Tekrardan selamlar
Geçen postlarda bahsetmiştim aracın ağır bakımı 109 binde bosch car serviste yapılmış ancak içim rahat etmediği için yeniden yapacağım demiştim.
Ağır bakım kapsamında yapılanlar;
-Mais orjinal (gates) Triger seti
-Mais V kayış seti gergi ile birlikte
-Mais Su pompası
-Mais Termostat
Değişimi yapıldı.
Devamında periyodik bakım kapsamında sırasıyla yapılanlar;
-Engine Flush Plus motor içi temizleyici
-Liqui Moly Ceratec Seramik katkılı motor katkısı
-Liqui Moly Toptec 4400 5w30 RN0720 yeterliliği sunan yağ (orjinal)
-Bosch Hava filtresi
-Bosch carbonlu polen filtresi
-Bosch Yakıt filtresi (komple)
-Mais kısa tip (927kodlu) Yağ filtresi
Değişimi yapıldı.
Bunlara ilave olarak Ağır bakımı tedbir olarak yaptığımı belirtmek ve eklemek isterim;
-Mais Yağ soğutucu
Değişimi yapıldı ilave olarak yağ filtre tutucusunun oringleri yenilendi.
Bunların haricinde ön balatalarımız bittiği için;
-Ön disk tornası
-Mga ön fren balatası
Değişimi yapıldı.
O zaman buyursunlar görsellere geçelim.
Engine flush plus ile güne giriş yaptık saat 7.35 civarı olmalı. Tüm işlemler saat 12.15 gibi bitti.
Sonra aracı lifte alıp kolları sıvadık.
Hemen alt muhafaza ve ön jantlar söküldü. Ön diskler söküldü. Tornaya gönderildi.
Sonrasında 15dk çalıştırdığımız ve motor içini engine flush plus tavaf ettikten sonra
yağımızı boşalttık.
Devam ediyoruz tabi triger, v kayışı Termostat sökülmesi için sağ motor takozu söküldü hava filtresi emiş borusu söküldü. Akü söküldü. Alan açıldı. Aracın suyu boşaltıldı.
Sonrasında tüm işlemler devam etti. Sağ davlumbaz açıldı. Yakıt filtresi değişti. Triger seti su pompası v kayışı değişti toplandı. Termostat değişti.
Parçalarda şu şekilde;
Sonrasında toparlandı. Tabi diskler de geldi diskleri balataları taktık.
Ve sonrasında devam ediyoduz
Yağ soğutucunun etrafını boşalttık engel olan hortum vs çıkarıldı. Ve yağ soğutucu söküldü.

Aracın üstünden çıkan yağ soğutucumuz orjinal fabrikada takılan.
Devamında yağ filtre tutucusunun oringlerini değiştirdik.
Sonrasında yağ soğutucuyu taktık. Tutucuyu taktık yağ filtresini takarak final yaptık.
Tüm borular vs takıldıktan sonra hava filtresi emiş borusu vs takıldı. Toparlandı ve önce antifriz sonra sırasıyla ceratec ve yağ dolumunu yaptık.

Sonrasında artık marş yapıp kontrol ettik ve altını da kontrol ettik eksik vs varmı diye. Herhangi bir sorun yok.
Başarılı bir operasyonu daha tamamladık çok şükür.
Oem+ daki +'nın hakkını vermezsem rüzgar yapmış olurum. Yakışanı yapmazsam uyku tutmaz

Ve finalde motora hava tutup Liqui Moly susuz motor temizleyici ürünü ile geçtik. Tertemiz oldu. Yarın da yıkama ile taçlandıracağız.