- Konuyu başlatan
- #111
- Katılım
- 17 Eki 2014
- Mesajlar
- 1,142
- Tepki puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 46
Sen en doğru olanı yapmışsın bende aynı kullanımla açmıştım ,sadece yokuş aşağılarda basarak yani zorlamadan yüklenmeden istediğim devirlere çok rahat çıkıyor motor sessiz çalışıyor tüketimde çok iyi.30000km oldu.araç 1.5 105hp 1500kg ort 5.4lt.
Motor açmak denilen olay pistonun silindire sürterek kendine açtığı yoldur ne kadar zorlarsanız o kadar kötü yol açarsınız yani o kadar fazla aşındırırsınız.Bu aşındırmayı zorlamadan özellikle yokuş aşağılarda devir yaptırarak yaparsanız aşınma düzgün olur ,daha az titreşimle aşınma yapmış olursunuz.
Renault 2500rpm geçme demiş, elimdeki Volvo kullanma kılavuzu 2500rpm geçme demiş, benim şahsi yorumum geçme ama eğer arkadaşa uyacaksanız, onun üstün mühendislik bilgilerine inanmak ister uygulamak isterseniz buyrun derim
hayır açıklamanın mühendisliğe tamamen aykırı ve tamamen yanlış olduğunu, Renault ve birçok tavsiyeye ters düştüğünü geçtim gerçekliktende öte bir durum artık nerede arkadaşlar 1500km boyunca yokuş aşağı gidecekler ise
arkadaşlar amacınız yaylanan segmanlarınızı baskı uygulatarak dışarı doğru piston yuvası/duvarına baskı uygulatmaktır, banyoda kova alın du doldurun ve bir tası alıp ters bir şekilde içide boşken o su dolu kovaya bastırın eliniz ile itmenin ne kadar zor, o tasın kenarlarının ne derece dışarı çıkmak istediğini göreceksiniz.
işte segmanlarınızda baskı altında aynı işlemi yapar ve dışarı baskı yaparlar ve bunu sadece baskı/başınç altında yaparlar özetle yük ve gaz, arkadaşın yukarıda söylemiş olduğu yöntemde ise bu uygulamanın tamamen tersi olur.
yokuş aşağı giderken nasıl ort yakıt göstergesi 0.5-2lt yazıyor ise (yani çok az) aynı şekile motorun içindede çok ama çok az yakıt püskürtülür ve basınç neredeyse yok denecek kadar az hatta - bile olabilirki bu durumda rodaj asla ama asla yapılmaz çünkü segmanlar yüzeyden son derece uzak kalırlar ve rodajınız boşa gidecektir.
buda yetmiyormuş gibi devirli ve segmanların baskı uygulamaz halinde çok ilerlerseniz yanma odasına blowby denilen istenilmeyen gazları içeriye alırsınız, pistonun etrafındaki yağ filmini yakarsınız.
rodaj için :
1) en iyisi 2500rpm geçmeden yük/gaz vererek ve sabit hızda kullanmadan
2) normal bir araç nasıl kullanılırsa öyle kullanmak
3) eğer bunu yukardakini yapmayacaksanız, kafanıza göre seri kullanarak
4)diğerleri
en kötüsü:
5) yukarıdaki açıklamalı