En ufak bir çukuru hissediyorum

SinanSoylu

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2013
Mesajlar
1,384
Tepki puanı
58
Puanları
0
amortisorlerden gelebilir kontrol ettirin 10 yil var arada... annemde de megan 2005 var onda da geliyodu tabla burcu muydu tam hatirlamiyorum bi parca degismisti ya vites kolu kadar bi parcaydi . bi de poloya bende bindim konforu ust duzeyde bir arac size oyle gelmis de olabilir :)


IPhone 4S 64GB cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi.
 

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepki puanı
22
Puanları
0
Yaş
42
salıncaklardan olabilir.
 

TRSemih

Semih Yağıbasan-Ankara,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
5,583
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
benim kupenin ön düzeni sıfırdı. içi de sıfır kondisyondaydı diyebilirim. ona rağmen ufak tefek çıtırtı sesleri geliyordu. sıfır megane'da da geliyor, yapacak bir şey yok. tamamen kesemezsin rönoda. megane2'ler de daha çok geliyor meg1'lere göre.

alfa da ses yok :D forumdan murat'ın arabayı kullandığında ilk sözleri; "biri gözümü bağlasa ve arabayı kullanabiliyor olsam, bana da sorsa, bu araç ne diye? ..hiç düşünmeden alman derdim, dedi". araçta inanılmaz bir yalıtım ve tokluk hissi var. basit bir örnek; adamlar arka çamurluk davlumbazlarında plastik değil keçeli bir malzeme kullanmışlar. yağmurlu havalarda su sesi, hışırtı vs. gram gelmiyor.
 

kene

Ramazan MERCAN,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Eki 2011
Mesajlar
326
Tepki puanı
0
Puanları
0
benim kupenin ön düzeni sıfırdı. içi de sıfır kondisyondaydı diyebilirim. ona rağmen ufak tefek çıtırtı sesleri geliyordu. sıfır megane'da da geliyor, yapacak bir şey yok. tamamen kesemezsin rönoda. megane2'ler de daha çok geliyor meg1'lere göre.

alfa da ses yok :D forumdan murat'ın arabayı kullandığında ilk sözleri; "biri gözümü bağlasa ve arabayı kullanabiliyor olsam, bana da sorsa, bu araç ne diye? ..hiç düşünmeden alman derdim, dedi". araçta inanılmaz bir yalıtım ve tokluk hissi var. basit bir örnek; adamlar arka çamurluk davlumbazlarında plastik değil keçeli bir malzeme kullanmışlar. yağmurlu havalarda su sesi, hışırtı vs. gram gelmiyor.

Ayni camurluk ici bizim 2000 model ford focusda bile var. Bu kdr basit seyle su sesini cok iyi kesiyolar. Renoda bole ufak detaylari gormek cok zor malesef

LG-P920 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

NakkaSss

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 May 2011
Mesajlar
320
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Benim clio rs' dede vardı bu sesler şimdi tık ses yok. İster paket taşlı yol ister bozuk stabilize yol fark yok camı kapattığım zaman sadece müzik ve motor sesini dinliyorum. Çukur mukur bütün sesleri kestim çok şükür.
 

c_cihan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eki 2011
Mesajlar
636
Tepki puanı
7
Puanları
0
Benim clio rs' dede vardı bu sesler şimdi tık ses yok. İster paket taşlı yol ister bozuk stabilize yol fark yok camı kapattığım zaman sadece müzik ve motor sesini dinliyorum. Çukur mukur bütün sesleri kestim çok şükür.

peki nasıl kestin :)
 

ozkan2614

Özkan ÇELİK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Kas 2012
Mesajlar
360
Tepki puanı
27
Puanları
0
Yaş
33
Benim clio rs' dede vardı bu sesler şimdi tık ses yok. İster paket taşlı yol ister bozuk stabilize yol fark yok camı kapattığım zaman sadece müzik ve motor sesini dinliyorum. Çukur mukur bütün sesleri kestim çok şükür.
nasıl kestigini söylesen bizde nasiplensek :)
 

tUGRULL

Tuğrul ÖZTÜRK , f(7)R Coupe,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2012
Mesajlar
352
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
aynen merak ettik nasıl kestin sesleri arkadaş.sendekide reno clio,sonucta megane daha üst bi model yahu bizde ses war cliolarda yokmu:soru
yada çözüm belkide dediği gibi müziğin sesini açıp gaza yüklenmek olabilir :D
 

NakkaSss

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 May 2011
Mesajlar
320
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
İlk aldığımda aracı bırakın çukuru düz yolda giderken bile lakur lukur trim sesleri, iç plastiklerin tıkırtısı, arkadan gelen ayrı tıkırtılar falan resmen kafayı yicek bi haldeydim :) Daha sonra NakkaSss hadi sana iş çıktı dedim gittim arkadaşın servise önce iç aksamların plastiklerini komple bi çıkardık kapı pandizotları, davlumbazlar vs. Zaten durum kendini belli etti daha önce araca tesisat çektirilirken hiç bir segman takılmamış yerine, alt plastikler düzgün oturtulmamış. Dedim böyle işmi olur yahu gittim bi torba segman aldım tüm kapı ve arka plastik aksamlarını söktüm hiç birinde segman yok neredeyse ve birde ne göreyim arkaya takılan midlerin crossover ları hangi akla hizmet sıcak silikonla yapıştırıldıysa yapıştırıldığı yerden kopmuş boşta sallanıyo bi vaziyetteydi. Önce tüm extradan çekilen tesisat kablolarını söktüm attım subwoofer la beraber. Benzin parasına verdim bi garibana sevaptır diye :aytuğ Daha sonra arka crossover ları sabitledim güzelce çıkmayacak şekilde. Kapının iç plastiklerini takarken iç tarafına biraz sünger koydum esneyen bölgelerine ve tüm segmanlarını takarak sert bi şekilde oturttum tüm plastikleri. Ses gittimi tabiki hayır. :aytuğ en azından bir kısmını kesmiştim artık kapılar langur lungur etmiyordu ama gene arkadan bi ses geliyordu sürekli kalkışta bi cızırdama ve çukurlarda lakırtı şeklinde.. Daha sonra arka davlumbarları söktük kırık çıkık yok vidalarda yerinde dedik bu kalkıştaki vibrasyon sesini ne yaratır.? En son dedim arkadaşa sen elini sırasıyla önce sağ davlumbaza sonra sol davlumbaza koy bende kalkıyım ufaktan bak bakalım bunlarmı titriyo :aytuğ o şekilde denedik sorunu bulduk meğersem egzozun düşük devirdeki sesinden dolayı plastik davlumbaz vibrasyon yaratıyor buda sese yol açıyor. Hemen arka davlumbazları söküp iç tarflarına köpük döşedik ve sabitledik sonuç; mükemmel artık kalkışta çıt ses yok. :aytuğ bu sefer geldik arka taraftan gelen lakırtı seslerine. Öyle lanet ve uyuz bir seski inanın bende sizler gibi eş dost bindirmeye utanır hale gelmiştim bu ne taksi çıkması gibi aracın heryerinden ses geliyor diyecekler diye :aytuğ Önce arka koltukları söktüm komple sonra bi teste çıktım baktimki koltukları sökünce o lakırtı sesi kesildi olayın direk koltuklardan kaynaklandığını anladık. Koltukların aracın şasesinde yuvaya geçen tarafı biraz yıpranmış sanırım koltukların bağlantı uç demirlerine kalın makaron geçirip ısıttık yerine taktığımızda koltukları hafiften zorlanarak girdi tamam dedik bu sefer oturdu boşluk yapmaz sesde yapmaz :aytuğ keyifle tüm malzemeleri toplayıp servisten çıktık keyifli bi şekilde eve gidiyordum ki taaki o arkada tek kalmış kulağımı tırmalayan lakırtı sesini duyana kadar :aytuğ gene ne var artık dedik ve döndük tekrar. Test için bizim kuzeni arka koltuğa oturttum ve girdim çukurlara gram ses yoktu ama adam arka koltuktan kalkınca ses başlıyodu gene. Bağlantı yuvalarını onarmıştık emindik ondan gelmediğine ama nerden gelebilir ses? Dedik tek bir yer kaldı koltuğun içi :aytuğ söktük arka koltukların derilerini. Zaten fermuarlı arka taraftan basit şekilde soyulup takılabiliyor. Fermuarı açıp hafiften iç tarafa bakmamız yetti problemi anlamamıza sele görevini gören yatay demirlerden birisi ana iskeletten kopmuş lakırtı yapıyormuş dedik şu kadarcık incecik bi demirmi bu sesi çıkartıyor. Hemen kaynakla onu yerine sabitledik eskisinden de sağlam oldu :aytuğ Bu sefer çıktığımızda teste tık ses yoktu yüzümde çıtırdan bi gülümseme tabi :aytuğ Artık ses yok ya kulağımı iyicene kabarttım belki başka bi ses duyarım diye giriyorum çukurlara falan bu sefer de ön takımdan lık lık diye bi ses geliyo setlerde aha dedim başladık gene :aytuğ Onuda aradık tarafık sonunda balatadan kaynaklandığını anladık. Benden önce balatalar takıldığında klipsleri eksik takılmış yada yolda düşmüş bilemiyorum ama balatayı bile elimle oynattığım zaman lak lak oynuyodu hemen balata klipsini taktık balatayı sabitledik sabitlerken de gördükki bu nedenden dolayı balata tam basmamış yarı yüzeyi kullanılmış yarı yüzeyi ise diskle temas kurmamış buda güvenlik açığı demekti iyiki farketmişiz dedik. Daha sonra amortisörlerim sertlik ayarlı olduğu için bi taraf daha az esniyo gibime geliyodu kullanırken onlarıda ertesi gün selçukla konuşup buluştuk ayar vidası vardı selçukta amortisörlere baktığımızda hissettiğim gibi çıktı sağ ön amortisör sert ayarda diğer geri kalan amortisörlerde orta-yumuşak ayarlarındaydı. Zaten koni karakteristik olarak en yumuşağında bile normal amortisörlerden sert olduğu için en yumuşağa çektik 4 amortisörüde araba biraz daha esnemeye başladı ve konfor kazandı :) bu işlemleri yapmasaydım arabamdan soğumama neden olacaktı ama bir hafta sonumu vererek bu kadar problemi çözdükten sonra da keyifle biniyorum artık aracıma ses yok gürültü yok camı kapattımı dış dünya ile sesi kesiyorum :))

Sizede önerim öncelikle konfor istiyorsanız lastik yanakları önemli bir husus minimum 50 yanak lastik kullanınız ki 50 yanak bile tam performans vermiyor bende kullanıyorum çünkü. 55 yanaklar bambaşka ama bu seferde görsel olarak kötü duruyor o yüzden en az 50 yanak kullanmaya bakın 45 yanak lastik kullanan arkadaşlar bence arkadaşlarından falan biraz kalın yanak lastik alıp takıp bi test sürüşüne çıksın farkı göreceklerdir. Diğer önerim ise sizde aracın içindeki tüm plastik aksamların segmanlarını elden geçirin muhakkak takılı olmayan segman bulacaksınızdır. Ama bi arıza için sökülmüştür ama tesisat için sökülmüştür. İşini adam gibi yapmayan ustalar çok olduğu için adamlar iki segman alıpta takmaya üşeniyor.. Bende bide extradan araca sabitlenmemiş xenon beyinleri vs ufak tefek şeylerde vardı onlarıda kontrol edin. Ufak şeyler ama miğde bulandırıyor ufacık ses yankı yapa yapa koca ses oluyor. Ben bu şekilde çözdüm ses problemimi bu kadar uzun yazmamın nedeni ise üşenmeyin bi hafta sonu kapatın kendinizi garaja, yada dükkana tek tek arayın tüm sesleri emin olun bir yerlerden bir şekilde kendini ele veriyor problem :D umarım yardımcı olmuşumdur.
 
Üst