Silindir Kapağı mı ? Silindir Kapak Contası Mı ?

*MELiH

Melih LALE,
Yönetici
Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
1,548
Tepki puanı
7
Puanları
36
Yaş
33
sen sökemessin onu :D o kadar basit değil. Yağda yok derken yağda mı eksiltiyor.
 

Solenza

Ersin ŞENTÜRK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2011
Mesajlar
6,114
Tepki puanı
71
Puanları
0
distribütör kapağı içerisinde bulunan tırnaklar, tevzi makarası ve buji kablosu kontrol edilmeli :eyv
 

Kadir Salim

T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
7,391
Tepki puanı
247
Puanları
0
Yaş
31
distribütör kapağı içerisinde bulunan tırnaklar, tevzi makarası ve buji kablosu kontrol edilmeli :eyv
Abi araba enjeksiyonlu ve su eksiltiyor . Distrübitör zaten yokta olsada ne alakası var ki :S
 

TAYF

Tayfun DİLMEN, T.C. Vatandaşı
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2010
Mesajlar
432
Tepki puanı
0
Puanları
0
kadircim arabanım motorunu bilmiyorum ama enjeksiyonlu olması distribütor olmayacağı anlamına gelmez , distribütor var ise mekanik ateşleme distribütor yok ise elektronik ateşleme sistemi vardır ;) benim r25 de enjeksiyonluydu ama distribütor vardı ateşleme sistemi mekanikti yani , bazı arabalarda ateşlemeyi kontrol eden bir beyin olur distribütor olmaz o tarz araçlara elektronik ateşlemeli denir :eyv
 

Solenza

Ersin ŞENTÜRK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2011
Mesajlar
6,114
Tepki puanı
71
Puanları
0
Abi araba enjeksiyonlu ve su eksiltiyor . Distrübitör zaten yokta olsada ne alakası var ki :S
Kadir,
Distrübütör ya da elektronik ateşleme beyni görevini tam olarak yerine getiremiyorsa, çalışmayan bir buji ve bu nedenle ıslak halde kalan bir buji ile karşılaşman muhtemel. Eğer yanma odasına, su sızıyorsa, aracın eksozundan araç normal çalışırken su buharı da çıkması lazım. Takip edersen sorunun çözülür. O yüzden yazmıştım.

İhtimaller;
1- Silindir kapak contası eğer ezilmişse, ya da yanmışsa veya Silindir kapakta muhtemel bir çatlak varsa, su ile yağın karışmasına neden olabilir. Su eksilir yağ seviyesi yükselir. Bu durumda yanma odasına ulaşmadığını farz ediyoruz.
2- Silindir kapak contası eğer ezilmişse, ya da yanmışsa veya Silindir kapakta muhtemel bir çatlak varsa, yağ ile su karışmadan, su yanma odasına girebilir. Bu durumda ısı nedeniyle, bu su, eksozdan dışarı atılır. Bunu da eksozdan çıkan su buharı ile tespit edebilirsin.

3- Silindir kapak contası hasar almışsa, kompresyon kaçağı yapabilir. Bu nedenle de düzenli ateşleme sağlanamaz. bu sebeple ıslak buji ile de karşılaşabilirsin.

4- Ateşleme beyni, ya da distrübütör nedeniyle ateşle arızası olabilir. Yine ıslak buji ile karşılaşabilirsin.

5- Silindir kapak contası eğer ezilmişse, ya da yanmışsa veya Silindir kapakta muhtemel bir çatlak varsa, su ile yağın karışmasına neden olabilir. Su eksilir yağ seviyesi yükselir, fazla su yanma odasına da girebilir.
 
Son düzenleme:

Kadir Salim

T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
7,391
Tepki puanı
247
Puanları
0
Yaş
31
Arabada Kompresyon kaçağı ve yoğun su buharı çıkışı var .

Kompresyon olayını nerden tespit ettiğimi anlatayım ; Genleşme kavanozu kapağını açarken pııısss diye ses yapıyor ve radyatör üst hortumunda şiştikten sonra inme gözlemledim .
Egzozdan yoğun bir buhar çıkışı var ama yanma odalarının sadece birisinde ıslaklık var . İnşallah sıkıntı kapakta değildir .
Abi ateşleme sistemini boş verin :) ben oraya takılmıyorum artık , çünki sistem komple yeni :)

En azından sizler bir kaç şeyde yardımcı olmaya çalışıyorsunuz .
 

karpuz

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ocak 2011
Mesajlar
429
Tepki puanı
1
Puanları
0
Valla Kadir normalmidir değilmidir bilmem benimde soğuk havalarda arkadan sürekli buhar dumanı çıkıyor. Ama bujilerde su namına hiçbişey yok. Egzantirikleri örten kısımın altına sürülmesi gereken bir conta benzeri malzeme var. Genelde ucuz diye bally sürüyorlar. Ordan su kaçırıyorda olabilir. Benim arabada bujilerin üstüne yağ geliyor. Kapakta bişey yok demişti rektefiyeci. Su eksiltme bende de var. Tahminim radyatörde sıkıntı var çünkü hiç değişmemiş bugüne kadar. Dolmuştur pislikle pas ile. Sorunu çözünce banada bilgi ver merak ettim şimdi. Hemen kapağa saldırma masraflı iş. İyicene araştır derim :eyv
 

Kadir Salim

T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
7,391
Tepki puanı
247
Puanları
0
Yaş
31
Bu arabaya yol gözüktü desenize siz :D

Abi Radyatörümde borularımda yeni :D Tek bakılmayan yer kalorifer tertibatı . Onada baktırmadan defretmek lazım .
 

*MELiH

Melih LALE,
Yönetici
Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
1,548
Tepki puanı
7
Puanları
36
Yaş
33
Adam buji ıslak araç su eksiltiyor diyor herkes değişik şeyler söylüyor.bi kere o motor kesin açılacak. Kardeşim. bujinin ıslaklığıyla ne radyatörün nede ateşleme bobinin alakası vardır. Kapağı açarlar contası mı gidik. kapağı mı çatlak bakarlar.
 

Kadir Salim

T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
7,391
Tepki puanı
247
Puanları
0
Yaş
31
Adam buji ıslak araç su eksiltiyor diyor herkes değişik şeyler söylüyor.bi kere o motor kesin açılacak. Kardeşim. bujinin ıslaklığıyla ne radyatörün nede ateşleme bobinin alakası vardır. Kapağı açarlar contası mı gidik. kapağı mı çatlak bakarlar.
O motor açılmadan bu aracı yolluyoruz..
 
Üst