New Kangoo Blow Off

MaLFuRiouS

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
0
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
blowoff turbonun ınterkol çıkışına mı gelişine mi motor çıkışına mı takıli... kafam karıştı... :halay

benim blow off plastik turbo hortumuyla demir turbo borusunun birlestigi 90 derecelik acıya takıldı :eyv

4dptr.jpg


4dptc.jpg
 

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
güzel takmışlar da... ne tarafa takılmış anlaşılmi... turbo çıkış-interkol giriş arası mı, turbu çıkış motor giriş arası mı, .. ? :confused::sinirli

internetten bi şema bakım bari... :(
 
Son düzenleme:

MaLFuRiouS

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
0
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
güzel takmışlar da... ne tarafa takılmış anlaşılmi... turbo çıkış-interkol giriş arası mı, turbu çıkış motor giriş arası mı, .. ? :confused::sinirli

internetten bi şema bakım bari... :(

yav diyorum ya aga intercolor felan degil turbo hortumları arasına takıldı işte 90 derecelik acı var bak turbo hortumuyla borunun birlestigi yerde 90 derecelik bi acı gibi donuyor motoru aç bak tam o acıya takılıyor işte :eyv turbo giriş cıkıs felan bunlarla bulandırma kafanı dedigim yere takılıyor işte plastik hortumla demir borunun arasındaki 90 derece donen yere :eyv
 

*BON*

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2010
Mesajlar
170
Tepki puanı
0
Puanları
0
İşte Senin En Büyük Hatan Bu Cümlede İkiside Aynı Sesi Çıkartabilir Birini Turbonu Yiyecek Birisi Zarar Vermeyecek Sendeki Şuan Zararlı Olan Aynısını Melihte Kullandı Fiestada Söktü Çünkü Yağ Kaçırıyor..

- melıhın kımonza ve cakmaydı kardesım hayatında kac taane blow kulandın ???
 

Revolution

Gizay İMREN,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2012
Mesajlar
153
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bence konu yeterince uzamış Gökhan abi gerekli bilgiyide vermiş kilitlenmeli yoksa tartışma uzayacak ve birilerinin kalbi kırılcak.
 

MaLFuRiouS

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
0
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Bence konu yeterince uzamış Gökhan abi gerekli bilgiyide vermiş kilitlenmeli yoksa tartışma uzayacak ve birilerinin kalbi kırılcak.

kimsenin kalbi kırılmaz konu acıga kavustu cunku ben söyledim kimse inanmadı bana benim dedilerimi harfiyen gokhan abi soledi ve nokta kondu.. önemli olan saygı sevgi cercevesi icinde tartısıp bilinmeyenleri, yanlıs bilinenleri acıga kavusturmaktır dogru bilgilenmektir..
 

Revolution

Gizay İMREN,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2012
Mesajlar
153
Tepki puanı
0
Puanları
0
Naçizane görüşümdür Anıl
 

01airforce

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 May 2011
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31

bu normal bloww of heralde arkadaşlar elektronik değil benim hoşuma gitti ilk fırsatta almayı düşünüyorum kangooma :)
 

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
DUMP VALVE / BLOW-OFF VALVE(Dumpvalve nin sesli çalışan-buyuk hacımlı olanına BlowOff valve denir)

Dump Valve nedir, ne işe yarar?
Dump Valve, turbo beslemeli otomobillerde turbo basıncını sürekli yüksek tutarak gaz tepkisini arttırmak için üretilmiş bir parçadır.
Turbo beslemeli otomobillerde ayak gazdan çekildiğinde turbo hala dönmeye devam etmektedir, fakat turbonun bastığı havanın gideceği bir yer olmadığı için oluşan yüksek basınç turbo pervanesine büyük bir kuvvet uygulayarak pervaneyi aniden yavaşlatır. Gaza tekrar bastığınızda turbo basıncının tepe noktasına gelebilmesi için pervaneyi tekrar hızlandırmak gereklidir ve bu esnada istenilen turbo basıncı elde edilemediği için büyük bir performans kaybı yaşanır. Dump Valve işte bu performans kaybını önlemek için vardır.

dump2.jpg


Dump Valve vasıl çalışır?
Ayağınızı gazdan çektiğinizde Dump Valve hemen devreye girerek turbonun bastığı havayı dışarı verir, bu sayede turbonun önceden bastığı hava geri tepmeyeceği ve bir geri basınç uygulamayacağı için pervane yavaşlamaz, sizin de tekrar gaza bastığınız anda pervane yavaşlamamış olduğu için turbo basıncı hemen tepe noktasında ulaşır ve siz ani gazdan çekme ve basmalar arasında performans kaybı yaşamamış olursunuz.

dump3.jpg


Dump Valve'in faydaları?
* Turbo pervanesi üzerindeki olumsuz geri basıncı önleyerek turbonun ömrünü uzatır.
* Turbo pervanesinin hızının yavaşlamasını engelleyerek turbo basıncını sürekli yüksek tutar. Yüksek turbo basıncı yüksek güç anlamına gelir.
* Gazdan çekme ve gaza basma arasındaki eski ısınmış havayı dışarı verip yeni, soğuk havayı içeri aldığı için artı güç sağlar.

Muhetemel Riskler:
Turbolu araçların turbo sisteminde Dumpvalf benzeri sistem mevcuttur. Turbo bakımsız-sorunlu olursa, Blowoff ters etki yaparak, kaçakları-arızayı buyutebilir...yağlama-hava sistemi özellikle rıske gırebılır... turboda mekanık yıpranma artabilir... turbo-hava-yağ boruları sağlam olmalıdır....
dump4.jpg


DUMP VALVE benzeri sistemler turboşarjlı motorlarda zaten mevcutur, turbo üzerinde dir genelde, daha sessiz hava tahliyesi yapar... Sesli hava tahlıye için takılan, BLO-OFFVALVE ise biraz sesli-çuflama yapar, kısmen basınç saklar ve turboya hızlanma da takvıye basıncı verır ve turbo ile hava horumu arasında montelenir... BlowOff valve, Turbo tüm araçlara uygulanabilir... aracın motor-teknık özelliklerine ve uygulama şekline göre, faydası zararı değişir...:cool:
 

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
Turbo Dizellerde BlowOf montaj sorunu;
Dizellerde karşılaşılan problem araçlarda gaz kelebeği olmadığı için manifold vakumuyla blowoff un açılması sağlanamamaktadır.
Şimdi bunu nasıl halledeceğimizi görücez;
Burda ihtiyacımız olan vakumu bize selenoid sağlıyacak, bu selenoidi Lpg araçlardaki darbe anında gazı kesen selenoid ler kullanılabilir.
Selenoid in yanında gördüğümüz parça Check-valf dir yani havayı tek yönlü iletir, yani bi tarafından üflerseniz hava geçer, diğer ucundan uflerseniz hava geçmez, bunuda şahin lerin fren sistemine giden vakum hortumunun ucunda olan plastik parçayı kullanabilirsiniz. Bu şart değil eğer blowoff bazen hava kaçırıyosa yada istenmediği zaman açılıyosa kullanın.
Ayrıca selenoid ile blowoff arasındaki hortuma ufak bir delik olması sistemde biriken havanın tahliyesini kolaylaştırır, fakat çok buyuk olmamasına dikkat edin.
Şimdi gelelim en önemli probleme, burda bir elektronikçiye danışmanız gerekebilir, basit bir elektrik devresine ihtiyacımız var. Şimdi devre şu şekilde çalışacak.
Gaz pedalının altına koyduğumuz switch tam gaza basıldığında aktive olacak, gazdan ayağımızı çekince switch selenoid e 12v elektrik gondericek. Bu şekilde çalışan switchler piyasada satılıyor. Bir elektronikçiye danışırsanız size yardımcı lacaktır.
Selenoid e 12v gidince emme manifoldundan blowoffumuza giden basıncı kesecek böylece blowoffumuz açılacaktır.
Dikkat edilecek bir nokta daha var aklıma gelmişken söleyeyim, blowoff u turboya yakın biryere monte etmeniz daha iyi sonuçlar almanızı sağlayacaktır. Blowoffu intercooler sonrasına yada emme manifolduna yakın biyere monte etmemeye çalışın. Turbonun çıkışına mümkün olduğunca yakın olsun. ...

1) Egzoz gazı ile hareket kazanan turbo pervanesi belli bir basınçla motora hava göndermeye başlar. Fakat aracın motor devri her zaman aynı seviyede olmayacağı için gerekli hava ihtiyacıda azalıp artmaktadır. Ayağınızı vites değiştirmek için bile olsa gazdan çektiğinizde yada yavaşladığınızda gaz kelebeği kapanır ve turbo havayı motora yollayamadığından ters basınca maruz kalarak pervaneleri aniden yavaşlar. Özellikle şehir içi kullanımda bunun ne kadar sık gerçekleşebileceğini hepiniz tahmin edersiniz.

2) Bir turbo pervanesi dakikada 80.000-150.000 hatta bazı modellerde 190.000 devir ile dönmektedir. Bu pervanenin gerekli çalışma devrine gelemediği durumlarda turbo performansından sözetmek söz konusu değildir. Hatta egzoz manifoldunda da geriye tepme meydana getireceği için motorun sağlıklı çalışmasındanda sözedilemez. Aniden gaz kelebeğinin kapanması ve kelebeğin tekrar açıldıktan sonra turbonun performans üretecek devire gelmesi için arada geçen süreye turbo lag denir. Turbo lag zamanı ne kadar kısa olursa o kadar çabuk yeniden hızlanabilirsiniz.
17c908940aedebd7a7c0e779f3ee0865.jpg


3) Blow off valf, turbo sisteminin motor hava girişine giden boru hattı üzerine bağlanmış ek bir hortumun ucuna takılır. Yukarıdaki resimde görülen valfin arkasındaki kalın siyah hortum turbo hattına uzanmaktadır.

00912c5105f1efa9ba4239da8df6ea8d.gif


4) Turbonun basınşılı hava gönderdiği hat üzerinde bulunan valf gaz kelebeğinin kapanması ile yükselen basıncı anlayarak yukarıdaki animasyonda görüldüğü gibi kademeli olarak açılarak içerideki yüksek basıncın tahliye olmasını sağlar. Bu sayede turbo pervaneleri ters basınca maruz kalmayarak yüksek süratle dönmeye devam edecektir. Gaz kelebeğinin tekrar açılması ile blow off valf kapanır. Bu sayede turbo lag zamanı oldukça kısalır buda sürekli yüksek performans için gerekli bir unsurdur. Ayrıca turbo sistemimizin ömrüde uzamış olur....
 
Son düzenleme:
Üst