İlk Çalışmada Sarsıntı Problemi (YARDIM)

SerCoupe

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Haz 2012
Mesajlar
100
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
37
Aracım 2001 Mégane Coupé 1.6 16V RXI. BRC sıralı sistem LPG kiti mevcut.

Problem şu; aracın motoru tamamen soğukken ilk çalıştırmada biraz zorlanarak çalışıyor (genellikle ilk marşta alıyor ama aşırı sarsıntı eşliğinde) ve aşırı bir sarsıntı oluyor motorda tak tak tak diye. Devir öyle bir düşüyor ki stop edecek sanıyorsunuz, son anda kurtarıyor. Birkaç saniye sonra rölanti normale dönüyor. Bu esnada şayet hemen yola çıkılırsa gaz yemiyor, tekliyor gibi oluyor. Ancak yaklaşık 30 saniye sonra sıkıntı yok oluyor ve gayet güzel çalışıyor.

LPG'ye geçtiğinde motor ısınmış olduğundan hiçbir sorun yok, motor sıcakken veya ılıkken ilk benzinli çalıştırmada yine sorun yok, anında alıyor tıkır tıkır.

Sorun dediğim gibi motor soğukken oluyor ve bazen 2. 3. marşı gerektirebiliyor. Daha açık anlatmak gerekirse gece sabaha dek bırakılmış araç ilk çalıştırmada bu sorunu yaşatıyor, gün içinde sık sık çalıştırdığım araçta böyle bir sorun yaşamıyorum.

Servise sorduğumda bakmamız gerek diyorlar, arabayı bırakmam gerekecek en az 1-2 gün. O yüzden önce size danışmak istedim.

Böyle bir durumla karşılaşan var mı, sorun nedir acaba yardımlarınızı bekliyorum.
 

*Renault9

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2010
Mesajlar
8,212
Tepki puanı
225
Puanları
0
Yaş
34
Bence sorun yok aracınızda.Servise götüreceğinize 30 sn ısınmasını bekleyin sonra devam.:eyv
 

RedFoX

Levent
Süper Moderator
14-Bolu
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
3,465
Tepki puanı
61
Puanları
48
Yaş
38
Arac su eksiltiyormu ?
 

iNANLAR COTECH

Bilgi Girilmemiş
aracım 2001 mégane coupé 1.6 16v rxi. Brc sıralı sistem lpg kiti mevcut.

Problem şu; aracın motoru tamamen soğukken ilk çalıştırmada biraz zorlanarak çalışıyor (genellikle ilk marşta alıyor ama aşırı sarsıntı eşliğinde) ve aşırı bir sarsıntı oluyor motorda tak tak tak diye. Devir öyle bir düşüyor ki stop edecek sanıyorsunuz, son anda kurtarıyor. Birkaç saniye sonra rölanti normale dönüyor. Bu esnada şayet hemen yola çıkılırsa gaz yemiyor, tekliyor gibi oluyor. Ancak yaklaşık 30 saniye sonra sıkıntı yok oluyor ve gayet güzel çalışıyor.

Lpg'ye geçtiğinde motor ısınmış olduğundan hiçbir sorun yok, motor sıcakken veya ılıkken ilk benzinli çalıştırmada yine sorun yok, anında alıyor tıkır tıkır.

Sorun dediğim gibi motor soğukken oluyor ve bazen 2. 3. Marşı gerektirebiliyor. Daha açık anlatmak gerekirse gece sabaha dek bırakılmış araç ilk çalıştırmada bu sorunu yaşatıyor, gün içinde sık sık çalıştırdığım araçta böyle bir sorun yaşamıyorum.

Servise sorduğumda bakmamız gerek diyorlar, arabayı bırakmam gerekecek en az 1-2 gün. O yüzden önce size danışmak istedim.

Böyle bir durumla karşılaşan var mı, sorun nedir acaba yardımlarınızı bekliyorum.
manyetik tutucu lpg tesisati İle gİrİldİĞİ İÇİn sogukta sorun yaratabilir lehimini yeniletin motor yagi uygunlugunu kontrol ettirin(mumkunse yag filtresi ile deĞİŞİn)ve supap ayari yaptirin İnanlar cotech kolay gelsin.
 

SerCoupe

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Haz 2012
Mesajlar
100
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
37
manyetik tutucu lpg tesisati İle gİrİldİĞİ İÇİn sogukta sorun yaratabilir lehimini yeniletin motor yagi uygunlugunu kontrol ettirin(mumkunse yag filtresi ile deĞİŞİn)ve supap ayari yaptirin İnanlar cotech kolay gelsin.

sübap ayarını sorarım bi. motor yağı ise yeni değişti, castrol edge kullanıyorum. daha öncesinde magnatec kullanıyordum ama söz konusu sorun yine vardı, değişen bir şey olmadı.
 

cantekin67

Cantekin YAVUZ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Şub 2012
Mesajlar
647
Tepki puanı
7
Puanları
0
Yaş
35
Arkadaşım, K4M kodlu motorlar hidrolik iticili bildiğim kadarıyla; subap ayarına ihtiyaç duymaz.
İlk çalıştırmada aracın benzinle çalışıyor, o halde sorunu benzin pompasında arayacaksın. Eğer ilk ateşleme de hep aynı ise şunu dene; aracını yarın sabah çalıştır; yine eksik bir piston çalışıyor gibi titremeli rolanti olursa hemen aç kapa yeniden marşa bas; düzelirse benzin pompanı değiştir.
Genelde bu tür problemler 1: Benzin Pompası 2: Volan Kaptörü nden kaynaklanır.
 

SerCoupe

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Haz 2012
Mesajlar
100
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
37
Arkadaşım, K4M kodlu motorlar hidrolik iticili bildiğim kadarıyla; subap ayarına ihtiyaç duymaz.
İlk çalıştırmada aracın benzinle çalışıyor, o halde sorunu benzin pompasında arayacaksın. Eğer ilk ateşleme de hep aynı ise şunu dene; aracını yarın sabah çalıştır; yine eksik bir piston çalışıyor gibi titremeli rolanti olursa hemen aç kapa yeniden marşa bas; düzelirse benzin pompanı değiştir.
Genelde bu tür problemler 1: Benzin Pompası 2: Volan Kaptörü nden kaynaklanır.

Teşekkürler hocam ilgin için.

Bu sabah çalıştırdım, yine zangır zangır titreyerek çalıştı. Dediğin gibi hemen kontağı kapattım ve yeniden çalıştırdım. Ancak ikincisinde de aynı şekilde birkaç saniye zangır zangır titredi, stop etmeye ramak kala kurtardı ve kendi kendine gaz vererek normal çalışmaya geçti.

Yine de benzin pompası da aklımda olsun. Volan kaptörü dediğiniz eğer manyetik kaptör ile aynı parça ise, onu 2 yıl önce değiştirmiştim aracın zor çalışması sebebiyle. Değiştirdikten sonra çalışmama sorunu kalmamıştı. Uzun zamandır ise zor çalışma sorunu yok, zangırdayarak çalışma sorunu var. :)
 

cantekin67

Cantekin YAVUZ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Şub 2012
Mesajlar
647
Tepki puanı
7
Puanları
0
Yaş
35
Merhaba,
K4M motorlu başka bir arkadaşının aracından rolanti sensörünü değiştirme şansın varmı ?.
 

KaRaHaN

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2010
Mesajlar
7,127
Tepki puanı
442
Puanları
0
Yaş
43
Serviste bu sıkıntı hakkında bence bir iş emri açtırın ve durumu en azından öğrenmiş ve sorunun çözümüne daha çabuk ulaşırsınız :eyv
 
Üst