Renault Düşmanları şimdide Talisman la uğraşıyor

sharkemre

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2016
Mesajlar
322
Tepki puanı
1
Puanları
16
Yaş
42
yadırgarım arkadaşım sana mı soracağım ? renault hep bunu yapıyor motorlarını mekaniklerini seviyorum ama şu trim konusunda yıllardır çalıyor talisman ın vergi hariç kaç para olduğu önemli değil sonuçta passat la kafa kafaya denk bir araç olarak piyasaya sürmüşsün D segmenti demişsin clio değil bu D segmentinden bahsediyoruz insan ister istemez böyle şeylerden huylanır bu tür şeyler duyulup yayıldıkça insanlar renault a fiat önyargısıyla yaklaşıyor halbuki renault son yıllarda inanılmaz şık ve kalitesi arttırılmış modellerle piyasaya çıkıyor megane 4 , kadjar , megsne sedan , talisman ve kaleos bunların son temsilcileri o yüzden bence karton kullanılması kabul edilemez ha belki o kullanılan parça kartondan farklı bir materyaldir ancak bari renginii beyaz yapsaymışlar bildiğin bim in önüne konan kolilere benziyor
 

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,128
Tepki puanı
58
Puanları
48
Aynı sayfada 2012 Passat sahibi birisi arclarına kendisinin her zaman ekstra izolasyon yaptığını ve 2012 passat variantta da aynı karton malzemenin kullanıldığını yazmış ve fotolarını atmış.
Anlaşılan tum üreticiler bu malzemeyi kullanıyor arkadaşlar.Özelliği olup olmadığını bilmem ama üreticinin maliyetini başka izolasyon malzemelerine göre azalttıği kesin.

Mesela aşağıdaki video da b6 passatta aynı kartonumsu malzemeyi görebiliyoruz (6d 17sn bakın.)

 
Son düzenleme:

NSLocked

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ağu 2015
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Çekemeyenler çamur atar zaten onlar ancak uzaktan bakar. Piyasadaki birçok araç karton kullanıyor o karton suya ve neme dayanıklı bir karton kaldıki sac ve döşeme arasında gözükmez varlığı hissedilmez bile.

Hem sesi hem ısıyı kesebilecek en uygun maliyetli ve en mantıklı üründür.

Bu araçlar tüm dünyada kullanılıyor. -30 da da +40 da da sen sıcak görürken başkası soğuk görüyor. Kartonun arasında ki hava kanalları sac ile iç sıcaklık farkı için en ideali.

Örnek olarak keçe koysa. Nemlendiğinde sarkmaya başlayacak döşemeye de zarar verecek.

Segmentinde sadece marka farkından dolayı eleştiriye mecbur kalmış bir araç kullanıyoruz. Ama zevki yeter.
 

ÇAĞRI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
1,583
Tepki puanı
0
Puanları
0
Çok fazla kafaya takmaya değmez bence, nedenine gelince büyük firmaların çoğu aracında o "karton" dediğiniz malzeme bile tavanda yok, ama bu segmentlerde diğer segmentler kadar araç içine ses almıyor. En basitinden D segment araçların kapı aralıklarına bakın diğer segmentlerde farklı ve nasıl başladı ise o şekilde bitiyor. Tasarımsalda bir durum söz konusu. İsterseniz drive2.ru da ses yalıtım grubu var üye olup hangi araçlar var bir bakın ne kapı ne tavanda hiçbir yalıtımı yok ama adamlar ekstradan ekliyorlar. Bu söylediklerim üst segmentler için. Geçen hafta bende kendi aracımın tavanına yaptım orta kısımlarında zaten bitüself tarzı bir malzeme vardı kalan yerlerinede kendim ekledim ve üzerine firex yapıştırdım. Tavana düşen yağmur damlalarının çıkarttığı ses çok değişti ve sacda tokluk sesi oluştu. Bu "karton" da benzer bir nedenle konulmuştur. Yapı kimyasallarında bile yıllar öncesinden çıkan ısı yalıtımlı sıva daha yeni yeni kabul görüyor çoğu yapıda hala eps xps kullanılıyor, gördüğümüz malzemenin ne içerdiğini bile bilmiyoruz "karton" diyoruz. Aynı malzeme passattada var. Her iki şirkette kullanmış.
 

karacamelih

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ağu 2015
Mesajlar
1,416
Tepki puanı
0
Puanları
0
Guzel cogu aracta direk sac var karton bile yok. Bizim astra direk sac. Mercedes gla dada karton var.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepki puanı
22
Puanları
0
Yaş
42
kaç mühendis çalışıyo renoda..
adamlar koltuğun ömrünü bile hesaplıyo...
koltuğu bırak koltuğun arkasına yayların ömrünü hesaplıyo...
plastik bişi takmışlar...ileri geri oynasın diye ömrü bitince...

ama renonun kalitesini düşürüp servis , sanayi döngüsünde çalıştığı kesin artık...
1 kullanımlık araba yapıyolar artık...ikinci eli olmasın diye..
60 binde kapı kolu, direksiyon kılıfı mı soyulur arkadaş...

toyota , opel de öyle ama o kadar düşürmedi kalitesini...

mesut ağğbiii de diyo bunu...:D
otomobilin mesut ağbiiisii açın bakın :D

orada da gidip bimdeki karton kutusunu koymazlar yani..
vardır bişeyi onunda...

ama renodan artık çoğu kişi eskisi gibi memnun değil...bu da bi gerçek...

millet arabasını sanayiye, servise yaptırmak için götürüyo...yeni yeni sorunlar çıksın diye değil...

bari direksiyon, kapı kollların 200.000 bin gitsin..
60 binde soyulmasın ))
 

Oknlksy

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2013
Mesajlar
184
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Arkadaşlar arabamdan Talismandan çok memnunum. Beğenmeyen satsın.
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
0
Puanları
0
Niye düşman diyorsunuz ? Gayet haklılar. Karton nedir ya ?
Bu kartonu face de tartıştık Mercedes de olduğu ve bazı lüks araçlarda da olduğunu öğrendik ses yalıtımı gibi de düşünülebilir yağmur sesi örneğin
 

alfa-xxx

F1 Bölüm Sorumlusu,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2010
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
6
Puanları
0
Yaş
44
Basit çözümler herzaman en etkili olanlardır.

Benim talismanda gördüğüm eksiler ; touch pakette arka koltuk oturma minderinin kolay çıkması (belkide o araçta sorun vardı) .Diğeri ise ön kapı dış tarafındaki piano kaplamanın kapıyı kapattıktan sonra çıtır çıtır ses yapması.Ön ve arka kapı arası megane 4 teki gibi lastik fitil kullanmamış olması.Ayrıca ses sitemi bu sınıftaki araca yakışmıyor.

Passatta stepne altının olduğu kısım bile dışarıdan komple izolasyonlanmış,difizör olması gerektiği gibi arka dingile kadar uzanıyor,renaultda sadece tamponda süs ,difüzör yerine tam tersi rüzgar tutucu gibi, altı boş orada bitmiş.Ayrıca passatta tavanda kullandıkları karton bile talismanda kullanılandan büyük.vw de çalıyor ama görünmeyen yerlerden :) Mesela passatta tavanda ortadaki kuşak yok.Ön arka tavan altı kuşaklarıda renaulttakinden geniş.Yan çarpmalarda orta direkleri destekleyecek tavan kuşağının olmaması ilginç?

Sonuç olarak renaultun talismana biraz daha çalışması şart ayrıca 1.2TCE 130hp EDC nin gelmeside şart.

Talismanın dış görünümü passattan güzel ama içine girince biraz daha gösterişli mekan karşılamalı sonuçta D sınıfı ,initiale paris + Bose niye gelmez bu sınıfta araç alacak kişiler bu tip farkları ister.Birde göstergelerin değişmesi şart renault 9 ibresi gibi yakıt hareret ne talismana ne meg4 e yakışmıyor.
 
Son düzenleme:

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,128
Tepki puanı
58
Puanları
48
Arkadaşlar arabamdan Talismandan çok memnunum. Beğenmeyen satsın.

Aynen.Ben de çok memnunum.
Tavan kaplamasına destek ya da izolasyon her ne için kullanılırsa kullanılsın,D segmentinde rakipleri ile yarışmak için ürettiler sonuçta Talisman'ı.Maliyeti azaltmak tüm üreticilerin hedefidir.Ancak madem yarışacak o kadar da kendi ayağına sıkmamıştır herhalde. Aslında benim çok ta umurumda değil.Belki benim şansımdır ancak ben ön cam çatlaması ve gaz şarjı dışında aracımla ilgili hiç sıkıntı yaşamadım.Bu sıkıntıları da garantiden hallettiler zaten.Yaşayan arkadaşlardan da büyük sıkıntı yaşayan yok diye hatırlıyorum 1 kişi dışında.

Ben temizlik için arka oturma minderini sökmek istedim sökemedim.Araç trim sökme takma konusunda tecrübeli sayılırım.O durum o araca özel bir sıkıntı olabilir.Piano black kaplamalar kapıyı kapattıktan sonra ve ya üzerine baskı uygulasanız da çıtır çıtır ses çıkarmıyor.Ama üst krom cam çıtaları fitile bağlı olduğunda baskı yapınca hareketli evet.ön-arka kapılar arası fitil olayını hatırlamıyorum.Ama yüksek süratte dahi aracımın herhangi bir yerinden rüzgar almadığını rahat söyleyebilirim.Başka bir dizayn kullanılmasının sebebi 2 kapı arasına fitil kullanma gerekliliği olmayıp yerine başka bir şey kullanılmasından kaynaklanıyor olabilir.Touch ve Icon donanım arasında fark var mıdır bilmem ama icon Talismanın altı neredeyse tamamen plastik kapak izolasyonlarla kaplanmış durumda.
Sonuç olarak zevkler tartışılmaz.Passat ve ya başka bir model/marka fark etmez.İsteyen istediğini alır ve ya kullanır.Ancak daha pahalı araçlarda bile bu malzemeden kullanılırken bunu sadece Renault kullanmış gibi davranıp başka marka fanlarının karalaması tu kaka demesi Talismanı kötü yapmaz.Garanti kapsamında Renault un yaklaşımı bile bence rakiplerine karşı fark yaratır.
Üreticilerin hepsi para kazanmak istiyor.Daha çok para.Bunun içinde üretim standartları belirlenmiş ve bu çerçeve ve güvenlik gereklilikleri içerisinde kaldıkları sürece çok ta önemi yok.Daha lüksüne binmek isteyenler için parasını ödeyene seçenek çok.

Ben özellikle icon donanımın içini de dışı kadar alımlı buluyorum.Passat ta icon benzeri donanıma ulaşmak için 24500 TL vermek gerekiyor.
bLYOGm.png

Burada da Renault donanımları arası fiyat farkı var.
V36Zzy.png

Passat donanımları arası karşılaştırmaya linkten ulaşabilirsiniz;
https://binekarac.vw.com.tr/araclar...SG&model2motor=1.6 TDI 120 PS DSG#karsilastir

Renaultun donanım kıyaslamasına ise bu linkten ulaşabilirsiniz;
https://www.renault.com.tr/araclar/binek-araclar/talisman/karsilastirma.html

Eskiden passat için Talisman icon donanıma en yakın seviyeye getirmek için seçim yapabileceğiniz ekstra aksesuar menüsü vardı.Şimdi kaldırmışlar.O zaman 16 bin TL den fazla ekstra opsiyon almak gerekiyordu.Yani siz 24500 TL ye en az 20 bin TL daha ekleyin.Tabi vw de 160 hp dizel motor ve 4 kontrol yok.;)

Talisman iyidir arkadaşlar.Almayı düşünen varsa kesinlikle tavsiye ederim.:)
 
Son düzenleme:
Üst