• Renault araçlarınızla ilgili olarak daha fazla kişiye ulaşabilmek ve diğer üyeler ile sohbet etmek isterseniz Whatsapp gruplarımıza davetlisiniz. Aşağıda ki bağlantı ile aramıza katılabilirsiniz.
    https://chat.whatsapp.com/JNd6g64cBVo65BaOkKvczx

Çekiş Düşüklüğü l 1.5 dci Megane 3 Privillage Euro 4 105hp

s.armutlu

Kayıtlı Üye
34-İstanbul
Katılım
5 Kas 2023
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Yaş
25
Herkese merhabalar, iyi forumlar...

1.5 dci manuel 2011 model megane 3hb aracım var. Aracımda uzun süredir devam eden bir arıza mevcut. Araç 1000-2000 devir arasında ivmelenmiyor. Rampalarda bu devir aralığındaysa vites düşürmem gerekiyor. Eğer 2000 devir ve üzerinde ilerlersem herhangi bir çekiş problemi yok. Aracın gaz pedalında gecikme var gibi bir hissiyat var. Gaza basınca hemen almıyor. (geçmişte 65hp / 85hp / 90hp 105hp / 110hp güçlerinde farklı 1.5dci araçlara sahip oldum arada çok net çekiş problemi var.)

Çeşitli testler yaptım. N75 valfini değiştirdim. EGR sistemini temizledim. Hava akış sensörünü değiştirdim. Hiçbir değişiklik olmadı araçta. Hava akış filtresini değiştirirken fişini çıkarıp kullandım. Hava akış sensörünün fişini çekince araç arıza ışıklarını yakıyor fakat çekişi düzeliyor. Hatta durumun anlaşılması için video olarak fiş takılıyken ve fiş sökükken ki performans farkının videosunu ekliyorum.

Araca gaz verince turbo hortumları şişiyor. Herhangi bir duman atma, koku, ses vs gelmiyor motordan.

Konuyla ilgili deneyimi olan arkadaşlar veya aklınıza gelen farklı çözüm / kontrol yöntemleri varsa paylaşmanızı rica ediyorum.

İyi forumlar...
 

Ekli dosyalar

Hocam bende de 2011 megane 3 var 1.5dci 105hp bence bu bi sorun değil çünkü euro 4 motorlarda turbo 2100 devrilerde falan açılıyor. zaten farketmişsindir herhangi bir viteste giderken bahsettiğim devrilerde araba canlanıp atılır ileri doğru. Yani 1. Vites harici diğer viteslerde yokuşta 1000-2000 devir aralığında kalırsan çekiş ölü olur ve mecburi vites düşmen gerekir. Yani bende öyle en azından. Arkadşımda euro 4 flu var o da 110 luk manuel mesela o motorda alt devirlerde canlı ama turbo açılıp atılma olayı yok. Bu euro 4 motorun kendiyle alaklı birşey bence.
 
Geri
Üst