Beyin Fırtınası :)

Abi bizde de 105 Hp lik kango var uzun yolda çok rahat arada basarak hatta 950 km yol gittik depoda kalan yakıtla 1000 km görülürdü çok rahat. Amacım senin söylediğine karşı çıkmak değil sakın yanlış anlama abi. Ama bu değerler 105 bg için dahi çok yani. Tabi pilotajın nasıl olduğunu bilemeyiz. Çünkü basarak devirli kullanınca bizimki de şehir içi 30 - 33 krş arası değişiyor. Yaklaşık bu değerleri biz 2013 şubatta arabada yolcu ile birlikte 1 tona yakın yük varken görmüştük ki o zaman bile 30 krş falandı.

Senin dediğine tamamen katılıyorum kardeşim ancak saatte 90 km hızı geçmeden ve gaz pedalının altına yumurta koyarak bu değerlerin altına inilebilir o zamanda uzun yol çekilmez hal alır. Ben kendimden örnek vermem gerekirse 100 km hızı geçtiğimde (uzun yol için söylüyorum) kademeli olarak yakıt sarfiyatı artıyor. Yani ne kadar sürat o kadar yakıt. Ne kadar ekmek o kadar köfte :)
 
Senin dediğine tamamen katılıyorum kardeşim ancak saatte 90 km hızı geçmeden ve gaz pedalının altına yumurta koyarak bu değerlerin altına inilebilir o zamanda uzun yol çekilmez hal alır. Ben kendimden örnek vermem gerekirse 100 km hızı geçtiğimde (uzun yol için söylüyorum) kademeli olarak yakıt sarfiyatı artıyor. Yani ne kadar sürat o kadar yakıt. Ne kadar ekmek o kadar köfte :)

Ama abi uzun yol diye ayrıca belirtmemizin sebebi zaten bu değil mi sabit bir hız basmadan sakin gitmek sonuçta bunu şehir içinde yapamadığımız için uzun yol diyoruz. Eğer konuyu başlatan abimizinde uzun yol kavramı benle aynı ise bu değerler çok eğer basıyorsa zaten uzun yol diye belirtmenin bir anlamı yok. Çünkü biz bu değerleri genelde 6. vites 100 110 120 arası hızlarda almıştık. Eğer gidipte sürekli 150 160 bassaydık o zaman aynı değerlere erişirdik. Kısacası ikimizinde anlatmaya çalıştığı ana hatlarıyla aynı şeyler.:) Sadece uzun yol kısmı biraz farklı sanırım :)
 
Ama abi uzun yol diye ayrıca belirtmemizin sebebi zaten bu değil mi sabit bir hız basmadan sakin gitmek sonuçta bunu şehir içinde yapamadığımız için uzun yol diyoruz. Eğer konuyu başlatan abimizinde uzun yol kavramı benle aynı ise bu değerler çok eğer basıyorsa zaten uzun yol diye belirtmenin bir anlamı yok. Çünkü biz bu değerleri genelde 6. vites 100 110 120 arası hızlarda almıştık. Eğer gidipte sürekli 150 160 bassaydık o zaman aynı değerlere erişirdik. Kısacası ikimizinde anlatmaya çalıştığı ana hatlarıyla aynı şeyler.:) Sadece uzun yol kısmı biraz farklı sanırım :)

Sana şöyle bir örnek veriyim kardeşim İstanbul - Artvin arası ortalama 1500 km saatte 120 km ile o yol bitermi? Senin memleketin yakındır veya gideceğin yer yakındır sabit bir hızla gidiyorsundur. Ama uzak mesafe yolculuğa çıkanlar heleki benim gibi memleketi uzak olupta senede bir gidenler? Emin ol altımda kangoo varda 150-160 km hızla gidiyorum. Kangoo yerine altımda mercedes olsa (citan hariç) 180den aşağı düşmem. Yani kısacası herkesin uzun yol anlayışı farklıdırki 310 kuruş yakan arkadaşımızda yüksek ihtimal aynı şekilde benim gibi yüksek süratlerde seyretmiştir.
 
Sana şöyle bir örnek veriyim kardeşim İstanbul - Artvin arası ortalama 1500 km saatte 120 km ile o yol bitermi? Senin memleketin yakındır veya gideceğin yer yakındır sabit bir hızla gidiyorsundur. Ama uzak mesafe yolculuğa çıkanlar heleki benim gibi memleketi uzak olupta senede bir gidenler? Emin ol altımda kangoo varda 150-160 km hızla gidiyorum. Kangoo yerine altımda mercedes olsa (citan hariç) 180den aşağı düşmem. Yani kısacası herkesin uzun yol anlayışı farklıdırki 310 kuruş yakan arkadaşımızda yüksek ihtimal aynı şekilde benim gibi yüksek süratlerde seyretmiştir.

Benim memleket Ordu abi 950 km civarı. Bende zaten demedim ki hep sabit hızla diye ilk mesajda demiştim arada basarak diye. Artık yolun bunaltmaya başladığı zamanlarda bizde 170 180 gördük ama genel konuşuyorum. Dediğinde haklısın. Zaten konunun açılması ve bizim zıt düşünmemizin tam olarak nedeni: senin uzun yolda hep basarak gidip çok yakmasına alışman ve bu değerlerin sana normal gelmesi, benimse genelde uzun yol diyince arabanın az yakması düşünülür sakin ve sabit gidilir diye düşünerek bu değerleri çok görmem ikimizinde düşüncesi doğru sonuç olarak. Demekki Tiryaki abimiz uzun yolu biraz basarak gitmiş. Yine de üşenmeyip karşılıklı konuşmayı devam ettirdiğin için teşekkür ederim:eyv. Sonuçta herşey konuşarak çözülüyor:).
 
Benim memleket Ordu abi 950 km civarı. Bende zaten demedim ki hep sabit hızla diye ilk mesajda demiştim arada basarak diye. Artık yolun bunaltmaya başladığı zamanlarda bizde 170 180 gördük ama genel konuşuyorum. Dediğinde haklısın. Zaten konunun açılması ve bizim zıt düşünmemizin tam olarak nedeni: senin uzun yolda hep basarak gidip çok yakmasına alışman ve bu değerlerin sana normal gelmesi, benimse genelde uzun yol diyince arabanın az yakması düşünülür sakin ve sabit gidilir diye düşünerek bu değerleri çok görmem ikimizinde düşüncesi doğru sonuç olarak. Demekki Tiryaki abimiz uzun yolu biraz basarak gitmiş. Yine de üşenmeyip karşılıklı konuşmayı devam ettirdiğin için teşekkür ederim:eyv. Sonuçta herşey konuşarak çözülüyor:).

Rica ederim ne demek.:) Sonuçta aracın yakıt sarfiyatının yüksek süratlerde giderken fazla olduğunu ve bunun gayet normal olduğunu öğrenmiş olduk.:eyv
 
Öncellikle Herkese verdiği cevaplar dan dolayı teşekkür ederim.Aslında çoğu denilen gibi 105bg için normal gibi duruyor,fakat bazen de çok yaktı demeden duramıyorum yakıttan da farkeder mii bilmiyorum ben shell w-power kullanıyorum.Diğerlerinde iş değişirmi bilmiyorum.Ama bu kullanım değerleri klima kapalı ve ortalama hız (90/100) gibi gidildi.çoğundada sabitleyiciyle 90 la gidildi.Bağajdada epeyi yük vardı.Sonuç olarak genede normal gibi geliyor ama önümüzdeki uzun yollara bakıcaz :)
 
Öncellikle Herkese verdiği cevaplar dan dolayı teşekkür ederim.Aslında çoğu denilen gibi 105bg için normal gibi duruyor,fakat bazen de çok yaktı demeden duramıyorum yakıttan da farkeder mii bilmiyorum ben shell w-power kullanıyorum.Diğerlerinde iş değişirmi bilmiyorum.Ama bu kullanım değerleri klima kapalı ve ortalama hız (90/100) gibi gidildi.çoğundada sabitleyiciyle 90 la gidildi.Bağajdada epeyi yük vardı.Sonuç olarak genede normal gibi geliyor ama önümüzdeki uzun yollara bakıcaz :)

zaten shell w-power kullanmanız gerekiyor. Euro5 motorlar kırsal motorin kabul etmiyor. Hızınız normalmiş ama epey yük var demişsiniz ki aradaki yakıt farkıda bundan kaynaklanıyor olsa gerek.
 
Toplam ağırlıkları 350 kg'ı bulan 5 kişi, bagaj ve depo full dolu bir biçimde 01.07.2013 tarihinde İstanbul'dan yola çıkan 2011 model 105 hp kangoo ile İstanbul - Giresun arasında tam bir depo shell gtl harcandı. 933 km kadar bir yol, klima 20 derecede ve otomatik modda sürekli açık. Mümkün mertebe de 110 - 130 km geçilmedi, çok da öldürülmedi araba.

Giresun - Bulancak'da bulunan Shell istasyonundan tam 60 lt V-Pover dizel aldım ve Karadeniz bölgesinde bulunan tüm Shell istasyonları ağız birliği etmişçesine GTL kalkacak diye tutturdu. Var mıdır böyle bir durum, bilenlerden bilgi istiyorum.

Ortalama 6 - 7 litre arasında dolaşıp duruyordu son baktığımda.

Değerler normal ;)
 
Toplam ağırlıkları 350 kg'ı bulan 5 kişi, bagaj ve depo full dolu bir biçimde 01.07.2013 tarihinde İstanbul'dan yola çıkan 2011 model 105 hp kangoo ile İstanbul - Giresun arasında tam bir depo shell gtl harcandı. 933 km kadar bir yol, klima 20 derecede ve otomatik modda sürekli açık. Mümkün mertebe de 110 - 130 km geçilmedi, çok da öldürülmedi araba.

Giresun - Bulancak'da bulunan Shell istasyonundan tam 60 lt V-Pover dizel aldım ve Karadeniz bölgesinde bulunan tüm Shell istasyonları ağız birliği etmişçesine GTL kalkacak diye tutturdu. Var mıdır böyle bir durum, bilenlerden bilgi istiyorum.

Ortalama 6 - 7 litre arasında dolaşıp duruyordu son baktığımda.

Değerler normal ;)

Bende kırsal motorin kalkacak diye duydum herkes birşey söylüyor. :)
 
Geri
Üst