Clio 5 1.0 SCe 72hp silkeleme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mcgc
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mcgc

Kayıtlı Üye
81-Düzce
Katılım
17 Tem 2024
Mesajlar
88
Tepkime puanı
35
Puanları
18
Merhaba,

Yeni aldığım Clio 5 Joy 1.0 SCe 72hp 2020 model benzinli 21000 km de.

Aracımda hissettiğim durum bazen düz yolda ama özellikle yokuşlarda/rampalarda 2000-3000 devir arasında ileri geri silkeleme gibi, arkadan birşey tutup bırakıyormuş hissi. Sanki gaz kesme gibi bir sorun var ve bunu zaman zaman yapıyor. Arabayı sanki biri arkadan tutuyor bırakıyor, tutuyor bırakıyor gibi bu yaşanan durum aslında tam anlamıyla ifade edecek olursak.

Bu silkeleme aşırı değil, saliselik hissediliyor, hassas değilseniz belki fark etmeyebilirsiniz bile. Klimayı açınca durum birazcık daha belirgin oluyor.

Bujileri değişmiş ve yağ bakımı yapılmış serviste. Bobin veya buji kablosu ihtimallerini de düşündüm ancak kilometresi düşük olduğundan şimdilik ihtimal vermedim.

Daha önce bu durum ile karşılaşan veya fikri olan var mı?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Fatih Sycmn
Merhaba ,

Aynı sorun bende vardı. Geçen yolda kaldım , buji patladı . Belki de pistona kadar indi. Ben sorunu pis yakıttan olduğunu düşünüyorum. Ama daha net değil . Bobin tıkanmış olabilir. Sakın ihmal etme. Enjektör hatası alabilirsin , ve arabayı sakın sıkıştırma. Ben istanbulda baktırım diyordum. 2 PİSTON istabula geldim güç bela
 
G
Merhaba ,

Aynı sorun bende vardı. Geçen yolda kaldım , buji patladı . Belki de pistona kadar indi. Ben sorunu pis yakıttan olduğunu düşünüyorum. Ama daha net değil . Bobin tıkanmış olabilir. Sakın ihmal etme. Enjektör hatası alabilirsin , ve arabayı sakın sıkıştırma. Ben istanbulda baktırım diyordum. 2 PİSTON istabula geldim güç bela

Geçmiş olsun, umarım büyük bir sıkıntı çıkmamıştır. Benim bujilerim 2000 km önce değişmiş. Buji parçası pistona inse aşırı ses yapardı ve uzun yolda piston dağılırdı diye düşünüyorum. Netleşince buraya yazarsanız sevinirim.
 
NGK buji patladığı için arabanın sibon ucunu kırmış. Alt motora inmeden subapları değiştirip durumdan kurtulucaz İnşallah. Büyük ihtimal pis yakıttan diyorlar az bir ihtimal hatalı üretim buji.
 
NGK buji patladığı için arabanın sibon ucunu kırmış. Alt motora inmeden subapları değiştirip durumdan kurtulucaz İnşallah. Büyük ihtimal pis yakıttan diyorlar az bir ihtimal hatalı üretim buji.
Ek olarak bende bujiler 4 yıl doldu diye değiştirdim orijinali ile aklıma sirkeleme bujiden diye gelmedi. Bu bujileri söküp kontrol etmeni tavsiye ederim. Sonrada tenha bir bayi olan benzin istasyonlarından aldığın yakıt varsa , çok sıkıştırmadan deponun temizliğini ölçtür derim. 3 silindir pişmanlığım oldu , gül gibi baktım arabaya yıktı beni.
 
Tekrardan geçmiş olsun, buji patlaması yakıt zengin-fakir karışımından veya vuruntudan olabiliyor diye biliyorum. 3 silindir olması ile alakası olmayabilir belki.
 
Merhaba, 1.0TCE X-tronic 90 hp 2023 model araç kullanıcısıyım araç 5 bin km de iken bu sorunla karşılaşmaya başladım. Motor sıcaklığı optimum seviyede hafif rampa çıkarken D veya L mod fark etmiyor araç tekleme yapıyor. Bunu dediğiniz gibi çok hafif yapıyor klima açıkken daha da belirginleşiyor ve gaza fazla basınca araç 3 bin devir üstüne çıkınca bunu yapmıyor genelde 2-3 bin devir civarında bunu yapıyor. Ben bu durumda otomatik olmasından kaynaklı şanzımanın kararsız kaldığını düşünmüştüm ama sizin araç düz vites ve sizde bu sorunu yaşıyorsunuz. Araç defalarca servise bu sorunla ilgili gitti ama sorun ara sıra oluyor ve onlarda bu problem oluşmadığı için bir sorun olmadığını söylüyorlar. bende bu şekilde kullanmaya devam ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih Sycmn
Merhaba, 1.0TCE X-tronic 90 hp 2023 model araç kullanıcısıyım araç 5 bin km de iken bu sorunla karşılaşmaya başladım. Motor sıcaklığı optimum seviyede hafif rampa çıkarken D veya L mod fark etmiyor araç tekleme yapıyor. Bunu dediğiniz gibi çok hafif yapıyor klima açıkken daha da belirginleşiyor ve gaza fazla basınca araç 3 bin devir üstüne çıkınca bunu yapmıyor genelde 2-3 bin devir civarında bunu yapıyor. Ben bu durumda otomatik olmasından kaynaklı şanzımanın kararsız kaldığını düşünmüştüm ama sizin araç düz vites ve sizde bu sorunu yaşıyorsunuz. Araç defalarca servise bu sorunla ilgili gitti ama sorun ara sıra oluyor ve onlarda bu problem oluşmadığı için bir sorun olmadığını söylüyorlar. bende bu şekilde kullanmaya devam ediyorum.
Merhaba bende 1.0 tce manuel 3.5 yıldır kullanıyorum sıfır aldım 40 bin km oldu . Bu aynı problem bende de var. ( Muhtemelen hepsinde var) Bende özellikle manuel vites olduğu için hissediyorum heralde diyordum hiç otomatik kullanan birine de sorma fırsatım olmamıştı. Sizin araç otomatik ve aynı durumu yapıyor. Ve anladığım kadarıyla Sce veya Tce fark etmiyor. Problemi anlamak ve çözmek adına 2 yıldır araştırıyorum. Fabrikaya bile mail a atasım geliyor. Bazen çok canımı sıkıyor yaptiğinız arabanın taa.... Diyorum. Öncelikle problemi tamımlamak da zor.
 
Merhaba bende 1.0 tce manuel 3.5 yıldır kullanıyorum sıfır aldım 40 bin km oldu . Bu aynı problem bende de var. ( Muhtemelen hepsinde var) Bende özellikle manuel vites olduğu için hissediyorum heralde diyordum hiç otomatik kullanan birine de sorma fırsatım olmamıştı. Sizin araç otomatik ve aynı durumu yapıyor. Ve anladığım kadarıyla Sce veya Tce fark etmiyor. Problemi anlamak ve çözmek adına 2 yıldır araştırıyorum. Fabrikaya bile mail a atasım geliyor. Bazen çok canımı sıkıyor yaptiğinız arabanın taa.... Diyorum. Öncelikle problemi tamımlamak da zor.
aslında çok fazla problem var aracımda
•Araç hareketsiz halde çalışıyorken el freni çekili vites Park konumundayken araç 3-4 km hızla gidiyormuş gibi hız göstergesinde hareketlenme oluyor bunu nadir yapıyor video ile kayıt altına almıştım ve servise gösterdim bu sorunu, verdikleri cevap burda bu sorunun olması gerekiyor diğer türlü müdahale edemeyiz diyorlar (tekleme sorununda olduğu gibi)
•Yol bilgisayarında direksiyon üzerindeki tuşlarla yukarı aşağı yaptığımda kafasına göre menüler arasında geçiş yapıyor bunu araştırdım çoğu kişide var bu sorun.
•Klimayı ilk açtığımda devir saatinde aşırı bir dalgalanma oluyor araç stop edecek gibi oluyor.
•Birde direksiyondan aşırı ses geliyordu bir kaç parça değiştirerek bu sorunu çözdüler.
•Direksiyon sağ yanında bulunan ses açma multimedya kumandasıda çalışmamaya başladı onun içinde servise gittim onu düzelttiler.
sıfır araç satın aldım sanayiye gitmemek için ama teknik servisle akraba olduk ve böyle gittiğinizdede bu tarz problemleri küçük görüyorlar bende artık açıkcası pek önemsemiyorum gittiği yere kadar diyip kullanıyorum.
sizin araç turbosuz ve düz vites olduğu için az yakıyordur diye tahmin ediyorum.
Şehir içinde trafik ve klima açık yaklaşık 8.5-9 litre yakıyor. Uzun yolda "İZMİR-BALIKESİR" "BALIKESİR-İZMİR" 130km sabit hız klima açık 2 kişi bagaj yok yaklaşık ortalama 7.40 lt yaktı.
Ayrıca trim seslerine takılmıyorum emniyet kemeri takılan yerden ses geliyor koltuğa sürtündükçe ve emniyet kemerinin koltuktan gelen kısmı plastiğinde yalıtım olmadığı için sürtündükçe (koltuğu ileri geri yaparken) plastiği zedeleniyor kendi çapımda koçtaştan aldığım mobilya ayaklarına yapıştırılan malzeme ile oralara yalıtım yapmaya çalıştım. Arka koltuklarıda pek yatırmadıysanız tavsiye etmiyorum yatırmanızı, toplasanız 10 defa yatırmışımdır bir yerden sonra arka koltuklardan da ses geliyor bunun içinde servise gidildi arka koltukların tutunduğu demirin olduğu yere sünger bant ile yalıtım yaptılar öyle kesildi. Aklıma gelenler bunlar teşekkürler😊
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: tutkum
aslında çok fazla problem var aracımda
•Araç hareketsiz halde çalışıyorken el freni çekili vites Park konumundayken araç 3-4 km hızla gidiyormuş gibi hız göstergesinde hareketlenme oluyor bunu nadir yapıyor video ile kayıt altına almıştım ve servise gösterdim bu sorunu, verdikleri cevap burda bu sorunun olması gerekiyor diğer türlü müdahale edemeyiz diyorlar (tekleme sorununda olduğu gibi)
•Yol bilgisayarında direksiyon üzerindeki tuşlarla yukarı aşağı yaptığımda kafasına göre menüler arasında geçiş yapıyor bunu araştırdım çoğu kişide var bu sorun.
•Klimayı ilk açtığımda devir saatinde aşırı bir dalgalanma oluyor araç stop edecek gibi oluyor.
•Birde direksiyondan aşırı ses geliyordu bir kaç parça değiştirerek bu sorunu çözdüler.
•Direksiyon sağ yanında bulunan ses açma multimedya kumandasıda çalışmamaya başladı onun içinde servise gittim onu düzelttiler.
sıfır araç satın aldım sanayiye gitmemek için ama teknik servisle akraba olduk ve böyle gittiğinizdede bu tarz problemleri küçük görüyorlar bende artık açıkcası pek önemsemiyorum gittiği yere kadar diyip kullanıyorum.
sizin araç turbosuz ve düz vites olduğu için az yakıyordur diye tahmin ediyorum.
Şehir içinde trafik ve klima açık yaklaşık 8.5-9 litre yakıyor. Uzun yolda "İZMİR-BALIKESİR" "BALIKESİR-İZMİR" 130km sabit hız klima açık 2 kişi bagaj yok yaklaşık ortalama 7.40 lt yaktı.
Ayrıca trim seslerine takılmıyorum emniyet kemeri takılan yerden ses geliyor koltuğa sürtündükçe ve emniyet kemerinin koltuktan gelen kısmı plastiğinde yalıtım olmadığı için sürtündükçe (koltuğu ileri geri yaparken) plastiği zedeleniyor kendi çapımda koçtaştan aldığım mobilya ayaklarına yapıştırılan malzeme ile oralara yalıtım yapmaya çalıştım. Arka koltuklarıda pek yatırmadıysanız tavsiye etmiyorum yatırmanızı, toplasanız 10 defa yatırmışımdır bir yerden sonra arka koltuklardan da ses geliyor bunun içinde servise gidildi arka koltukların tutunduğu demirin olduğu yere sünger bant ile yalıtım yaptılar öyle kesildi. Aklıma gelenler bunlar teşekkürler😊
Evet benzer trim arızaları benimde başıma bela hepsini kendim çözdüm. Araba daha 8 aylıkken 9 bin km falan motordan gelen bir ses başladı kabine gelen tık tık tık sesi servis Garanti den sağ üst motor kulağını değiştirdi ses kesildi aradan 6 ay geçti ses ufaktan yine gelmeye başladı ama çok değil. Aradım servisi anlattım yine olacak gibi bu ses başladı coğalacak dedim. Takip de ol çoğalırsa yine değiştiririz dediler neyse ki ses coğalmadı sogukken biraz var sonra gidiyor. Menü tuşlarının sapıtması bezen bende de oluyor kendi kendine trip sıfırlama veya ben alta basıyorum üste gidiyor gibi . Yakıt tüketimi olarak bende şehir içi 7.0 - 7.5 uzun yolda 5.0 litreye kadar düşüyor hatta 4.5 bile yakmıştı( klima kapalı) 100 - 110 km hızla gidersen manuel olduğu için az yakıyor evet. Klimayı açınca devir sallanması ara sıra yapıyor. İşte en can sıkıcı olay bu tekleme sallantı veya dalgalanma. Renault olayın farkında mı değil yoksa umursamıyormu onuda anlamadım 4 yıl oldu bu arabalar piyasada en çok satan araçlardan birisi yani insanlar geri bildirimde bulunuyorlar illaki ama gel kardeşim problemi cözdük yazılım sa yazılım parça ise parça halledelim şunu demediler henüz . Tamam Ferrari almadık ama en çok satan otomobil bu yani. Yine de iyidir buna şükür diyip biniyorum 😄 kazasız belasız uzun yollar dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: bayraktar35
Geri
Üst