Yakıt tüketimi nasıl azaltılır....

clio_34

Çiğdem Hoca,
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2012
Mesajlar
2,477
Tepki puanı
7
Puanları
0
yüksek cc-hacim motorlarda yuksek devırlerde olabılıyor... öncelikle aracınızın kullanım kılavuzuna göre hareket etmekte fayda var...:eyv
butür alıntılar, genel olup, araca göre değişiklik gösterebileceği unutulmamalıdır.... :cool::eyv

daciacı abim tabii ki alıntılar geneldir, hani oradan başlangıç olur da burada tartışılır öğreniriz di mi en kârlı kullanım şeklini, pardon en az zararlı diyelim :D doğru benimki 1.2 olduğu için zaten şaka gibi minibüs caddesinde 4. viteste gidiliyor yol açıksa:S

şöyle sorayım o zaman aracın vites değiştir ışığı yandığında hemen değiştirmek mi lazım acaba, vites uyarılı araç kullananlardan ölçen oldu mu acaba? :D
 

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
""...aracın vites değiştir ışığı yandığında hemen değiştirmek mi lazım acaba,..."" eveet... devri kaybedersenız ışık sönebilir, alt devre ınmek zorunda kalabılın, vs vs... ne guzel ışıklı vites değiştir uyarın var, uysan ya beya... :cool:
 

clio_34

Çiğdem Hoca,
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2012
Mesajlar
2,477
Tepki puanı
7
Puanları
0
""...aracın vites değiştir ışığı yandığında hemen değiştirmek mi lazım acaba,..."" eveet... devri kaybedersenız ışık sönebilir, alt devre ınmek zorunda kalabılın, vs vs... ne guzel ışıklı vites değiştir uyarın var, uysan ya beya... :cool:

hehe ya ama bilal abi, o ışık neredeyse sürekli yanıyor ki, 2000 i gördü mü yanıyor, sinir bozucu oluyor yani he bazen sönsün diye uyup gereğinden önce değiştiriyorum ama özel ders aldığım hoca da gıcık olmuştu o ışığa kıhkıh
 

clio_34

Çiğdem Hoca,
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2012
Mesajlar
2,477
Tepki puanı
7
Puanları
0
bir de; yazın klima çalışıyordu şimdi klimaya çok az gerek duyuyorum malum, kış geliyor o da malum:D klimadan daha mı çok yakıyor ısıtma diye sorsam konudan uzaklaştırma cezası alır mıyım korkuyorum :deli
 

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
ışığa kafanı takma, vitesi değiş gitsin, görmezden gel...:cool:
kalorifer veya klıma muhtemelen aynı gıbı yakıt artışı yapar...(klıma v-kayıştan tetıklıyorsa yakıta bıner, ısıtma hem aküye hemde sıcak su-motor çekişe bıner)...:eyv
 

Jamboree

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
38
Tepki puanı
0
Puanları
0
Duster ın kliması v kayıştan mı besleniyor?
 
Son düzenleme:

babyolog

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
0
Tepki puanı
0
Puanları
0
Öncelikle şunu belirteyim motorun çevirdiği devir sayısı hacmine bağlı değildir 250 cc motosiklet motorlarına bakıyoruz 15.000 rpm çeviriyor, e f1 motorlarına bakıyoruz V bilmem kaç silindileri var onlarda 12-13 çeviriyor.Kalorifer klima kadar harcamaz ancak şöyle bir durum var bilal abininde dediği gibi.Aracın motoru sıcakken daha verimli çalışır (az yakıt çok güç) ama kaloriferi çalıştırdığımız zaman bi nebze sıcaklığı düşürürüz ve motorun geç ısınmasını ya da hava çok soğuksa ısınmamasına sebep olabiliriz.Bu açıdan düşünürsek öyle ama çok etkiside olmaz hem donmak yerine 1-2 kuruş fazla yaksın araba ne olacak :D
 

DEMİRTAS

Bilgi Girilmemiş
Bilgiler için teşekkürler ...
 

clio_34

Çiğdem Hoca,
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2012
Mesajlar
2,477
Tepki puanı
7
Puanları
0
ışığa kafanı takma, vitesi değiş gitsin, görmezden gel...:cool:
kalorifer veya klıma muhtemelen aynı gıbı yakıt artışı yapar...(klıma v-kayıştan tetıklıyorsa yakıta bıner, ısıtma hem aküye hemde sıcak su-motor çekişe bıner)...:eyv

he şu bizim v kayış, motor çekiş tamam tamam anladım :D ne bileyim ben v kayıf z kayış, bana anlayacağım dilden konuşunuz qw ben vitesi öğrendiğim şekilde atıyorum da işte o ışıktan daha geç oluyor normalde o aracın sesine göre mi deniyor öyle işte, hani ışıklara tam uyarsam daha düşer mi diye merak ettimdi. ama dün 1 lt ye gidip geldim, klimayı giderken biraz açmıştım sadece. bakalım kış gelince ne olacak:S

Öncelikle şunu belirteyim motorun çevirdiği devir sayısı hacmine bağlı değildir 250 cc motosiklet motorlarına bakıyoruz 15.000 rpm çeviriyor, e f1 motorlarına bakıyoruz V bilmem kaç silindileri var onlarda 12-13 çeviriyor.Kalorifer klima kadar harcamaz ancak şöyle bir durum var bilal abininde dediği gibi.Aracın motoru sıcakken daha verimli çalışır (az yakıt çok güç) ama kaloriferi çalıştırdığımız zaman bi nebze sıcaklığı düşürürüz ve motorun geç ısınmasını ya da hava çok soğuksa ısınmamasına sebep olabiliriz.Bu açıdan düşünürsek öyle ama çok etkiside olmaz hem donmak yerine 1-2 kuruş fazla yaksın araba ne olacak :D

bir de arabanın ısınma durumuyla ilgili ısınması konusu var, ne bileyim ben pek ısınma beklendiğini görmedim belki de dikkat etmedim, yani eski araçlardan sonra. 4,5 km yol gideceksem gidene kadar anca ısınacak bu durumda:)

tabii ki donmak ya da montla direksiyona geçmektense zaten onu göze alacağım da kaç kuruş onu merak ediyorum:D
 
Üst