Gazdan ayağımı çekince silkeleme sorunu

guitar junior

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
369
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Selam arkadaşlar benim araçta benzine zor geçiyor ve benzinde zor çalişiyor lpg sorun yok.ama benzine alinca arkadaşlarinda dediği gibi düşük viteste bir sirkeleme ve gazdan ayağimi çekince öne yiğilma oluyor benzinde rolanti 10 altinda bundan olabilirmi kesinlikle lpg böle bişey yok.buji veya buji kablolari nezaman değişti bilmiyorum arabayi alali 2 aldu benzinde hiç binilmemiş benzin hortumu bile patlamişti onuda değiştirdim.sorun sizce ne olabilir

Karbüratörlü araçlarda bütün ayarlar lpg'ye göre yapılınca (gaz ayarı, hava ayarı, hava filtresi önüne yapıştırılan bant, rölanti ayarı) ister istemez benzinde sağlıksız çalışıyor. Ben tamamen kapattım benzin defterini. Ama araç enjeksiyonluysa tabi bütün ayarları ikisine de uyumlu yapmak lazım...

LPG'de sorun yoksa bujisi kablosu sağlamdır. Benzinde boğuluyor ya da hava karışımı fazla gibi.
 

muslumm

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Kas 2014
Mesajlar
91
Tepki puanı
0
Puanları
0
boğulma yok araba sadece ilk çalışmada ronaltide deilde gaza dokununca çalışıyor sonra tekrar ronaltide çalışıyor stop etme yok.sadece birinci vites ve ikinci viteste ayağının çekince gazdan birden sirkeliyor.
 

memolikk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2014
Mesajlar
1,840
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
boğulma yok araba sadece ilk çalışmada ronaltide deilde gaza dokununca çalışıyor sonra tekrar ronaltide çalışıyor stop etme yok.sadece birinci vites ve ikinci viteste ayağının çekince gazdan birden sirkeliyor.
Bende de vardı aynı sorun çok sinir bozucuydu gittim lpg ci düzeltti şimdi gayet iyi lpg ye git ayar yaptır
 

cehennemli

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
384
Tepki puanı
0
Puanları
0
Karbüratörlü araçlarda bütün ayarlar lpg'ye göre yapılınca (gaz ayarı, hava ayarı, hava filtresi önüne yapıştırılan bant, rölanti ayarı) ister istemez benzinde sağlıksız çalışıyor. Ben tamamen kapattım benzin defterini. Ama araç enjeksiyonluysa tabi bütün ayarları ikisine de uyumlu yapmak lazım...

LPG'de sorun yoksa bujisi kablosu sağlamdır. Benzinde boğuluyor ya da hava karışımı fazla gibi.

valla ben bütün ayarları benzine göre yapıyorum ama bujiler bosch un lpg bujisi :) karbüratörde, hava kazanına da bant yerine ucuna bi tıpa taktım, sök tak kolay :) benzine alınca, benzinde kullanacaksan çıkart ve bas :) ama normal kullanımda benzinde sıkıntı yaşatmıyor..... :) dilinden anlarsan, karbüratörde benzine göre ayarlıyken lpg de çalışıyor yani :)
 

muslumm

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Kas 2014
Mesajlar
91
Tepki puanı
0
Puanları
0
sayın cehennemli bende bu lpg bujisinden almak istiyorum bana yardımcı olurmusunuz.nereden bulabilirm aracım 19 eropa 1.6 karburotörlü saygılar.
 

cehennemli

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
384
Tepki puanı
0
Puanları
0
sayın cehennemli bende bu lpg bujisinden almak istiyorum bana yardımcı olurmusunuz.nereden bulabilirm aracım 19 eropa 1.6 karburotörlü saygılar.

valla Bosch Car Service lere sor. bosch LPG bujisi diye... bulursun sanırım.... ama dediğim gibi, zamanında 4 tane normal buji 12 TL idi, bunun tanesi 12,5 TL idi. şimdi ne kadar olmuştur bilmiyorum....
 

guitar junior

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
369
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
valla ben bütün ayarları benzine göre yapıyorum ama bujiler bosch un lpg bujisi :) karbüratörde, hava kazanına da bant yerine ucuna bi tıpa taktım, sök tak kolay :) benzine alınca, benzinde kullanacaksan çıkart ve bas :) ama normal kullanımda benzinde sıkıntı yaşatmıyor..... :) dilinden anlarsan, karbüratörde benzine göre ayarlıyken lpg de çalışıyor yani :)

Şimdi sabahları benzinde çalıştırıp, yolda gaza geçip devam etmek istiyorum. Akşam da gazdan benzine geçip hortumlar benzinle doluyken bırakmak istiyorum. ...
Ya da bir yokuşa geldim ve performans istiyorum benzine geçeceğim, arabadan inip kaputu açıp tıpa mı çıkaracağım? :)

...

Ne kadar dilinden anlasan da lpg ve benzin hava karışım oranları farklı, ister istemez birinden feragat ediyorsun...

...

Ya bu Bosch lpg bujisini çok duyar oldum, böyle şeylere meraklıyımdır ama şimdi ben bu 4'ü 15 TL olan bujiyi 20 bin km 2 yılda bir kablolarıyla ve marş kömürü ile beraber değişirim, yağ yağ filt hava filt gaz ayarı 10 binde bir, başka arıza çıkarmazsa sanayiye uğramam. 90 km hızla 100 km'de 7.5 LT lpg yakıyor. Kışın en soğuk havada bile tek marşta en geç 2 sn'de çalışır, 1 dk ısındı mı daha stop etmez, sesi güzel... Şimdi düşünüyorum ben alsam bu bujiyi bana ekstra ne verebilir? Önemli olan buji mi düzenli bakım mı?

...

Ama yine de deneyeceğim bir sonraki bakımda. :) Çok duydum çünkü... Bir firma trilyon dökse böyle reklam yapamazdı heralde... :)
 

cehennemli

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
384
Tepki puanı
0
Puanları
0
Şimdi sabahları benzinde çalıştırıp, yolda gaza geçip devam etmek istiyorum. Akşam da gazdan benzine geçip hortumlar benzinle doluyken bırakmak istiyorum. ...
Ya da bir yokuşa geldim ve performans istiyorum benzine geçeceğim, arabadan inip kaputu açıp tıpa mı çıkaracağım? :)

...

Ne kadar dilinden anlasan da lpg ve benzin hava karışım oranları farklı, ister istemez birinden feragat ediyorsun...

...

Ya bu Bosch lpg bujisini çok duyar oldum, böyle şeylere meraklıyımdır ama şimdi ben bu 4'ü 15 TL olan bujiyi 20 bin km 2 yılda bir kablolarıyla ve marş kömürü ile beraber değişirim, yağ yağ filt hava filt gaz ayarı 10 binde bir, başka arıza çıkarmazsa sanayiye uğramam. 90 km hızla 100 km'de 7.5 LT lpg yakıyor. Kışın en soğuk havada bile tek marşta en geç 2 sn'de çalışır, 1 dk ısındı mı daha stop etmez, sesi güzel... Şimdi düşünüyorum ben alsam bu bujiyi bana ekstra ne verebilir? Önemli olan buji mi düzenli bakım mı?

...

Ama yine de deneyeceğim bir sonraki bakımda. :) Çok duydum çünkü... Bir firma trilyon dökse böyle reklam yapamazdı heralde... :)

yok, :) öyle bi tıpa değil :)))))) yani, hava kazanındaki girişi daraltan birşey... lpg'nin ihtiyacı olduğu havayı tam sağlıyor. benzinde de çalışıyor. (hava kazanını bantladığını düşün, gene açıklık var, değil mi? benzine alınca da çalışıyor... ama benzinde performans istiyorsan bantı sökmelisin! sonra LPGye geçince yeniden bantlamalısın performans için... zor bi işlem bu... işte ben bunu kolaya çevirdim ;) olay o yani... )

Bosc lpg bujisi ile ilgili olarak, daha doğrusu LPG bujileri ile ilgili olarak, aracı nasıl kullandığınız önemli! ben neredeyse hiç benzinde kullanmıyorum, ayda bir benzine alırım, 5-6bin devirde basarım 10dk falan yol giderim... mesela atarım 3.vitese yüklenirim pedela, benzini sömürür :D ama bu dediğimi ayda bi yada 2 ayda bir yaparım.... onun için LPG bujisi bnm için daha faydalı.
Yani, aracı benzinde çok çalıştırıyorsanız normal Reno bujisi takmanızı tavsiye ederim ;) 10binde bir değişmesi gerekir.

benzin lpg konusunda, evet farklı oranlar...
onun için, aracın karb.üstüne lpg mixer i takıldan sonra güzel bi karb ayarı farz. çünkü LPG mixeri karb.ın benzinde iken çektiği hava oranını azaltıyor! buna uygun bi ayar yapılmalı, daha sonrasında ise hava kazanı ucu kapatılım (hangi oranda kapatacaksanız yada nasıl kapatacaksanız)
daha sonra 3000-3500 aralığında sabit gaza basarken LPG ayarı yapılır, rolantide çalışırkende LPG beyni denilen regülatör üzerinden rolanti ayarı yapılır, karbüratöre asla dokunulmaz!

sağolsun sanayideki bazı akıllı ustalar lpg ayarını tutturamayınca karb.ın ayarını bozuyor....
 
Üst