Kalorifer Peteği ısıtma sorunu yardım lütfen

cuneytkl

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2013
Mesajlar
35
Tepki puanı
0
Puanları
0
yok petek degil. petek icindeki spiraller..
Gerci senin laguna 1 faz 2 ama aynidir diye dusunuyorum..
 

Emre3434

Emre Uğurluel, T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2012
Mesajlar
396
Tepki puanı
46
Puanları
0

Benim eski aracım mercedeste başıma gelmişti, o zaman kalorifer peteğinin sökümüne ait bi video bulmuştum.
Bu konuda size ufakda olsa bir kaç fikir verir.
 

cuneytkl

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2013
Mesajlar
35
Tepki puanı
0
Puanları
0
Şöyle ifade edeyim kalorifer peteğini sökebilmesi için direksiyon dahil direksiyon miline kadar yerinden çıkartacak motor indirse belki o kadar zahmete girmeyecek usta ama bu iş daha önce söylediğim gibi çok tertibatlı bir iş.

Okadar sok taka gerek yok. sadece radyatorun vidalarini okmek yeterli ama biraz daha zahmetli..
Yoksa direksiyon mili, pedallar, motor kismindaki baglanti borulari v.s. sokulmesi gerek daha rahat calisilmasi icin..

AMA
Ozellikle isitma borulari v.s. uzun sure ellenilmedigi icin, degistirilmedigi icin, tamamen sertlesiyorlar, esnekliklerini yitiriyorlar. o nedenle mumkun oldugunca az sey sokmek ve kurcalamamak bana daha mantikli geliyor..

En azindan ben bu sekilde yaptim.. sokmesi bastan zahmetli ve zor oluyor ama birkere sokunce ondan sonra sokup takmakta sorun olmuyor..
 

Emre3434

Emre Uğurluel, T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2012
Mesajlar
396
Tepki puanı
46
Puanları
0
Okadar sok taka gerek yok. sadece radyatorun vidalarini okmek yeterli ama biraz daha zahmetli..
Yoksa direksiyon mili, pedallar, motor kismindaki baglanti borulari v.s. sokulmesi gerek daha rahat calisilmasi icin..

AMA
Ozellikle isitma borulari v.s. uzun sure ellenilmedigi icin, degistirilmedigi icin, tamamen sertlesiyorlar, esnekliklerini yitiriyorlar. o nedenle mumkun oldugunca az sey sokmek ve kurcalamamak bana daha mantikli geliyor..

En azindan ben bu sekilde yaptim.. sokmesi bastan zahmetli ve zor oluyor ama birkere sokunce ondan sonra sokup takmakta sorun olmuyor..

Tabiki öyle sökülebiliyorsa daha iyi ama onları sökmedende bir yeri kırıp dökmeden çıkarmak için baya uğraş vermek gerekiyor.
 

LAGUNA2002

Nedret ÖZDEMİR,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
333
Tepki puanı
33
Puanları
0
Yaş
36
Arkadaşlar sizlerden aldığım bilgilerle peteği söktüm ve dakika tuttum 10 dakikada peteği elime aldım. Bu kadar basit birşey için yazık günah ya torpido inermi ya. Önce motordan gelen söketli hortumu yerinden çıkarttım borunun girdiği yerde 2 adet vida var onları söktüm kasılmasın diye. Sonra girdim torpidonun altına 1 tane boruyu kalorifer motoruna sabitleyen vida var onuda söktüm sonra plastik boruyu peteğe bağlayan vidayı söktüm ve daha sonrada peteği tutan 1 tane vida daha var onuda söktüm biraz oynatınca üstten gelen plastik boru boşa düşüyor zaten ve peteği kendime doğru çektim fren pedalına gelince biraz frene bastım ordan kurtuldu sonra debriyaja bastım ve petek komple boşa düştü. Arkadaşlar motorun biraz soğumasını bekleyin bu işlemi yapmadan önce benim petek tıkalı olduğundan dolayı yarım bardak su anca çıktı etrafı fazla batırmıyor. Peteğin tamiri gerçekten çok zor altındaki kapağı presli yerden çıkarttım ve boruların içindeki spiral bakır telleri çıkardım manzara iğrençi full dolmuştu petek tek tek çıkardım hepsini temizledim peteğide onları söktükten sonra temizleyip tekrar telleri taktım söktüğüm plastik kapağı yerine radyatörcüden aldığım bir malzemeyi sürüp taktım ama presi bozup çıkardığım için tam tutmadı yinede bakledim kuruduktan sonra takmadan radyatörcüyele denedik ama malesef çok azda olsa kaçırıyor. Yani anlaşılan tamiri mümkün olmadı yapan adamlar kullan at tarzı yapmışlar. Bende ankaradaki parçacı arkadaşı aradım saat geç olmuştu ama otobüslede olsa parçamız yolda yenisini takacam arkadaşlar başka seçenek yok. Zaten arabayıda arkadaşın sanayideki kaporta dükkanında bırakmak zorunda kaldım hava karardı ve peteği bidaha takıp çıkarmayla uğraşmamak için toplamadım.

Bir kaç foto çekebildim paylaşmak istedim son resimleride bonusu olsun. Paspaslar kendi imalatım arabama göre piyasada paspas bulamayınca sinirlendim. Gazete kağıdıyla arabanın paspas için şablonunu çıkardım orjinal pasapasını bi arabada görmüştüm daha önce ordan aklımda kaldığı kadarıyla şablon çıkardım döşemeciden kaliteli hafifde kalın halı kestirdim çıkardığım kalıba göre sonrada ovarlok çektirdim kenarlarına ve sonuç mükemmmel ne kayıyor ne sağa sola gidiyor çokta şık durdu.















 

Emre3434

Emre Uğurluel, T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2012
Mesajlar
396
Tepki puanı
46
Puanları
0
Paspalarınız hayırlı olsun. Emeğinize sağlık. Gec olsun guc olmasın.

GT-N7100 Cihazımdan Tapatalk 4 ile Gonderildi.
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,502
Tepki puanı
1,665
Puanları
113
Yaş
55
Geçmiş olsun kardeşim,sıkıntıyı kendi kendine forumdaki dostların sayesinde ucuza halletmiş olacaksın...:eyv
 

LAGUNA2002

Nedret ÖZDEMİR,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
333
Tepki puanı
33
Puanları
0
Yaş
36
Geçmiş olsun kardeşim,sıkıntıyı kendi kendine forumdaki dostların sayesinde ucuza halletmiş olacaksın...:eyv

Eyvallah abi. Bizim amacımız zaten bu değilmi hem iyi günde hem kötü günde hep bir olmak. Burda BEN YOK BİZ VARIZ...
 

*Renault9

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2010
Mesajlar
8,212
Tepki puanı
225
Puanları
0
Yaş
34
​Abi emeğine sağlık olay budur.:eyv
 

cuneytkl

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2013
Mesajlar
35
Tepki puanı
0
Puanları
0
Tebrikler.. Halletmenize sevindim.. cok zor bir islem degil goruldugu gibi. biraz el becerisi yeter.
Ben silikon surup yapmistim. yaklasik 7 ay fln oldu kacak v.s. simdilik yok gibi.. en azindan daha ayaklarim islanmadi :)
 
Üst