta 5-6bin tl verip yeniletebilirsiniz bile.

Yakıt dediğin yakılır




hocam elindeki aracı al 2010 yılına git bayiiden sıfır çıkar , üzerinde dpf takılı sıfır haliyle CO2 değerin 136gr, sende bilmem kaç kmde,yazılımlı ve dpfsi sökük hali 0.01 yani 10gr muhtemelen yeryüzündeki en temiz araç?


yada şöyle düşün 2010 yılında revize olmuş euro 5 normunun güya 20-30da değil 200-300de birindesin? :) varmı böyle bir ölçü? ha vardır ancak biizm memleketin eğitimindeki teknisyenlerde vardır ama.
 

slayerbugs

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2016
Mesajlar
175
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
hocam elindeki aracı al 2010 yılına git bayiiden sıfır çıkar , üzerinde dpf takılı sıfır haliyle CO2 değerin 136gr, sende bilmem kaç kmde,yazılımlı ve dpfsi sökük hali 0.01 yani 10gr muhtemelen yeryüzündeki en temiz araç?


yada şöyle düşün 2010 yılında revize olmuş euro 5 normunun güya 20-30da değil 200-300de birindesin? :) varmı böyle bir ölçü? ha vardır ancak biizm memleketin eğitimindeki teknisyenlerde vardır ama.
Hocam tamamda tuvturkun olcdugu deger km basina co2 salinimi degilki
Co2/km zaten yol almayan bir arabada olculemez sonsuz cikar.
Bununla birlikte co2/km degeri dpf le ilgili degil direk yakit tuketimiyle ilgilidir. Ornegin benim arabanin tr de olmuyan start&stop lu versiyonunun co2 emisyonu 126gr/km degil 118gr/km ki bu sadece km de tuketilen ortalama yakitin start stop ile daha az olmasindan kaynakli.
Tuvturk neyi olcuyor inanin bilmiyorum arastirmayada suanda vaktim yok. Arastirirsaniz lutfen paylasiniz. Fakat kesin olan sey duran haldeki bir arabadan km de kac gr co2 salinimi yaptigi olculemez cunku duruyor.

Yakıt dediğin yakılır
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Hocam tamamda tuvturkun olcdugu deger km basina co2 salinimi degilki
Co2/km zaten yol almayan bir arabada olculemez sonsuz cikar.
Bununla birlikte co2/km degeri dpf le ilgili degil direk yakit tuketimiyle ilgilidir. Ornegin benim arabanin tr de olmuyan start&stop lu versiyonunun co2 emisyonu 126gr/km degil 118gr/km ki bu sadece km de tuketilen ortalama yakitin start stop ile daha az olmasindan kaynakli.
Tuvturk neyi olcuyor inanin bilmiyorum arastirmayada suanda vaktim yok. Arastirirsaniz lutfen paylasiniz. Fakat kesin olan sey duran haldeki bir arabadan km de kac gr co2 salinimi yaptigi olculemez cunku duruyor.

Yakıt dediğin yakılır



hocam yanlış anlama ama siz çok ama çok fazla yazınızı net ifadelerle yazıyorsunuz ama neredeyse tamamı gördüğüm kadarıyla şahsi fikirleriniz,tahminleriniz,


madem tahminde bulunuyorsunuz bari en azından şu şöyle değilmi fln diyin.



TUVTÜRK ölçümü CO2 arkadaşım yolllada alakası yoktur denilemez çünkü yol bölü ortalama devir baz alınıp sabit araçta süre bölü devire çeviriliyor yani 2+3=5 yerine 3+2=5 elde ediliyor bunuda ister beğenin ister beğenmeyin Alman Mühendisleri ortaya norm olarak koymakta.



2) aracınızın CO2/km değeri ile yakıt tüketiminin anlatığınız gibi direktden ilgisi yoktur nede bahsetiğiniz gibi start stoplu versiyonlu araç az yakıyor diye co2su düşüktür.

sebebi gayet basit ve anlaması zor olmayacak şekilde start stoplu aracın bahsi geçen test süresince belli bir süre kapalı konumda (stop) olmasıdır yani motor yok daha verimli yok şu bu değil bildiğin birinde motor 60dk çalışıyor diğerinde 56dk olay sadece bundan ibaret.




özetle ne dersen de hocam 3.0 birim limitli bir testde sizin araç 0.01 -0.02 çıkıyorsa ben buna sadece gülerim.

TÜV derki test aleti 6ayda bir kalibre olmak zorunda bir sorun isterseniz bahsi geçen merkez kalibre ne demek onu bile biliyormu?

TÜV derki test aleti 1mt uzakta tutulacak bir bakın isterseniz bizimkiler ne yapıyor?göz kararımı hatta direk egsozoun içinemi yoksa metre alınarak 1mtmi?

TÜV derki motor test sırasınca farlar açık,klima yada kalorifer açık yani yükte olacak bir bakın bizimkiler ne şekilde yapıyor.


isterseniz bir voltmetre alıp akünüzü ölçün farlar kapalı ve açık kaç volt fark ediyor,alternatör devredeyken ne oluyor?




yada onu bunu geçtim bu konuda 100 defa yazdınız ilgisini çekeni gördünüzmü? yararınız herhangi birine dokundumu? okurlardan varmı evet ben 2015 model cliomu alıp orasını burasını söktürecem 1250tl vercem muayenedende riske girecem çünkü Slayer haklı diyen?

neyin peşindeyiz?
 

slayerbugs

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2016
Mesajlar
175
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
hocam yanlış anlama ama siz çok ama çok fazla yazınızı net ifadelerle yazıyorsunuz ama neredeyse tamamı gördüğüm kadarıyla şahsi fikirleriniz,tahminleriniz,


madem tahminde bulunuyorsunuz bari en azından şu şöyle değilmi fln diyin.



TUVTÜRK ölçümü CO2 arkadaşım yolllada alakası yoktur denilemez çünkü yol bölü ortalama devir baz alınıp sabit araçta süre bölü devire çeviriliyor yani 2+3=5 yerine 3+2=5 elde ediliyor bunuda ister beğenin ister beğenmeyin Alman Mühendisleri ortaya norm olarak koymakta.



2) aracınızın CO2/km değeri ile yakıt tüketiminin anlatığınız gibi direktden ilgisi yoktur nede bahsetiğiniz gibi start stoplu versiyonlu araç az yakıyor diye co2su düşüktür.

sebebi gayet basit ve anlaması zor olmayacak şekilde start stoplu aracın bahsi geçen test süresince belli bir süre kapalı konumda (stop) olmasıdır yani motor yok daha verimli yok şu bu değil bildiğin birinde motor 60dk çalışıyor diğerinde 56dk olay sadece bundan ibaret.




özetle ne dersen de hocam 3.0 birim limitli bir testde sizin araç 0.01 -0.02 çıkıyorsa ben buna sadece gülerim.

TÜV derki test aleti 6ayda bir kalibre olmak zorunda bir sorun isterseniz bahsi geçen merkez kalibre ne demek onu bile biliyormu?

TÜV derki test aleti 1mt uzakta tutulacak bir bakın isterseniz bizimkiler ne yapıyor?göz kararımı hatta direk egsozoun içinemi yoksa metre alınarak 1mtmi?

TÜV derki motor test sırasınca farlar açık,klima yada kalorifer açık yani yükte olacak bir bakın bizimkiler ne şekilde yapıyor.


isterseniz bir voltmetre alıp akünüzü ölçün farlar kapalı ve açık kaç volt fark ediyor,alternatör devredeyken ne oluyor?




yada onu bunu geçtim bu konuda 100 defa yazdınız ilgisini çekeni gördünüzmü? yararınız herhangi birine dokundumu? okurlardan varmı evet ben 2015 model cliomu alıp orasını burasını söktürecem 1250tl vercem muayenedende riske girecem çünkü Slayer haklı diyen?

neyin peşindeyiz?
Kusura bakamayinda yazilarinizi siz benden daha net ifadelerle yaziyorsunuz yanildiginizida kabul etmiyorsunuz.
Buyrun kanun asagidaki linkden giriniz lutfen.
Olcumu yapan zaten tuvturk muayene istasyonuydu yani tuvtirk soyle yapilacak diyorda bizimkiler boyle yapiyor kismini bi geciniz olcumu zaten tuvturk yapti.
Gelelim konumuza kanunu arastirirsaniz paylasiniz dedim yine net kendi dusuncelerinizi yazmis yine insanlari yaniltmissiniz. Kanun acik ve net dumanin isik absorbesi olculuyormus bende ogrendim asagidaki linkden. Limit metrede 3 lumen isigi absorbe etmesi imis benim arac 0.02lumen absorbe etmis.
Start&stop un yanma sonucu cikan egzoz gazina bir karkisi olmadigi konusunda da hem fikir olabilmemize sevindim.
Dpf yi iptal ettirende burdaki yazilari okuyup ozelden msj atip yer soranda cok kisi var.
Ben sonuclari paylasiyorum siz fikrinizi paylasiyorsunuz benim sonuclarida yok o is bilediginden oyle olmus diye curutmeye calisiyorsunuz.
Bende bekliyorum birgun partikul filitreniz tikanirsa gidip yenisini alacakmisiniz yada temizletecekmisiniz bunlarin sonuclarinida bizimle paylasacakmisiniz gorecegiz.
Son sorunuza gelecek olursak neyin pesindesiniz demissiniz? Yasanmis oldugum olayi paylasiyorum dpf siyle sikinti yasiyan ister gider iptal ettirir istersede ettirmez beni baglamaz. Konuya kendi yasadigimi geldim yazdim resimlerinide koydum paylastim yorum yaptimmi hayir.
Siz yorum yaptiniz sizin yorumunuza cevap verdim

https://www.google.com.tr/url?sa=t&...9BycQFggkMAA&usg=AOvVaw14c65Fd3nCtWbPmIcEgL3g

Yakıt dediğin yakılır
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
neyse güzel arkadaşım inan sana laf yetişmekten bay geldi , daha kendi okuyup cevaben tersini yazdığını iddia ederken beni haklı çıkarak seviyede zayıf bilgiye sahip olduğun konuda laf yetiştirdiğin için gerçekten vazgeçtim.


siz emisyonları ve kurallarını burada şu an okuyorsunuz ben konunun alanında okumuş, akaryakıt firmasından,Temsa'ya,ordan Volvoya kadar birçok firmada direk motor ve ülke normlarına uyumu üzerine çalışmış biriyken sizden birşey öğreneceğimi pek sanmıyorum.




okurlar diledikleri gibi seçerler sizin yolunuzu yada benim tavsiyelerimi ben artık cidden resmen bıktım :)
 

Van Gogh

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ocak 2017
Mesajlar
124
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Işık söndükten itibaren üçüncü aya giriyoruz, henüz tekrar yanmış değil. Yanmadığı için servise götüremiyorum fakat diğer bir konuda arkadaşın devir ile alakalı attığı videodaki gibi bir devrim normal şekilde çalışıyor.
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Sahsi fikrim dpf iptal ettirmenin ileride ciddi sonuclar cikaracagi emisyon konusunda. Kullanilan araclar artik elektorik. İrnegin beyin dpf asansöründen okuyamadigigi veriyo baska bir veriyle karsilastiramayip saglam olan baska bir parca icin uyari da verebilir? Yani cok pardon da bu kadar dizel ureticisi aptal bunlari iptal ettirenler mi akilli karar veremedim dogrusu..


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Üst