Mavi hararet..

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan EcemB.
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bekleme mevzusu dizeller içindir. çalıştırmadan 30 saniye kontak açık beklenir ısıtma bujileri için hareketten önce de 30 saniye beklesen iyi olur. benzinlide böyle bir şey yok arabayı ısınana kadar bekletmeden kullanırsın. mavi sadece henüz motor soğuk anlamına gelir sönünce zaten normal ama kırmızı yanarsa problem demek tir.
 
bekleme mevzusu dizeller içindir. çalıştırmadan 30 saniye kontak açık beklenir ısıtma bujileri için hareketten önce de 30 saniye beklesen iyi olur. benzinlide böyle bir şey yok arabayı ısınana kadar bekletmeden kullanırsın. mavi sadece henüz motor soğuk anlamına gelir sönünce zaten normal ama kırmızı yanarsa problem demek tir.
Bu kontak açık bekleme s&s te nasil oluyor. Frene basmadan birkez düğmeye basıp bekliyor sonra frenle 2. kez mi basıyoruz. Yoksa direk frenle basıp bu dediğiniz ısıtmayı otomatik olarak araç kendisimi yapıyor? Çünkü ben hiç direk basıldığında 30 sn beklediğini görmedim aracın.

SM-N910G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Dizel araçlarda kontak acmada veyada kapamada 4-5 sn beklemenız yeterlıdır sadece soguk ıken cok fazla yuklenmeyın yuksek devre cıkmayın yeterlı bu 4-5 san ıcınde gereklı yaglama normale doner ve beklemenız ekstra yakıt sarfıyatından baska bırsey saglamaz size sizin en onemlı bekleme noktanız kızdırma bujılerınızın ısıgının sonmesınden sonra marşa basmanız bunu sakın atlamayın.
Bu kızdırma bujileri ısınması s&s te nasıl oluyor. Otomatik kendi mi yapıyor? Aklıma takıldı şimdi.

SM-N910G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Kızdırma bujileri öyle 30 sn yanmaz. Ekranda gostergesi vardir. 5 sn yanar söner. Anahtarsiz araçlarda da sogukta tusa basınca direk marsa basmaz (qasqai de oyle en azindan) once ekranda buji ışığı yaniyor 3-5 saniye sonra sonup marsa basıyor.

Sogukta yuruyup gitmenin en buyuk etkisi turboya olur. Aoguk yag gorevini iyi yapmaz. Artik benzinli araclarda da turbo oldugundan benzinliyae araciniz problem yok cümlesi yanlış oluyor.
 
Kızdırma bujileri öyle 30 sn yanmaz. Ekranda gostergesi vardir. 5 sn yanar söner. Anahtarsiz araçlarda da sogukta tusa basınca direk marsa basmaz (qasqai de oyle en azindan) once ekranda buji ışığı yaniyor 3-5 saniye sonra sonup marsa basıyor.

Sogukta yuruyup gitmenin en buyuk etkisi turboya olur. Aoguk yag gorevini iyi yapmaz. Artik benzinli araclarda da turbo oldugundan benzinliyae araciniz problem yok cümlesi yanlış oluyor.
benzinli araç ve turbolu olduğundan hava sıcakken 5 saniye bekleyip öyle hareket ediyordum ama bu soğuklarda 30 saniye kadar bekliyorum aynı şekilde stop etmeden öncede 25 saniye bekliyorum bir sıkıntı yaşamasın diye.
 
Kızdırma bujılerı aku durumuna ve motor sıcaklıgına baglı olarak bellı oranda ısıtma yapar yazın kısa yanar kısın ıse lamba surenız ve ısıtma surenız uzar start stop araclarda ıse motor zaten sıcaktır ve odbII beynı ona gore programlıdır yanı start stopta ısıcı bujılerı devreye gırmez zaten sıcak motor ıcın bır mantıgıda bulunmamaktadır.
 
Kızdırma bujılerı aku durumuna ve motor sıcaklıgına baglı olarak bellı oranda ısıtma yapar yazın kısa yanar kısın ıse lamba surenız ve ısıtma surenız uzar start stop araclarda ıse motor zaten sıcaktır ve odbII beynı ona gore programlıdır yanı start stopta ısıcı bujılerı devreye gırmez zaten sıcak motor ıcın bır mantıgıda bulunmamaktadır.

ayrıca bilenler bilır eskı model araclarda ether sıkılırdı enjektorlere kış aylarında ılk calısma kolay olsun dıye artık gunumuz teknolojısının dızellerı aynı benzınlı araclar gıbı dırekt puskurtmelıdırdızel takıtı bırıktırmeden yakar yenı nesıl motorlar kısaca ozetlersek eksı derecelere dusmedıkce euro dızeller kızdırma bujısıne cok fazla ıhtıyac duymazlar
 
Bir de start stop ne demek onu iyi kavrayalim anlam kargasasi olmasin. Start stop aracın duragan halde iken kendiliginden stop etmesi debriyaja basildiginda kendi calismasidir. Uzerinde startstop yazan dugme olmasi aracta startstop oldugu anlamina gelmiyor. Anahtarsiz calistirma denebilir ya da kartli sistem
 
Bir de start stop ne demek onu iyi kavrayalim anlam kargasasi olmasin. Start stop aracın duragan halde iken kendiliginden stop etmesi debriyaja basildiginda kendi calismasidir. Uzerinde startstop yazan dugme olmasi aracta startstop oldugu anlamina gelmiyor. Anahtarsiz calistirma denebilir ya da kartli sistem

aynen bu çok karıştırılıyor. o düğme nin manası aslında motoru çalıştır - motoru durdur dur. start stop sistemi ise arkadaş anlatmış zaten.
 
Bende 1.5 dci icon var bana 30 saniye mevzusunu bakim sirasinda usta söylemişti. Isitma işi karti yuvasina takip düğmeye basmak için 30 saniye bekleyerek oluyor usta öyle tarif etti. 5 saniyede sönen buji lambalari sicak havada da öyle oluyor zaten. Birde araç çaliştiktan sonra 5 saniye bile beklemeden hareket edenler de mi var çok acil durumlar haricinde bi arabanin sesini duymak normal çaliştiğini anlmak gerekmiyormu.birde benzinli araçlarda bekleme ile alakali özür turbo olan bir benzinli aracim olmadi o yüzden öyle demiştim çok pardon BİR DE STOP START OLAYI ARKADAŞLARIN DA DEDİĞİ GİBİ STOP START IŞIKTA DURUP STOP EDEN SONRA KENDİSİ ÇALIŞAN , START STOP DÜĞMEDEN ÇALIŞAN ÇOK KARIŞIYOR GERÇEKTEN.BEN DE ARABAYI ALIRKEN TELEFON İLE BAYİLRDEN BİLGİ ALIYORDUM O ÖZELLİK KALKIYORDU O SIRADA BEN OLMAYANINDAN ALDIM USTA TAVSİYESİ İLE AKÜ VE MARŞ PROBLEMİ OLUYORMUŞ VE TAMİRİ VE YEDEK PARÇASI PAHALI İMİŞ AKÜ VE MARŞ İÇİN SÖYLÜYORUM
 
Son düzenleme:
Geri
Üst