- Katılım
- 3 Tem 2015
- Mesajlar
- 4,375
- Tepkime puanı
- 6
- Puanları
- 0
- Yaş
- 43
Merhaba arkadaşlar,
Yaklaşık 40.000 km dir belirli araliklarla özellikle sıkışık trafikte “hız regulatorunu kontrol ettiriniz” ve bu arizaya bagli olarak yine aynı anda “enjeksiyonu kontrol ettiriniz” uyarisi aliyordum. Hatalar turuncu renkte olduğundan kontak kapaninca ve araç bir süre dinlenince siliniyor ve her şey normale donuyordu bu yüzden onemsemedim. Fakat en son kontrolde arıza ışığı yanarken clip cihazı ile baktigimizda egr bloke hatasini gorduk. Buna mukabil degismesi gerektigini anladik. Bizim seri araçlarda kuru ve sulu olmak üzere iki tip EGR bulunuyor ve malesef sulu olanlarda temizleme işlemi yapılamıyor ve malesef benimki de sulu tip olduğundan degisimine yoneldim. Bununla beraber bir suredir aracı calistirirken ce özellikle rolantide calisirken biraz vibrasyon vardı araçta ve bununda sağ üst motor kulagindan olduğunu tespit ettik. Haliyle bu parcaninda değişimi gerekiyor vibrasyon giderilmesi için.
İlk olarak yetkili servis egr ve motor kulagina 3.500 TL gibi oldukca yüksek bir maliyet çıkarttı. Parcalari yine orijinal kullanarak 1.700 TL ye ben ozel serviste yaptirdim.
Bu parcalarin değişimi sonrası motordaki vibrasyon tamamen kayboldu ve rolanti dahil neredeyse calistigi hissedilmiyor. Bu kadar fark ediyormus. Diğer yandan egr değişimi yonrasi da yakıt ortalamasi karma da 6.5 altına inmeyen araç aninda 5.1 lere indi. Aractan cikan egr yi görünce sasirdim desem yeridir iceride valfin hareket edecegi alan nerdeyse kalmamış tamamen kurum baglamis. Bu durumda tabi daha fazla yakıt ve daha fazla emisyon degeri olarak geri dondu. İlk muayene de 0.01 cikan emisyon degeri su aralar 1. Kusurlerde dolasiyordu. Limitin altinda yine ama olması gereken degerin kat be kat uzerindeydi ve tahmin ediyorum ki bu değer normal seviyelere inecektir.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yaklaşık 40.000 km dir belirli araliklarla özellikle sıkışık trafikte “hız regulatorunu kontrol ettiriniz” ve bu arizaya bagli olarak yine aynı anda “enjeksiyonu kontrol ettiriniz” uyarisi aliyordum. Hatalar turuncu renkte olduğundan kontak kapaninca ve araç bir süre dinlenince siliniyor ve her şey normale donuyordu bu yüzden onemsemedim. Fakat en son kontrolde arıza ışığı yanarken clip cihazı ile baktigimizda egr bloke hatasini gorduk. Buna mukabil degismesi gerektigini anladik. Bizim seri araçlarda kuru ve sulu olmak üzere iki tip EGR bulunuyor ve malesef sulu olanlarda temizleme işlemi yapılamıyor ve malesef benimki de sulu tip olduğundan degisimine yoneldim. Bununla beraber bir suredir aracı calistirirken ce özellikle rolantide calisirken biraz vibrasyon vardı araçta ve bununda sağ üst motor kulagindan olduğunu tespit ettik. Haliyle bu parcaninda değişimi gerekiyor vibrasyon giderilmesi için.
İlk olarak yetkili servis egr ve motor kulagina 3.500 TL gibi oldukca yüksek bir maliyet çıkarttı. Parcalari yine orijinal kullanarak 1.700 TL ye ben ozel serviste yaptirdim.
Bu parcalarin değişimi sonrası motordaki vibrasyon tamamen kayboldu ve rolanti dahil neredeyse calistigi hissedilmiyor. Bu kadar fark ediyormus. Diğer yandan egr değişimi yonrasi da yakıt ortalamasi karma da 6.5 altına inmeyen araç aninda 5.1 lere indi. Aractan cikan egr yi görünce sasirdim desem yeridir iceride valfin hareket edecegi alan nerdeyse kalmamış tamamen kurum baglamis. Bu durumda tabi daha fazla yakıt ve daha fazla emisyon degeri olarak geri dondu. İlk muayene de 0.01 cikan emisyon degeri su aralar 1. Kusurlerde dolasiyordu. Limitin altinda yine ama olması gereken degerin kat be kat uzerindeydi ve tahmin ediyorum ki bu değer normal seviyelere inecektir.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi