Fluence Yol Tutuşu Oylaması

Yol Tutuşu

  • 1

    Oy: 7 6.4%
  • 2

    Oy: 1 0.9%
  • 3

    Oy: 2 1.8%
  • 4

    Oy: 3 2.7%
  • 5

    Oy: 15 13.6%
  • 6

    Oy: 13 11.8%
  • 7

    Oy: 32 29.1%
  • 8

    Oy: 24 21.8%
  • 9

    Oy: 6 5.5%
  • 10

    Oy: 7 6.4%

  • Kullanılan toplam oy
    110
Valla hocam 2000 model Passat'ım ve 2007 model Jettamız bu Fluence'den daha iyi yol tutuyorken bence tartışmak mantıksız.

Passatımın lastik ölçüsü 195/65/15'ti. Üstelik arkada torsiyon vardı. Bağımsız da değil. Jetta da 205/55/16. Bu şekilde neredeyse zamk gibi yapışan bu araçlara 17 jant taksak herhalde Go-Kart arabası olacaktı. Neyse sonuçta bu araba Renault.

Kütüğün kelime anlamı bu araç. Yol tutuşundan da eser yok. Frene basmadan girdiğim viraja bunda hızımı azaltarak giriyorsam, frene basmazsam kıç atıyorsa; ani manevrada önü kayıyorsa bana yol tutuşu var demeyin.

Lastiklerim Michelin Energy Saver 205/65/15 ve lastik basınçları olması gerektiği gibi.


Üstadım en baz donanım aracı kıyaslıyorsun ve üzerinde Energy saver lastik var yani düşük sürtünmeli lastiğin. Bendeki 17 jantlı ICON ve üzerinde Continental Conti Sport lastik var. Birde bu donanım ve bu lastikle kullan farkı göreceksin. Ayrıca Megane RS de de arkada torsiyon var o kötü mü yol tutuyor?
 
235 45 R17 lastikler ile sınıfına göre fazlasıyla iyi hale gelebiliyor bu kadar büyük dert etmeye gerek yok bence, çokta pahalı olmayan bir çözümü var bu işin.. Yol tutuşta size direksiyondaki hafiflikten ötürü tedirgin edici bir his veriyor ama bu renault modellerinin bir çoğunda bu şekilde. (Clio RS'te bile..) aracınıza alıştıktan sonra birçok virajı güvenle dönebilirsiniz. Viraj içinde ani hareketten kaçınmak ve mümkün oldukça frenlemeyi viraj öncesinde veya içinde de yapıyorsanız direksiyonu hafifte olsa düzelterek yapmak..
 
235 45 R17 lastikler ile sınıfına göre fazlasıyla iyi hale gelebiliyor bu kadar büyük dert etmeye gerek yok bence, çokta pahalı olmayan bir çözümü var bu işin.. Yol tutuşta size direksiyondaki hafiflikten ötürü tedirgin edici bir his veriyor ama bu renault modellerinin bir çoğunda bu şekilde. (Clio RS'te bile..) aracınıza alıştıktan sonra birçok virajı güvenle dönebilirsiniz. Viraj içinde ani hareketten kaçınmak ve mümkün oldukça frenlemeyi viraj öncesinde veya içinde de yapıyorsanız direksiyonu hafifte olsa düzelterek yapmak..

Aynen katılıyorum üstadım. Yukarıda da yazmıştım fiziki tutuş gayet iyi his zayıf sadece.
 
Evet Şahin-Doğan vs kullandıktan sonra fiziki tutuş iyi geliyor insana.
 
aracimi satmadan once orjinal ebat lastikleri ile (205 65 R15) 1 hafta kullanma imkanim oldu ve 235 45 R17 de oldugu gibi zorladim ayni virajlarda. Hissettiklerim,

1- Direksiyon bariz yumusadi bu guven hissini azaltiyor.
2- Aracin kasasinin viraj icinde saga veya sola dogru daha fazla yattigini ve yuksek oldugunu hissediyorsunuz buda guvensizlik olusturuyor.
3- Olmasi gerekenden yuksek suratle viraja girince kafadan kaymalar yapiyor arac olmasi gerekenden yuksek suratle viraja girince.

Iyi yanlarida dar tabanin daha sessiz ve yuksek yanaktan dolayi kasislerde yumusak olmasi.

Kesinlikle yine fluence alacak olsam 1 dakika bile dusunmem 235 45 R17 jant lastikleri takarim. (Continental Conti Sport Contact5 ve Good Year Eagle F1 Asymmetric 2 kullandim ikiside basarili lastikler ama sehir ici yogun kullananlara Continental tavsiye ederim uzun yol daha cok yapanlarada Good Year.)
 
2014 model joy donanım otomatik aracım ile her zaman araçları denediğim oldukça bozuk asfalt ve yonca şeklinde bir tem bağlantı kavşağım var. Burada sırası ile 2014 i20, 2015 fiesta, 2016 superb, 2015 focus, 2015 symbol araçları sırası ile denedim. Viraja giriş hızım 75 km çıkış hızım 60 km. Özellikle belirteyim yol viraj esnasında oldukça çukur ve tümsekten oluşuyor. Symbol haric diğer araçlarda hiç bir sorun yaşamadım. Önden kayma olmadı, arkadan kayma olmadi. Hiç birinde esp devreye girmedi. Girdiyse de ekranda bir uyarı çıkmadı. Son olarak kendi aracımı ( fluence ) ayni hız ve ortalama ayni acılar ile defalarca girdim. Sadece viraja giriş esnasında hafif arkadan atmalar oldu ama esp uyarısı yanmadı yine de. Onun haricinde önden kayma yaşamadım. Benim aracım en boş donanım olduğundan elektrik destekli direksiyon yok ve malumunuz olanlara gore biraz daha sert ve hissiyat biraz daha fazla. Ama ayni yolda sert frenleme yapınca superp hariç kendi aracımda dahil anormal bir şekilde arkadan kaydı ve esp girdi devreye. Superp icin ağırlıktan dolayı oturaklı olduğunu düşünüyorum. Ama sınıf standartları dışında bir yol tutuş olduğunu da düşünmüyorum fluence icin. Virajlarda sert frenleme haricinde gerektiği kadar fren uygulandığı taktirde ne arkadan ne önden kayma yaşamadım. Ama olurda gerekli durumlarda sert fren yapmak gerekirse kesinlikle arkadan kopuyor. Esp bir yere kadar kurtarıyor bir noktadan sonra artık omunda bir kurtarır yanı olmuyor.

Kendi tecrübelerim bu şekilde. Kullanıcıya göre farklılık gösterebilir ama yerden yere vurulacak kadar da kötü yol tutusu yok aracın. Bir kaç farklı test sürüşünü izledim YouTube üzerinden ve neredeyse hepsi ağırlığı ile doğru orantılı olarak mükemmel olmasa da iyi yol tuttuğu kanaatinde test eden kişilerin.

Saygılar, hayırlı akşamlar.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
10 üstünden 8

en çok satan sedan c segment içinde (misal focus,jetta, astra) arasında focus'a 10 puan verdiğimi varsayarsam fluence 8
 
Focus 10 ise Jetta 8 Fluence 5'tir.
 
benden direk 9 valla bence çok başarılı. dönüşleri mükemmel
 
Geri
Üst