1. Vites sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan clio55
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

clio55

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2017
Mesajlar
63
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Merhaba arkadaşlar ,
Hani bizim manuel araçlarda bazen geri vitese geçmez ya. Debriyaj tazeleriz. Aynı onun gibi ama çok daha naren 1. Vitese geçmediği oluyor benim aracın. Bazen lık diye geçiyor bazen tık–kırt diye kemikli geçiyor bazen de tık diye kalıyor.

Daha önce başına gelen var mı normal midir bu?
 
Merhaba arkadaşlar ,
Hani bizim manuel araçlarda bazen geri vitese geçmez ya. Debriyaj tazeleriz. Aynı onun gibi ama çok daha naren 1. Vitese geçmediği oluyor benim aracın. Bazen lık diye geçiyor bazen tık–kırt diye kemikli geçiyor bazen de tık diye kalıyor.

Daha önce başına gelen var mı normal midir bu?

Aynı sorun bende de var acaba bunun sebebi nedir ? Vites topuzunu serviste değiştirdiğim halde ne zaman vites değiştirmeye çalışsam tak tak diye ses geliyor
 
Kimsede hiç olmuyor mu ? olmuyorsa olmuyor deyin de servise gideyim. Bir kısa yorumu çok görmeyin.
 
geri vitese takarken cırt sesi...normal o...
tüm renault araçlarda olur...
çözümü: debriyaja tam basmak, araba dururken geri vitese takmak...
yine geçmezse vitesleri tazeleme...

1. vitese geçmeme olayı
2 viteste giderken 1 e zorlarsan da 1 e geçmez..
soğuk havalarda 1.e zor geçmesi normaldir..

baskı balata biterkende tüm viteslere araba zor geçmeye başlar..


98 model mazda 323 sürdüm...hala öyle güzel düz şanzumanı olan araba sürmedim ))
geri vitese takıp geri geri gezmek istedim hatta))
 
2013 clio 4 icon

Denk mi eldi bilmiyorum;

vites topuzu soyulmustu. Dosemeciye gittim. Vites kolunu tum gucuyle zorlaya zorlaya cekti, vites topuzunu oyle cikardi.

O gunden sonra viteste hafif bosluk ve 1. Vitese geciste aynen soylediginiz durum olustu. Bazen yumusacik geciyor, bazen tikirti yapiyor. Araci 51.000'de almistim suan 62.000'de. Henuz baski balataya hic baktirmadim. Enisteme denettim normal, bir sey yok dedi ama belki de o kullanirken hic denk gelmedi bilmiyorum. İlk basta veya topuz degismeden once hic bir sorun yoktu.

(arada arabanin altini cok kotu vurdugum oldu, ondan mi oldu ne oldu bilmiyorum)
 
2013 clio 4 icon

Denk mi eldi bilmiyorum;

vites topuzu soyulmustu. Dosemeciye gittim. Vites kolunu tum gucuyle zorlaya zorlaya cekti, vites topuzunu oyle cikardi.

O gunden sonra viteste hafif bosluk ve 1. Vitese geciste aynen soylediginiz durum olustu. Bazen yumusacik geciyor, bazen tikirti yapiyor. Araci 51.000'de almistim suan 62.000'de. Henuz baski balataya hic baktirmadim. Enisteme denettim normal, bir sey yok dedi ama belki de o kullanirken hic denk gelmedi bilmiyorum. İlk basta veya topuz degismeden once hic bir sorun yoktu.

(arada arabanin altini cok kotu vurdugum oldu, ondan mi oldu ne oldu bilmiyorum)

50 000 km de vites çubuğu mu soyulmuş ))
çok adi yapıyorlar arabaları artık..
kullan at hesabı...

62000 de baskı balata bitmez...
arabanın altında vites teli var, belki ondandır da, bence sizinkisi psikolojik
 
2013 clio 4 icon

Denk mi eldi bilmiyorum;

vites topuzu soyulmustu. Dosemeciye gittim. Vites kolunu tum gucuyle zorlaya zorlaya cekti, vites topuzunu oyle cikardi.

O gunden sonra viteste hafif bosluk ve 1. Vitese geciste aynen soylediginiz durum olustu. Bazen yumusacik geciyor, bazen tikirti yapiyor. Araci 51.000'de almistim suan 62.000'de. Henuz baski balataya hic baktirmadim. Enisteme denettim normal, bir sey yok dedi ama belki de o kullanirken hic denk gelmedi bilmiyorum. İlk basta veya topuz degismeden once hic bir sorun yoktu.

(arada arabanin altini cok kotu vurdugum oldu, ondan mi oldu ne oldu bilmiyorum)
Aracı lift e kaldırıp vites kolu altında (aracın altından) ayar yapılıyor. Basit işlem 5 dakika ya halledilir.
 
Merhaba,
Kusura bakmayın şirket internetinde engelli olduğu için yazamadım ama aracı servise verdim. arıza varmış yapılıyor.
 
bende geçişlerde hiç bir sıkıntı yok geri vites hikayesi belli zaten o bir sıkıntı değil. soğuk havalarda ve hız düzensizliklerinde her şanzıman bunu yaşatır. bu şanzımanı suçu değil. vites topuzu soyulmasına gelince benim araç 2014 en ufak bir soyulma yok. arkadaşlar sanırım elleri topuzun üzerinde geziyorlar. bu durum da aracın kabahati değil bence benim araç ta 4600 de hiç bir soyulma yok. eli topuzda tutmak ayriyeten şanzımanı ömrünü çok kısaltır.
 
Benim araba 2013 5 yıllık araba içindeki hiç biyerinde soyulma vs renk değiştirme yok fabrikadan cıktığı gibi birazda kabahatı kendimizde aramak lazım
 
Geri
Üst