Megane 4 HB Sol alt sigorta kutusundan gelen çıt çıt sesi.

sentimental

Ali UÇAR,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Mar 2016
Mesajlar
634
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
DPF TEMİZLİĞİ 3.000 km den sonra kurum dolduğu için çalışmaya başlar .o yüzden uzun yolculukta 70 km hızla 4. Viteste 10 dakika gidince kurum temizliği yaparsanız .dpf devamlı çalışmaz o çıt sesini duymazsınız . Akabinde yine 2-3.000 km kurum temizliği için yine o hızlarda kullanmanız gerekecek Yeni nesil motorlar böyle. .

Aynı olayı 2012 passatta yaşamıştık.Yoldayken servisi aradığımızda , dediğin den biraz farklı olarak 90km hız ile 10 dk gidin diye servis söylemişti.Sorun hallolmuştu.Fakat 2-3000km aynı hızda gitme işini ilk defa duydum.
 

newsector

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 May 2016
Mesajlar
118
Tepki puanı
0
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar aracımda 3000 km ye kadar kesinlikle bende böyle bir ses duymuyordum. 3000 km sonra bu ses bendede yüksek hızlarda yapmaya başladı. Gerçekten rahatsız edici bir ses.


benim araç 5500 e vardı bende olmadı henüz böyle bir durum firma regüle yüzünden oldugunu bildirmiş bu regüle sigortanın değişimini yapmayı deneyin arızalı olabilir ses bakımından.

devirde kesme yapıyormu bunu merak ediyorum

euro5 motorda 3000 devir den yukarı cıkmamış dfz sıvısı bitmiş değiştirmişler dışarda servise gidip yazılım ile düzeltiriceklerdi 1 haftaiçinde kendi kendine geçmiş...


birde bu partikül filtresi mazot kalitesi ile alakalı olabilir güvenmediginiz yerden almamaya özen gösterin.

ben total ve opet kullandım bu zamana kadar.
 

scale

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2016
Mesajlar
323
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Aynı olayı 2d012 passatta yaşamıştık.Yoldayken servisi aradığımızda , dediğin den biraz farklı olarak 90km hız ile 10 dk gidin diye servis söylemişti.Sorun hallolmuştu.Fakat 2-3000km aynı hızda gitme işini ilk defa duydum.

Yok yanlış anladın 2.000-3.000 km de bir 70-80 km hızla 10 dakika vites 4 de kullanın temizler dedim
 

sentimental

Ali UÇAR,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Mar 2016
Mesajlar
634
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Yok yanlış anladın 2.000-3.000 km de bir 70-80 km hızla 10 dakika vites 4 de kullanın temizler dedim

Ok.Şimdi oldu kardeşim.Bunu da demişlerdi.:eyv
 

newsector

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 May 2016
Mesajlar
118
Tepki puanı
0
Puanları
0
aklıma birşey geldi ben genelde arka cam resistansını acarım bu sırada dfz de calışıyor olabilir mi bilgisi olan varmı bu konuda ?
 

eubakay

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eki 2016
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
benim araç 5500 e vardı bende olmadı henüz böyle bir durum firma regüle yüzünden oldugunu bildirmiş bu regüle sigortanın değişimini yapmayı deneyin arızalı olabilir ses bakımından.

devirde kesme yapıyormu bunu merak ediyorum

euro5 motorda 3000 devir den yukarı cıkmamış dfz sıvısı bitmiş değiştirmişler dışarda servise gidip yazılım ile düzeltiriceklerdi 1 haftaiçinde kendi kendine geçmiş...


birde bu partikül filtresi mazot kalitesi ile alakalı olabilir güvenmediginiz yerden almamaya özen gösterin.

ben total ve opet kullandım bu zamana kadar.

Devirde herhangi bir kesinti falan olmuyor kesinlikle. Araç hızı belirli bir km üzerinde iken bu ses başlıyo ayağı gazdan çekince kesiliyo basınca tekrar yapıyor bu sesi. Mazot u da sürekli aynı yerden alıyorum.
 

Hailstorm

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Kas 2016
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Bana Genel Müdürlükten sözlü ve yazılı yapılan açıklama, bu sesin DPF temizleme fonksiyonu için gereken akımın arka cam rezistansı ile aynı devreden alınması nedeniyle ilgili röleyi açıp kapamasından kaynaklı olduğu yönünde. Yani bir sorun/arıza değil, bilinçli olarak yapılmış bir tasarım tercihi. Nitekim arka cam rezistansı çalıştırılınca röle sürekli açık kaldığı için DPF temizliği devreye girse bile ses yapmıyor. Aynı şekilde geçenlerde yaklaşık 600 km kesintisiz uzun yol yaptım (yani dizel aracı kullanılması gerektiği gibi kullandım diyelim) haliyle DPF pırıl pırıl olmuş olmalı ki üstünden 20 gün geçtiği halde tık yok. Avrupa'da dizel yakıt kalitesi ülkemizden daha iyi olduğu için DPF temizleme sıklığı da daha az, haliyle bu durumla ilgili yabancı sitelerde en ufak bir bilgiye rastlayamadım.

Bence sorunun çözümü basit, ilgili röleyi aynı özellikte solid state (hareketli parça içermeyen) röle ile değiştirirlerse röle açılıp kapansa bile ses gelmeyecektir. Hatta böylece arka cam rezistansını açıp kapayınca da ses gelmez. Ancak bunu kendimizin dışarıda yaptırma şansı pek yok, çünkü bu röle UCH Kontrol Modülü içinde gömülü, bu modül de her araca özel şifreli olduğu için en ufak bir hatada hem garantiyi yakar hem de çok ciddi maliyetli bir onarım gerektirebilir. Ancak yeterince sayıda kullanıcı bu sorunu yaşarsa Renault bu olayı ciddiye alıp bir tasarım değişikliği / geri çağırma yapabilir.
 

scale

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2016
Mesajlar
323
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Bana Genel Müdürlükten sözlü ve yazılı yapılan açıklama, bu sesin DPF temizleme fonksiyonu için gereken akımın arka cam rezistansı ile aynı devreden alınması nedeniyle ilgili röleyi açıp kapamasından kaynaklı olduğu yönünde. Yani bir sorun/arıza değil, bilinçli olarak yapılmış bir tasarım tercihi. Nitekim arka cam rezistansı çalıştırılınca röle sürekli açık kaldığı için DPF temizliği devreye girse bile ses yapmıyor. Aynı şekilde geçenlerde yaklaşık 600 km kesintisiz uzun yol yaptım (yani dizel aracı kullanılması gerektiği gibi kullandım diyelim) haliyle DPF pırıl pırıl olmuş olmalı ki üstünden 20 gün geçtiği halde tık yok. Avrupa'da dizel yakıt kalitesi ülkemizden daha iyi olduğu için DPF temizleme sıklığı da daha az, haliyle bu durumla ilgili yabancı sitelerde en ufak bir bilgiye rastlayamadım.

Bence sorunun çözümü basit, ilgili röleyi aynı özellikte solid state (hareketli parça içermeyen) röle ile değiştirirlerse röle açılıp kapansa bile ses gelmeyecektir. Hatta böylece arka cam rezistansını açıp kapayınca da ses gelmez. Ancak bunu kendimizin dışarıda yaptırma şansı pek yok, çünkü bu röle UCH Kontrol Modülü içinde gömülü, bu modül de her araca özel şifreli olduğu için en ufak bir hatada hem garantiyi yakar hem de çok ciddi maliyetli bir onarım gerektirebilir. Ancak yeterince sayıda kullanıcı bu sorunu yaşarsa Renault bu olayı ciddiye alıp bir tasarım değişikliği / geri çağırma yapabilir.

Yok geri çağırmaz .makyajlı paketlerde seneye düzeltir
 

soner megane4hb

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ocak 2017
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
0
bende de megane hb icon var. aracım 2000 km de dün izmir e giderken farkettim bu sesi .70-80 km yi geçtinmi başlıyor ses.gaza dokununca geliyor.gazdan çekince de geliyor ses. abi bu ses uzun yolda çekilmez. napıcaz bilmiyorum..inşallah bu işi çözen birileri çıkar.
 

papyon34

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2013
Mesajlar
151
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
bende de megane hb icon var. aracım 2000 km de dün izmir e giderken farkettim bu sesi .70-80 km yi geçtinmi başlıyor ses.gaza dokununca geliyor.gazdan çekince de geliyor ses. abi bu ses uzun yolda çekilmez. napıcaz bilmiyorum..inşallah bu işi çözen birileri çıkar.

Bu role sesi de heralde sadece hb modellerde yapiyor dogrumudur sedanlarda boyle bir sorun oldugunu duymadim sedan ve hb temelde ayni araclar olmasina ragmen detayda farkliliklari var ondan dilayi farkli farkli sorunlar yasayabiliyoruz bu renonun tipik huyu ithal olanlar ile yerli diye sattiklari arasinda herzaman tasarimsal ve donanimsal farkliliklar oluyor biz buna donanimdan calma diyoruz
 
Üst