- Katılım
- 19 Haz 2019
- Mesajlar
- 201
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 16
- Yaş
- 31
Merhaba arkadaşlar,
Yaklaşık 3 ay önce aldığım 2013 model Clio 4 Icon TCe aracımda lastik basınç sensörü bulunmuyor. 2014 yılından itibaren Türkiye'de bu sensörün zorunlu hale gelmesiyle Clio'larda da bu güvenlik donanımı kullanılmaya başladın.
Uzun zamandır bu özelliğin nasıl aktif edilebileceğini merak ediyordum. Nihayet bir videoda aracın kapalı özelliklerinin açılması kısmında lastik basınç sensörünün açılıp kapatılmasına yer verilmiş. Video linkini aşağıda paylaşıyorum.
https://youtu.be/8a-g4SfopmE
Obd2 cihazı sipariş ettim ve gelince deneyeceğim. Bu esnada öğrendiğim ve siz arkadaşlarıma sormak istediğim şey şu. Lastik basınç sensörlerinin tipleri varmış. Direkt tip ve indirekt tip. Direkt tip sıcaklık ve basıncı doğrudan sensör ile ölçüp anten vasıtası ile ECU'ya bilgiyi iletiyormuş. İndirekt tip araba giderken lastiklerin dönme hızından yola çıkıp ölçüm yapıyormuş. ABS ve ESP sistemleri üzerinden ECU'ya bilgi iletiyormuş. (Lastik basınç kaybettiğinde çapı küçültüp daha fazla dönüyor doğal olarak)
Clio 4 araçlar hangi tipi kullanıyor direkt mi indirekt mi? Birkaç sitede satılan sensörün direkt tip olduğunu gördüm ama emin olamıyorum. (ddt4all'da hangi tip diye soruyor)
İkici sorum, aracında bu özellik aktif olmayıp obd 2 cihazı ve ddt4all programı ile bu özelliği aktif eden var mı?
Şimdiden teşekkürler. Cihaz gelince deneyeceğim ve buraya yazarım.
Yaklaşık 3 ay önce aldığım 2013 model Clio 4 Icon TCe aracımda lastik basınç sensörü bulunmuyor. 2014 yılından itibaren Türkiye'de bu sensörün zorunlu hale gelmesiyle Clio'larda da bu güvenlik donanımı kullanılmaya başladın.
Uzun zamandır bu özelliğin nasıl aktif edilebileceğini merak ediyordum. Nihayet bir videoda aracın kapalı özelliklerinin açılması kısmında lastik basınç sensörünün açılıp kapatılmasına yer verilmiş. Video linkini aşağıda paylaşıyorum.
https://youtu.be/8a-g4SfopmE
Obd2 cihazı sipariş ettim ve gelince deneyeceğim. Bu esnada öğrendiğim ve siz arkadaşlarıma sormak istediğim şey şu. Lastik basınç sensörlerinin tipleri varmış. Direkt tip ve indirekt tip. Direkt tip sıcaklık ve basıncı doğrudan sensör ile ölçüp anten vasıtası ile ECU'ya bilgiyi iletiyormuş. İndirekt tip araba giderken lastiklerin dönme hızından yola çıkıp ölçüm yapıyormuş. ABS ve ESP sistemleri üzerinden ECU'ya bilgi iletiyormuş. (Lastik basınç kaybettiğinde çapı küçültüp daha fazla dönüyor doğal olarak)
Clio 4 araçlar hangi tipi kullanıyor direkt mi indirekt mi? Birkaç sitede satılan sensörün direkt tip olduğunu gördüm ama emin olamıyorum. (ddt4all'da hangi tip diye soruyor)
İkici sorum, aracında bu özellik aktif olmayıp obd 2 cihazı ve ddt4all programı ile bu özelliği aktif eden var mı?
Şimdiden teşekkürler. Cihaz gelince deneyeceğim ve buraya yazarım.