Edc şanzımanlı araçlarda dikkat edilmesi gerekenler nelerdir ?

mstdrms

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Kas 2012
Mesajlar
345
Tepki puanı
2
Puanları
0
Merhaba, ben de 2013 Captur sahibi olarak benzer sorunu yaşadım ve şanzıman beyni 2019 da değişti. Değişme süresince birçok deneyim yaşadım ve bu deneyimlerim sonucu şanzıman beyninin aşırı ısınmaktan dolayı kendini koruma maksadıyla yeterince soğuyuncaya dek devre dışı bıraktığını öğrendim. (İçi açılmış olan bir beyin de gördüm; bir tarafı tamamen bozulmuş termal macun ile kaplıydı) elektronik karttan ibaret. Belki telefon ve bilgisayarlardan da görmüşsünüzdür, cihazlar aşırı ısınınca uyarı verir. Durum bundan ibaret. Tabi bu aşırı ısınmadan kaynaklanan sorun yazın ve özellikle sıkışık trafikte daha çok oluşmakta.
Ben bu sorunu şanzıman beyninin 2 tarafına yerleştirdiğim 3 adet yüksek devirli fan ile çözdüm. Özellikle bahsettiğim gibi sıcak havalarda ve sıkışık trafikte gayet etkili bir şekilde ısının düşmesini sağlamaktalar. Uzun yolda sabit 100km/h ile 74 C ye yaklaşan bir ısı oluşmakta. (Yolun durumuna göre yer yer 65 C ye kadar düşmekte). Fanların elektronik termostat kontrolünde çalışmalarını sağladım. Yani 35 C yi geçince fanlar otomatik devreye girmekte. Ben bu fanları Mayıs ayında bağladım ve bugün (1 Ağustos) itibari ile hiç bir şekilde malum sorunla karşılaşmadım.)

Tavsiyem; bu işi yapabilecek birinden yardım almanız ve şanzıman beynini soğutacak kadar iyi birkaç fan bağlamanız.
Beynin yeri araca göre değişmekte olup; Clio ve Captur modellerde tam olarak akünün altında yer almakta ve jak girişinin olduğu yerde fanları bağlamak için yeterli alan bulunmakta.

NOT : Akünüzün de iyi durumda olduğunu bir akü bayinden teyit ettirin. İyi durumda olmayan akülerdeki voltaj dalgalanması da aynı soruna sebep olabiliyor.

Tork konvertörlü tam otomatikler ve CVT şanszımanlar elbette çift kavramadan daha uzun ömürlüdür. Sadece hiçbiri çift kavrama kadar hızlı ve gücü tekerleklere en az kayıpla aktaran şanzımanlar değildir. Unutmayınız ki çift kavrama da temelinde manuel vitestir ve bu şanzıman tipini ilk bulan da Porsche dir ve özellikle yarışlarda kullanılmak üzere tasarlamıştır.

Markaların bir parçadan vs vazgeçmeleri illaki o parçanın hep sorunlu olacağı anlamına gelmez. Bakın markalar bir çok motor tipinden de vazgeçtiler, emisyon vb kısıtlamalardan dolayı... Bu motorlarıın kötü olduğundan değil...

Çift kavramaya gelirsek; kullanan marka halen kullanıyor. Bu çift kavrama diğerlene göre daha yeni sayılabilecek bir sistem ve elbete başta sorunları olacaktır. Markalar her defasında en ufak bir sorunda "at gitsin, eski tip olanı koy devam et" derse nasıl gelişme gösterecekler?

Markaların en sevmedikleri durum; plansız çıkan sorunlardır. Çünkü bunları ceplerinden karşılarlar. (Planlı eskitme yani garanti süresi sonunda "bozuluveren" ürünler markaların en sevdikleridir.) Bundan dolayı de maliyetine katlanamayacak markalar çift kavramadan vageçmekteler. (Devam eden ediyor...)

NOT : Japonların "sağlamcılığı" da ayrı bir mevzu. Bizler de araçlarımızı 10000 km de bir servise götürsek bizim araçlarımız da "sağlam" olur. (!)
 
Üst