Silindir Kapağı mı ? Silindir Kapak Contası Mı ?

Kadir Salim

T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
7,391
Tepki puanı
247
Puanları
0
Yaş
31
R-19 sanayide ve şuan R-9 umuz var hemde Broadway qw

Eskisi gibiyim R-9cuyum 12 3 12 3 12 3 qw qw
 

*MELiH

Melih LALE,
Yönetici
Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
1,548
Tepki puanı
7
Puanları
36
Yaş
33
olm bizim neden kapak çatlatmıyo :D sorun yanlış işlem yapmakta. Hararet yapan motora soğuksu dökersen çatlatırsın. :D
 

cehennemli

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
384
Tepki puanı
0
Puanları
0
bildiğim kadarıyla 3. bujide sıkıntı varsa conta olma ihtimali çok yüksek... serviste böyle birşey duymuştum...

contayı yeni değiştirdik diyorsun... belki düzgün torklanmamış olabilir :S yada düzgün temizlenmeden takılmış olabilir.. ondan tekrar yapabilir :(

çok geçmiş olsun...

önerim, önce bağlantılara bak, belki bir yerlerde kaçak vardır, radyatöre bak vs... ama buji ıslaksa su varsa üstünde.... o zaman %90 kaçak vardır kapakta... :( ama sana öyle geliyorsa diye diğer alternatifleri değerlendir... biliyorsun benm başıma geleni, araba deli gibi hararet yapıyordu herkes conta yakmış bu araba dedi, meğersem termostat arızalıymış... :) böle bir durum olmasın sende de?
 
Son düzenleme:

Kadir Salim

T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
7,391
Tepki puanı
247
Puanları
0
Yaş
31
Teşekkürler Evren abi yarın kapak açılacak ve cezamızı kesecekler , sıkıntımız yok pek . Yedek arabamız var .

Kesinlik belirtiyorum :
Arabada buji ıslanması var soldan sağa 3. kısımda . Üfleme var ne ararsan var .
Radyatör ve hortumları kesinlikle yeni başka bir yerden kaçak yok .
Araba egzozdan yoğun beyaz duman atıyor .

Kapakta inşallah çatlak olmaz , contası yanıksa bile kapak taşlanıp yapılacak .

Hani senin araba termostattan yapıyormuşya , bu arabanın su aksamında değişmeyen yeri kalmadı diyelim ( KISACA )
 

Kadir Salim

T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
7,391
Tepki puanı
247
Puanları
0
Yaş
31
Bugün kapağı söktük.. 3. Yanma odasının üst kısmında yada iki subab kafasının kesiştiği yerde çatlak vardı .

Çatlak giderildi : 100 TL
Alman malı K7M Conta 70 Lira , 4 Buji 25 TL
Yarında taşlama yapılacak : Fiyatı ne tutar bilmem .
Motor ustasında kapak toplanıp takılacak .

Anlıyacağınız sübab bile değişmeden 400 TL yi buldu .

" Burada geçmiş olsun yazan ve elinden geldiğince yardımcı olmaya çalışan abilerime / arkadaşlarıma çok teşekkürler . "
 

Kadir Salim

T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
7,391
Tepki puanı
247
Puanları
0
Yaş
31
6927771885_d6e7202c99_z.jpg
6927771887_9068d5fda8_z.jpg
6927771891_e1178210ac_z.jpg
6927771893_c33de8b048_z.jpg

Arabamız Cuma günü öğlenden sonra itibarı ile yollara çıkmış bulunmakta .
Araba rahatladı çok güzel hareket ediyor .
Yapılan uygulamanın sağlıklı olduğunu söyleyebilirim .

Çatlağı yaptırmaya götürdüğümüz usta Çatlakçı Hayati Usta ( Samsun sanayi ) işinin ehli birisi .
Zaten dükkana girdiğimde kol çıkartan bir sürü blok vardı :D Bizim kaynak çocuk oyuncağıydı kırılmış motorların yanında .

Sonra Havza'ya geldik kapak taşlandı pilanyaya vuruldu . İlk kez kapak taşlandı .
Sonrasında arabayı topladık .
Araba güzel oldu özellikle benzinde çok harika gidiyor . ( Servise gidip oksijen sensörü arıza kaydı silinecek )

1 Hafta sonra motor yağı değişecek , eski yağda su yoktu , motor çapakları eski yağ ile gider diye yeni yağ koymadık .

Toplamda parçası işçiliğin falan : 560 TL oldu .

( İnternet bağlantımda sorun olduğu için cep telefonu interneti kullanıyorum bu nedenle foruma pek giremiyorum . )
 

gemsazr9

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2011
Mesajlar
670
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
44
güle güle kullan.
 

esrarli299

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Puanları
0
arabamız soğuk havalarda tekleme , patlama ve patlama sonrasında hava filtre borularını attırma gibi şeyler yapıyordu .
Egzozdan yoğun beyaz buhar duman karışımı çıkıyordu .

Dün bujileri söktük , soldan sağa 3. Bujide islaklık olduğunu gördük . Diğer üç buji kup kuruydu.

3. Bujinin ıslak olması , silindir kapağının çatlak olması mı yoksa conta mıdır ( conta yazın değişti )

kapakta çatlak varsa bu sorunu nasıl giderebiliriz tamiri mümkün mü ?

- araba su eksiltiyor. Islak olan bujinin yerine diğer kuru bujilerden taktık . 1-2 gün içinde tekrar söküp sızdırma varmı acaba diye kontrol yapacaz .

ayni sorunu bende yaşadim
kapakci bana tamirini yaparim ama randuman alamassin dedi
bende saglam cikmasini taktirdim 1000 tl ye mal oldu bana
 

esrarli299

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Puanları
0
Keske catlahin resmini de cekmis olsaydiniz
 

sanlav

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 May 2012
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Arabamız Cuma günü öğlenden sonra itibarı ile yollara çıkmış bulunmakta .
Araba rahatladı çok güzel hareket ediyor .
Yapılan uygulamanın sağlıklı olduğunu söyleyebilirim .

Çatlağı yaptırmaya götürdüğümüz usta Çatlakçı Hayati Usta ( Samsun sanayi ) işinin ehli birisi .
Zaten dükkana girdiğimde kol çıkartan bir sürü blok vardı :D Bizim kaynak çocuk oyuncağıydı kırılmış motorların yanında .

Sonra Havza'ya geldik kapak taşlandı pilanyaya vuruldu . İlk kez kapak taşlandı .
Sonrasında arabayı topladık .
Araba güzel oldu özellikle benzinde çok harika gidiyor . ( Servise gidip oksijen sensörü arıza kaydı silinecek )

1 Hafta sonra motor yağı değişecek , eski yağda su yoktu , motor çapakları eski yağ ile gider diye yeni yağ koymadık .

Toplamda parçası işçiliğin falan : 560 TL oldu .

( İnternet bağlantımda sorun olduğu için cep telefonu interneti kullanıyorum bu nedenle foruma pek giremiyorum . )

merhaba hocam msnnizide ekledim size ulaşmam lazım bana hayati ustanın telefon lazım sizde varmı acaba blok sorunu bendede vardı yaptımıtım 4 sene sonra yine oldu.
 
Üst