Edc şanzıman nasıldır?

Aezagmın

Kayıtlı Üye
37-Kastamonu
Katılım
5 Ağu 2024
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Merhabalar Clio almayı düşünüyorum bütçeme göre olanlar edc şanzımanlı modelleri internette baktığımda sorun çıkartmaya yatkın diyorlar sizce nasıldır?
 
Merhabalar Clio almayı düşünüyorum bütçeme göre olanlar edc şanzımanlı modelleri internette baktığımda sorun çıkartmaya yatkın diyorlar sizce nasıldır?
merhaba arkadaşım herhangi bir otomatik araç fark etmeksizin her otomatik aracın otomatik şanzımanında kendine göre SORUNLAR vardır sorunsuz şanzıman diye bir şey yoktur cebinizde 50.000 TL’yi hazır tutun otomatik araç alın
 
merhaba arkadaşım herhangi bir otomatik araç fark etmeksizin her otomatik aracın otomatik şanzımanında kendine göre SORUNLAR vardır sorunsuz şanzıman diye bir şey yoktur cebinizde 50.000 TL’yi hazır tutun otomatik araç alın

Bu mesajınıza katılmıyorum, bakımlarına dikkat edilmiş ve düzgün kullanılmışsa yüzbinlerce kilometre sorunsuz çalışan otomatik şanzımanlar var. Ayrıca bir şanzıman üretici tarafından revize edildikten sonra nerdeyse birçok sorunu çözülüyor. Örneğin Wag grubunun DSG şanzıman ilk serilerde nerdeyse herkesi üzdü söylediğiniz cümleleri kurar hale geldi insanlar, ancak sonrasında revizyonlar ile düzene girdi. Hatta bu sıralar ıslak şanzıman adıyla piyasada DSG türevi şanzımanlar oldukça popüler durumda.

Tork konvertörlü şanzımanlar otomatik viteslerin ilk versiyonlarıdır performansı kötü ancak sorunsuzdur. Hatta Honda grubu eski mercedes araçlarda vs kullanılıyordu. PSA grubu Peugeot başta olmak üzere araçlarında bunun 8 ileri versiyonunu çıkardı. Opel PSA gurubuna geçmeden önce bu şanzımanın 6 ileri versiyonunu kullanıyordu PSA ile geliştirip hatalarını giderip 8 ilerisini kullanmaya başladılar.

Renault grubu yıllardır otomatik şanzımanlarından çok dert çekti, ancak EDC şanzımanlar ile nerdeyse sorunsuz hale getirdiler. Ufak tefek sorunlar çıkıyormu tabi ki çıkacak sonuçta mekanik bir düzenek...

Honda ve Toyota birisi CVT şanzımanı çok sever diğeri de Tork konvertörlü şanzımanlar ile başlayıp sonunda CVT şanzımana döndü. Araştırdığınız zaman kusursuz gibi çalışır ancak kullanıcı tarafında bir sürü olumlu olumsuz yorumlar duyarsınız...

Bir otomatik şanzıman ile düzgün şekilde kalkış yapar devirlere dikkat ederseniz size kolay kolay sorun çıkarmaz. Ancak arabanın hakkını verelim diyerek yüksek devir kullanıp özellikle drag yarışçıları gibi kalkışlar yapmaya çalışırsanız gelecekte bu şanzıman sizi üzebilir. Kısacası günümüz otomotiv piyasasın da kötü otomatik şanzıman kalmadı gibi bir şey, önemli olan yeni nesillerini alabilmek...
 
Bakımsız her araç parçası sorun çıkartır. Periyodik bakım ve zamanında değişmesi gerek parçalar değişirse sıkıntısız kullanılır. 2011 model 270 bin km de Megane 3 dci EDC geçen ay sattım. 5 sene bindiğim araçta beni üzecek EDC arızası çıkmadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: ADMİN
Öncelikle aracın kullanım geçmişi önemli bunu belirmekte fayda var. Vites geçişleri çift kavrama dsg7 gibi olmasa da onlar kadar da arızaya meğilli ve hassas değiller. Otomatik şanzıman araç alıyorsak cebe ortalama 50 - 80 bin koyup girmek en sağlıklısı sonuçta mekanik düzenler ve manuele göre daha hassas çalışan yapılar kestirilemiyor. Fakat istanbul gibi bir şehirde yaşıyorsanız vazgeçilmez bir konfor seviyesi ve lüks. Bildiğim kadarıyla alman getrag tarafından üretilen bir şanzıman bu marka bir çok premium markaya da üretim yapıyor piyasadaki benzer çift kavramala şanzımanlara nazaran gördüğüm kadarıyla maliyetleri nispeten daha ucuz. Isınma vs. Bir problem yaşamadım 1 2 geçişleri biraz daha hissedilir gibi dur kalkta manuel 1 de kullanıyorum ışıklarda n de bekliyorum.
 
Clio'da cvt kullanıldı mı? benzinli clio larda başka model şanzıman var mı
 
Clio'da cvt kullanıldı mı? benzinli clio larda başka model şanzıman var mı
X tronic dediğimiz şanzıman cvt diye biliyorum, harici clio 5 lerde 1.3 tce lerde çift kavrama edc var
 
  • Beğen
Tepkiler: Yüksel METİN
Clio'da cvt kullanıldı mı? benzinli clio larda başka model şanzıman var mı
Clio 5 ler de x tronic yani CVT şanzıman var, 1.3 TCe motora sahip olanlarda ıslak kavramalı 7 ileri EDC şanzıman bulunuyor.
Clio 4 1.2 TCe ve 1.5 dCİ modellerinde 6 ileri kuru tip şanzıman kullanılmıştı...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yüksel METİN
Kardeş merhaba, EDC şanzımanlar, bazı durumlarda arıza yapabilir. Çift kavramalı şanzımanlar, karmaşık bir yapıya sahip olduklarından, arızalar mekanik bileşenlerin aşınması, yazılım hataları veya sıvı sorunlarından kaynaklanabilir. EDC şanzımanlarda yaşanan yaygın problemler arasında vites geçişlerinde sertlik, gecikme veya kayma gibi sorunlar bulunabilir. Düzenli bakım ve zamanında yapılan onarımlar, bu tür sorunların önüne geçilmesine yardımcı olabilir. Eğer EDC şanzımanlı bir aracınız varsa yoğun trafikte dururken vitesi N konuma alman, ayrıca agrasif sert suruslerden kacinmak dikkat edilmesi gereken meseleler, benim aracımda EDC şanzımanina sahip şuana kadar herhangi bir sorun yaşatmadı yaklasik 1 yıldır aktif kullanıyorum
 
Yaklaşık 3 aylık araştırmalarımdan sonra edindiğim bilgiler ışığında aklımda şöyle bir çizelge oluştu. İlgili şanzıman için kırmızı olanlar olumsuz. Yeşil olanlar olumlu anlamına geliyor.


Kullanım şekliTork KonvertörlüÇift KavramalıCVT
Uzun süren sıkışık trafikevethayırevet
Dik rampalarda kalkışevethayırevetArabada Yokuş Kalkış desteği var ise sorun olmayabilir.
Agresif ve atak kullanmaevetevethayır
Yakıt Tasarruflu kullanmahayırevetevet
Yüksek Torkevetevethayır
 
  • Beğen
Tepkiler: mcgc
Geri
Üst