Dacia 1.5.dci. Yakıt Ortalama Sorunu

ApSUVai

Bilgi Girilmemiş
ee, sorunları çözdüler mi bari... bizim burdaki servis zayıf gibi sanki... :(""yakıt ılk bakıma kadar yuksek olur, abs-ebs sarsıntıdan bazen yapar, gibi bişiler deyıp, salladılardı... aynısı olmasın yıne... barı yazılım-çözüm de bildirseler Dacıadan da servıs sallamasa bizi yıne....:berbat
Salladilar İlkinde Tekrar Sikayet Ettim
 

burakdemirel

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ağu 2011
Mesajlar
0
Tepki puanı
11
Puanları
0
Abi aldığın litreye göre hesap yap boşver :D
 

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
aldığım litrede de aynı gibi, sistem çok yakıyor... ya mekanık yada proğram hatası var... beklıyoz bakalım Dacia.com.tr ne dicek diye...:berbat üretim mühendisleri, konuyu bilir de adamlara ulaşmıyomu bu sorunlar bilmiyozki... avrupada her sorun ve çözüm bellidir illakim... ülkemizde herşey Allaha emanet ve şansa kalmış usulü... :berbat yazzık beyaa...
bu ara Solenzadan da araştırma-destek beklıyoz ....:cool:
 

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
reno Dacia dan ön cevap geldi, burdaki servise yönlendirmişler, inşaallah çözüm dökümanı-proğramı da yollamıştırlar servise, yosam hıkaye dınle gel hesabı olacak... :soru... Perşembe sabah 08.30.da randevu verdı servıs... hadi hayırlısı bakalım... :cool:
(yakıt sorunu ve abs-ebs ışık yakma sorunu için)

YNT: Danışmak istediğim bir konu var
25 Eylül 2012 Salı 13:33
Tarih :

Kimden :
Müşteri Hizmetleri <musterihizmetleri@renault.com.tr>

Kime :
'bilalr@

Sayın Bilal RESUL ,

Renault Müşteri Hizmetleri'ne yapmış olduğunuz başvurunuz, 1-159113285 dosya numarası ile takibe alınmıştır.
İlgili kişilerin incelemelerine istinaden size dönüş yapılacaktır.
Renault olarak her zaman yakınınızda olduğumuzu bilmenizi isteriz.
Yaşamış olduğunuz sıkıntı için üzgün olduğumuzu belirtir, Renault olarak her zaman yakınınızda olduğumuzu bilmenizi isteriz.

Saygılarımızla,
RENAULT Müşteri Hizmetleri


Kimden: [dacia@mais.com.tr]
Gönderildi: 24 Eylül 2012 Pazartesi 15:54
Kime: Müşteri Hizmetleri
Konu: Danışmak istediğim bir konu var


ıyı ama 24 saatte geri dönüş oldu... helal olsun bu yönden yani....
:eyv
 
Son düzenleme:

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
Dacia Duster Ambiance 1.6 16V 105 bg Euro 5 – 4×2
Yakıt tüketimi
Şehiriçi 9,9
Şehirdışı 6.1

Dacia Duster Ambiance 1.6 16V LPG 105 bg Euro 5 – 4×2
Yakıt tüketimi
Şehiriçi 9,7 (benzin) /
11,8 (LPG)
Şehirdışı 6,0 (benzin) / 7,7 (LPG)

Dacia, benim Duster 1.5.dci.4x4 arabama, yanlışlıkla bunların yazılımı mı attı naaptı beya.... ort. 9 litre uyuyor ya... :(:cool:
 

ApSUVai

Bilgi Girilmemiş
Ortalama 9 Litrede Harbi Cok İki Ceker 5 Vitesli Olan Bir Abi 7.5 Yakiyorum DemistiOna Da Baktir Demistim Sende Baktir Bakalim Abi Ne Cikacak Mazot Altin Gibi Oldu
 

mesut tuna

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ocak 2012
Mesajlar
1,196
Tepki puanı
0
Puanları
0
Gerçek tüketim değeri için sakin kullanımda fabrika değerleri üstüne 1 litre ekle denir. Hadi biz 1.5 litre ekleyelim. Yinede 9 lt nin yanına bile yaklaşmıyor. İnşallah servis çözüm bulur Bilal abi...
 

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
yarın sabah servise gircez... hayırlısı bakalım....

PS/NM Artışı-Yakıt Azaltma Uygulamaları genelde;
Turbo basınçları arttırılıyor, Yazılımla kontrol edilen yakıt püskürtme miktarları düzenleniyor...
Üretici firmalar uzun ömür, verimlilik ve en önemlisi emisyon endişeleriyle motorların güç ve tork değerlerini belli kısıtlamalarla kontrol altına almakta. Bazı noktalarda hazır bir yazılım chip olarak araca monte edilirken, bazı noktalarda ise var olan yazılım güncellenip güç ve trok artışı elde etmek olası. Motorun teknik yapısında herhangi bir müdahaleyi gerektirmeyen ve sadece yazılımla elde edilebilecek güç artışı uygulanacak olan yazılıma bağlı olarak 10-30 HP ve 20-60 Nm civarında olacaktır.

Gelelim yakıt tüketimiyle ilgili soruna; Eğer gerçekten de ekonomik bir sürüş tercih edecek olursanız, güç ve tork fazlası sayesinde gaz pedalına daha az basmak durumunda kalacaksınız; ki bu da yakıt tüketiminin düşmesi anlamına geliyor. Böylece yakıt tüketimi seviyelerinin rahatlıkla altına inecektir. Ancak elde edilen güç ve tork artışını performanslı bir kullanımla kutlamaya kalkmanız halinde yakıt tüketiminin artması kadar normal bir şey olamaz. Yani doğrudan kullanım şartıyla alakalı.

Dacia Sandero

Çok basit bir şekilde ifade etmek gerekirse uygulama yakıt-hava karşımı, enjektörlerin püskürtme basıncı ve turbo basıncına müdahale ile uygulanıyor. Doğal olarak elde edilen güç artışının dezavantajı da söz konusu. Bir kere yazılım müdahalesi ile eş zamanlı olarak turbo basıncı da yükseltileceğinden uzun vadede turbonun ömrü de kısalacaktır. Ayrıca yanma odasındaki kurumlanma da artacaktır. Dolayısıyla turbonuza daha iyi bakmalı ve kurum artışından olumsuz etkilenmemek adına 30.000-40.000 km’de bir karbon temizliği yaptırmanızı önerebilirim.
Uygulamayı birçok hazır yazılımı yükleyen markaların programları veya manuel olarak yeniden yapılan yazılımlarla gerçekleştirmek olası. Eğer aracınız garanti kapsamındaysa, tespit edilirse, garanti kapsamı dışına çıkacağını da belirtmekte fayda var.

Bazı motora ek parçaların yakıt-performans etkileri;
Termostatlar


Termostatlar, Kq automotive’in ana ürün grubunu oluşturmaktadır. Termostatlar içlerinde bulunan termo element parça yardımı ile,motor ile radyatör arasındaki soğutma sıvısının akışını ve sıcaklığını kontrol altında tutarlar ve motorun ideal ısıda çalışmasını sağlarlar. Termostatlar,motor verimliliği ve yakıt tüketimi açısından büyük öneme sahiptirler.

Kq automotive bünyesinde üretilen termostatlarda termoplastik ve alüminyum malzemeler kullanılarak, fiyat,sağlamlık ve kalite açısından büyük avantaj sağlanmaktadır.

Firmamız, bünyesinde 40°C – 100°C sıcaklık arasında çalışabilecek her türlü termostatın,tasarım aşamasından başlayarak üretimini yapabilmektedir.


sep.jpg

Fan Müşirleri


Fan müşirleri, içlerinde wax veya bi-metal disk kullanılarak üretilen anahtarlardır. İstenilen ısı değerinde elektrik devresini açma veya kapama özelliğine sahiptirler. Genellikle, otomobillerde radyatör fanının kontrolünde ve uyarı ışıklarının yakılmasında kullanılırlar.

Kq otomotiv bünyesinde üretilmekte olan ısı müşirlerinin içerisinde bi-metal disk kullanılmaktadır. Bi-metal tip müşirler;algılayıcı kısmın sıcaklığına bağlı olarak,içerisinde bulunan esnek yay ve piston yardımı ile elektrik devresini açma veya kapama işlevini sağlarlar. Otomobilin radyatör fanı devresine monte edilen bi-metal tip müşirler soğutma sıvısının ısısına bağlı olarak radyatör fanının çalışmasını veya durmasını sağlarlar.

Kq otomotiv,bünyesinde üretilen tüm fan müşirlerinin özel test cihazları ile kontrolünü yaparak,müşterilerine her zaman sorunsuz ürün temini sağmaktadır.


sep.jpg

Isı Sensörleri
Isı sensörleri,otomobil soğutma sistemlerinde kullanılan algılayıcıdırlar. Motordaki soğutma sıvısının hassas ölçümünün yapılmasını ve bu verilerin aracın beynine (E.C.U.) iletilmesini sağlarlar.

sep.jpg

Oksijen Sensörleri
Oksijen sensörleri,yakıt enjeksiyon sistemleri için yüksek öneme sahiptirler.Egzoz çıkışındaki oksijen miktarını motorun en uygun şekilde çalışabilmesi için uygun olan değerlerde tutarlar. Bunun yapılabilmesi için,egzoz gazındaki hava/yakıt karışımının en düşük emisyon standardı 14.7:1 oranında olması gerekmektedir.

sep.jpg

Maf Sensörler
Maf sensörler, çok noktadan enjeksiyonlu yakıt sistemlerinde kullanılan bir çeşit algılayıcılardır.Maf sensörler motor içerisine giren havanın yoğunluğunu ve miktarını ölçerek beyine iletirler ve beyin tarafından motoru beslemek için gerekli olan yakıt karışımının miktarı belirlenir.
 
Son düzenleme:

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,546
Tepki puanı
1,685
Puanları
113
Yaş
55
Yakıt tüketiminde RS le boy ölçüşüyorsun Bilal abi,yarınki testin neticesini merak ediyorum...
 

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
Yakıt tüketiminde RS le boy ölçüşüyorsun Bilal abi,yarınki testin neticesini merak ediyorum...

Yakıt işini bir halladeyim, full performans tuning yaptırıp, yakıt az artsada, RS lerle gerektiğinde kapışcam, beya Ustam... :cool:
Ondan sona motorun-turbonun başını yer rahatlarız.... cenker
 
Son düzenleme:
Üst