birden çok kez söyledim ama herkes aksi yorumda bulundu, arkadaşlar siz cidden abartılı derecede yanlış bir debriyaj kullanımında bulunmadığınız yada spesifik sizin aracınızda yanlış olmadığı sürece 18-25-36bin km gibi sürelerde baskı balata bitmez bu cidden tek kelime ile sadece komik.
şirketimizde 36 adet clio4 var, şu an sözleşmenin 3üncü senesi temmuz ayında bitecek bu araçlardan hiç yoksa 10-15 tanesi şu an 180-240bin km arasında ve 1 tanesi bile baskı henüz yemedi, 1 tanesi bile!!
geçen açılan konu üzerine resmen inceledim gittim hususi kaç aracımız var kaç tanesi bunu yaşamış diye.
şehir içinde fazla sürüyorsanız baskı balatanızın yüzeyi düzlüğünü kaybetmiş adeta üzerinde iniş çıkışları mevcut halde benek benek olmuştur 5-10 sert kalkış yüksek devirde vites atın gidin sakin bir yol bulun ani kalkış yapıp 1-2-3-4 vites atın hepsini 4000rpme kadar taşıyın bunu 3 defa yapın baskı yüzeyi traşlanacaktır daha düz yüzeye sahip olacaktır.
ford powershiftlerinde baskı balatasında bu sorun var direk ford uzmanları amerikada bu sorunu böyle çözüyor biliyırum kıroca yada cahilce geliyor kulağa ama biraz teknik bilginiz varsa emin olun anlarsınız.
buyrun videosu:
https://www.youtube.com/watch?v=msA0p87O2y4
bunun yanısıra bizim araçlarda cidden agresif bir dpf var yani dizel partiküler filtresi ve azıcık tıkandımı motor titreme yapıyor adeta boğuluyor bunun üzerine turboda daha kolay ısınıyor ve bu durumu dahada beter yapıyor titreme artıyor.
gidin 4üncü vitesde şöyle 3000-3300rpmde 30-40dk sürün dpfniz rahatça temizlensin böylelikle bir süreliğinede olsa motor rahatlayacak bir kaç hafta sonra tekrarlarsınız.
ha bunun haricinde eğer cidden siz bu gibi sürelerde baskı balata yediyseniz ona birşey diyemem bu cidden kullanıcı hatasına girer ama bana sorarsanız bu gibi sürelerdede marifet ister benim eşim resmen balata katili her ışıkta yarım debriyaj , vitesler erken atıluyor cart curt vs ona rağmen 1.6 hdi uyduruktan citroeni bile 60bin sürdü oda ikinci eldi satığımızda 110bindeydi hala balata istememişti.