Sifir araç rodaj dönemi

yalnızefe

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Kas 2014
Mesajlar
61
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
eyvallah abi, uğrarım mutlaka.aslen aydınlıyım, görev icabı ceyhandayım. bugünlerde iş icabı hafta içi hergün ceyhan adana git gel yapıyorum. bu şekilde yaklaşık 20 günde 1.000 km .yaptım.1.700 km.ye kadar dediklerini aynen yaptım.hiç sabit hızda kullanmadım .1-2-3-4-5 vitesler arası 2.500 devire kadar dip gaz vites geçişleri, 5.viteste 2500 devir/110 km.hıza gelince birden bırakarak 1900 devire düşmesini bekleyip tekrar vites değiştirmeden dipgaz ile kullandım.yazılarınızdan bunları anladım ve uyguladım.1700 km.yi geçince sabit hızda adana-ceyhan arası aracı denemeye başladım, depoyu doldurdum, tüm sayaçları sıfırladım sabit 2.000. devirlerde /90 km. hızla yakıt tüketimini en düşüğü 3.2 olmak üzere şu anki 300 küsur km.lik ortalamam 3.8 e kadar düştü.bence değerler gayet iyi gibi. dediğiniz testin ne olduğunu açıkcası tam ne olduğunu bilmiyorum, olabilir yani..
 

Duayen

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Arkadaşlar ben aracın ilk 250 km'sini şehir içi kullandım. Dur kalklarla geçti sayılır. Sonra 500 km'lik bir uzun yol yaptım. Hızım ortalama 120-130 arasıydı devir 2500-3000 dd arasında oldu. 2 kere yokuş aşağı bastım biraz. 160 km'yi gördüm. Şuan aracım 750 km'de ş.içi kullanıyorum. Olması gerekenlere pek uymamış oluyorum bu durumda. Motor turbo veya şanzımanımda bir sorun yaşar mıyım ilerleyen zamanda? Bir de rodaj süresi 1500 km diye okudum. Bundan sonraki sürüşüm nasıl olmalı? Hatamı telafi edebilir miyim? Bu arada aracım clio 1.5 dci edc
 

flash1907

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Mar 2015
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Vitesi sola doğru çekerseniz manuelde kullanılıyor, tekrar otomatiğe almak için sağa itekliyorsunuz

O zaman istediğiniz devirde vitesi değiştirirsiniz (Vites kolunu ileri tık vites düşürme, geriye tık vites yükseltme)

biliyorum manuel kullanım olduğunu, benim sormak istediğim otomatik olarak kullandığımızda bir sıkıntı olurmu. sonuçta otomatik te 2500 devirde vites değiştiriyor.
ayrıca aracım 1000 km. oldu yokuş yukarı giderken yapılacak olanı yapacağım ama her vitesi 4000-5000 devirde mi değiştireceğiz, yoksa 6 ya kadar normal son viteste 4000-5000 devir mi yapacağız.

benim araba ortalam 7,6 lt. yazıyor. bu çok değilmi acaba, 1.5 megane edc.
 

kalipso

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Mar 2013
Mesajlar
198
Tepki puanı
10
Puanları
0
Yaş
41
Aracın rodajı bitti gibi... 3.800 km oldu olacak. Yağını suyunu değiştireyim diyorum... 4.000 - 5.000 km arası uygun mudur?
 

ssolmaz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Merhaba Mr Clio,

İlk önce detaylı bir şekilde özenerek vermiş olduğunuz bilgiler için şahsım adına çok teşeşkkür ederim. Yeni araç alacak olan arkadaşlar için çok değerli bilgiler paylaştığınızı düşünüyorum. Bunlardan biri de ben olacağım zira aracım teslim edilirse inşallah.Bilgi paylaştıkça güzeldir ve her paylaştığınızda unutmanızı engeller. Okumayı pek sevmeyiz ama böyle yararlı bilgiler insana okumayı sevdirir.
Teşekkürler.
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Rica ederim simden araciniz hayirli ugurlu olsun kazasiz belasiz gunlerde kullanmak nasip etsin allah
 

alfa-xxx

F1 Bölüm Sorumlusu,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2010
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
6
Puanları
0
Yaş
44
Arkadaşlar ben aracın ilk 250 km'sini şehir içi kullandım. Dur kalklarla geçti sayılır. Sonra 500 km'lik bir uzun yol yaptım. Hızım ortalama 120-130 arasıydı devir 2500-3000 dd arasında oldu. 2 kere yokuş aşağı bastım biraz. 160 km'yi gördüm. Şuan aracım 750 km'de ş.içi kullanıyorum. Olması gerekenlere pek uymamış oluyorum bu durumda. Motor turbo veya şanzımanımda bir sorun yaşar mıyım ilerleyen zamanda? Bir de rodaj süresi 1500 km diye okudum. Bundan sonraki sürüşüm nasıl olmalı? Hatamı telafi edebilir miyim? Bu arada aracım clio 1.5 dci edc

Sen en doğru olanı yapmışsın bende aynı kullanımla açmıştım ,sadece yokuş aşağılarda basarak yani zorlamadan yüklenmeden istediğim devirlere çok rahat çıkıyor motor sessiz çalışıyor tüketimde çok iyi.30000km oldu.araç 1.5 105hp 1500kg ort 5.4lt.

Motor açmak denilen olay pistonun silindire sürterek kendine açtığı yoldur ne kadar zorlarsanız o kadar kötü yol açarsınız yani o kadar fazla aşındırırsınız.Bu aşındırmayı zorlamadan özellikle yokuş aşağılarda devir yaptırarak yaparsanız aşınma düzgün olur ,daha az titreşimle aşınma yapmış olursunuz.
 

alfa-xxx

F1 Bölüm Sorumlusu,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2010
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
6
Puanları
0
Yaş
44
Mr.Clio Diğer konu kapatılmış buradan cevap yazayım.Yeri geldi madem önceki sayfalarda rodaj için verdiğin yabancı yazı Kamyonların nasıl rodaj yapılması gerektiğini yazıyordu ama sen dizel kamyonda da arabada aynı açılır diyorsan :)

Mühendislikmiş yorummuş konusuna gelince ,tarzına dikkat et ..istediğimi yazarım.Konuya gelince delil diye gösterdiğin videolarda start/stopla alaka yok .Intercoolera gelince evet motora giren havanın turbo ısısından daha az etkilenip ,motora giren havayı soğutmada kullanılıyo, buda motor içi ısının artıp turbo ısısını daha da artırmasını engelliyo.HAni turbo egzos gazıyla çalışıyo ya :) Yani S&S kaldırılması senin kafanda kurduğun gibi Turbo sıkıntısından değil Tamamen maliyet daha çok nasıl kazanırız nedeniyle kaldırıldı,kaldıki S&S nin sağladığı düşük emisyon bizde hala vergide avantaj sağlamıyor tercih sebebi değil .
Zaten tezinin çürüdüğü ,S&S nin turboya zararı olduğundan kaldırıldığı hali hazırda renaultun sattığı Turbo Start/Stoplu motorlardan belli ,biraz araştır:))

Yağ pompası konusunda da sen anla diye o şekilde yazmıştım :) bu sistemler energy sınıfıyla geliştirildi kullanım amacınınıda yazmıştım ama anlamamışsın.

Turbo devrine gelince zaten ışıkta durdun motor stop etmesin diye debriyaja bastığında devir 1000rpm olsun bu sırada turbo kaç devirde ,kafandan söyleme delil göster.Hadi 1000lerce devir olsun senin dediğin gibi max. de 120000 devir yapan turbo için 1000-2000devir sorun olurmu :)) Bu kadar mı hassas ,uzun yoldan gelip 30-40 sn beklemeden aracını stop edenlerin turbosu hemen bozuluyor mu ..Turbonun asıl düşmanı yüksek devir oda ne zaman oluyor motoru yüksek devirlerde kullanınca ,normal araç kullanan birinin turbosuna birşey olmaz 100000km 200000km..

S&S nedeniyle bozulan turbo istatistiğinide alalım.yok mu :))

Dediklerinin mühendislikle teknik bilgiyle alakası yok bilmiyorsan ki bilmiyorsun yorum yapma " senin cümlelerin ,nereden bilelim kendin için söylediğini :) Neyse sen yinede bilgilerini paylaş iddialaş ama karşındakilere hakaret etme :eyv yoksa herkes birşeyler yazmasını da bilir..
 

CagdaAktan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2013
Mesajlar
115
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
49
:) deveye hendek atlatmak daha kolay hocam boşver.
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
ve bilim adamları artık burayada saldırmış.

sallaa sallaa yer yerinden oynasın:) sallayıp durmuşlar yine:)

süper ya bu dizi :) gerçekten mekanik ve mühendislik bilgilerine hayranım bu iki arkadaşın.


hayır birde evet kesinlikle o yanlış, bu doğru, kesinlikle maliyet yüzünden vazgeçtiler gibi bilmiş ve sanki Renault kurul toplantısında vakit geçirmişler gibi komedi yorumları yokmu öldürüyor adamı :)



süper bilgili zeki arkadaşım tarzıma marzıma nasıl takılacağımı sana soracak halim yok sabaha kadarda istediğin tarzda yaz bana sana kim karışır her kelimenle yerin dibine girerken? :)



lafa bak sen araba ile kamyon aynı açılır sanıyorsanmıymış :) hahhahahha, dostum hadi bize anlatsana kamyon ile arabanın farkını, nasıl bir rodaj farklı varmış mış, öyle kafandan uydurmada değil adam gibi belge ve linklerle o çok büyük farklı iki aracın rodajlarını hadi bize atda öğret dostum ya :)

ikiside piston,krank,piston kolu, emme,patlama,egsoz ken ve bırakın kamyonu Volvo iş makinalarında bile enjektör,turbo arabalarıyla ortak parça olabiliyorken arkadaşa göre ikisi çok farklı.

bu sen sütlü çıkolata ile bitter çikolata aynı yeniliyor sanıyorsan demeye benzemiş :) hahahahah birini arkadaş ağzı diğerini neresiyle yiyorsa :)




en ama en komiğide arkadaş turboyu intercooler ile soğutu, hayır tarih böyle bir adım yazmadı ama arkadaş başardı, dostum mekanik ve mühendisliğin yerlerde onu anladıkta ya kimyan fenindemi zayıf be mübarek?

emme den giren havayı soğutur intercooler, oradaki etkiside 20c geçmez atıyorum 60derece girecek havayı 40a düşürür ve 40taki havada bulunan oksijen miktarı 60derecede bulunandan çok yakıtıda hava değil oksijen yakar.

intercoolerın etkisi bundan öte değildir,kapişmi arkadaş? anladı?


yanma odasına sen 40 derecede hava atsan, 60da atsan, -30 derecde atsan kimyan varsa anlarsınki oradaki çıkan o senin süper bilginle tarif ettiğin egsoz gazının derecesi değişmez benzin için sabit, mazot için sabittir ve dolayıysıyla o turbonu ısıtan egsoz gazının derecesine sabittir değişmez arkadaşım :) allahım diyecek bir şey bulamıyorum.


sana ben 1500 tane garretten,kkk'dan ,borgwarner'dan link yollayım turbo aynen dediğim gibi yağ ve su ile soğutulur diye, hadi sen bize büyüklüğünü başarını gösterde bize turbo intercooler ile soğutulura bir yazı yollasana madem gerçek öyle kardeşim :)
 
Üst