- Katılım
- 15 Ara 2010
- Mesajlar
- 301
- Tepkime puanı
- 72
- Puanları
- 0
Merhaba.
Hemen hemen hepimizin araçlarının farları polikarbon cama sahip. Darbelere karşı dayanıklı olması için özellikle polikarbon malzeme kullanılıyor. Bu polikarbon far camının yüzeyi de akrilik kaplanarak çiziklere ve güneşin zararlı etkilerine karşı korunur. Ama bu akrilik kaplama zamanla hem güneşin etkisiyle, hem de yıkama için kullanılan çözücü deterjanlarla yokolur. Far camı da doğrudan güneşe maruz kalır ve sararıp matlaşır. Çevremde de çok görüyorum bu durumu. Farların aydınlatması da çok zayıflıyor. Çözümü birlikte uygulayalım...
Farları araçtan söktüm. Hatta farın reflektörlerini, motorlarını, ampullerini de söktüm ki rahat rahat yüzeyini yıkayayım. Ama sökmek zorsa sökmeden, araç üzerinde de yapabilirsiniz. Etrafını güzelce kağıt maskeleme bandı ile bantlayın yeter.
Farlar şu haldeydi;
Biraz açılı bakınca far üstündeki matlaşma daha çok belli oluyor.
Bu matlaşma tabi ki görüşü de olumsuz etkiliyordu.
Şimdi gelelim işleme.
Çoğunuz şaşırabilirsiniz ama şimdi farları zımparalayacağız. Ama oldukça ince zımpara kullanmanız gerekiyor.
Ben farın üstünde fazla derin çizik olmadığı için 1200 kum zımparadan başladım. Ama farın üstünde derin çizik varsa 600 kuma kadar düşebilirsiniz.
Farın üstünde zımparayı sürdükçe oluşan beyaz tozlar farın üstünden kazıdığınız matlaşan katman.
Zımparayı katlayarak, fazla bastırmadan ve ara ara katını değiştirerek uygulayabilirsiniz. Dairesel ovmalar sizi daha verimli sonuca götürür. Zımparayı doğrusal sürerseniz far camı üstünde iz oluşturabilirsiniz. Zımparaları uygularken farı ıslatmakta fayda var. Zira ıslatarak daha az çiziliyorlar. Ayrıca zımparaları da önceden su içinde bırakarak ıslatabilirsiniz.
Şimdi 1200 kum ile zımparalamayı bitirdik. Biliyorum, durum pek de iç açıcı değil;
Ama farın üstündeki matlaşan katmanı kaldırmak için bu gerekli.
Şimdi daha ince olan 2000 kum zımparaya geçelim;
Yine dairesel ovmalarla 2000 kum zımparayı da uyguladıktan sonra 3000 kum zımparayı uygulayabiliriz.
3000 kum zımpara bir nevi cila işlevi görüyor ve kılcal çizikleri alıp götürüyor. Zaten 3000 kum zımpara düz a4 kağıdı gibi. Yani öyle pek aşındırıcı özelliği yok.
3000 kum zımpara da bittikten sonra farımızın yüzeyini yıkayıp silerek kurutuyoruz.
Son durum bu ;
Şimdi ise sıvı pasta ile yüzeydeki kılcal çizikleri iyice yokediyorum. Sıvı pasta da bir nevi 4000 kum zımpara görevi görüyor. Ama sıvı pasta yoksa doğrudan cilaya da geçilebilir.
Sıvı pasta ile farın yüzeyini iyice temizledikten sonra plastik yüzeyler için kalıcı koruma sağlayan özel plastik cilamızı uygulayabiliriz. Ben Meguiar's Plastx plastik cilası kullanıyorum. Tüm profesyoneller de bunu kullanıyor. Zaten plastik cilası olarak pek de alternatifi yok. Bu cila polikarbon yüzeye bir nevi orjinalindeki akrilik kaplamaya benzer bir kaplama oluşturarak güneşten koruyor.
Far yüzeyine plastx'i iyice yediriyoruz.
Ben sıvı pasta ve cila için polisaj makinesini düşük devirde kullandım. Kesinlikle taşlama makinesine başlık takıp da yüksek devride çalıştırıp farınıza sürmeyin. Aşırı ısınacak ve aşınmaya sebep olacaktır. Elle de yapabilirsiniz. Ama biraz uğraşmanız gerekecek ve polisaj makinası kadar mükemmel sonuç zor olacaktır.
Ve işte sonuç ;
Yaklaşık olarak 2 saatimi aldı. Ama değdi...
Kullanılan malzemelerve maliyet;
Plastx: 35-50 tl arasında değişiyor ama yaklaşık 10 takım fara yeter...
Zımparalar: 1200-2000-3000 = toplam 5 tl civarı. bu zımparaları da tekrar kullanabilirsiniz.
Sıvı pasta: 10 lira. Bu da en az 15 araca yeter.
Polisaj makinesi ve sünger başlıklar... Sonsuz kullanım
Yani araç başı maliyet 10 lira civarı...
Umarım size de yol gösterir ve faydası dokunur.
Not: Alıntıdır... Umarım yardımım dokunmuştur...
Hemen hemen hepimizin araçlarının farları polikarbon cama sahip. Darbelere karşı dayanıklı olması için özellikle polikarbon malzeme kullanılıyor. Bu polikarbon far camının yüzeyi de akrilik kaplanarak çiziklere ve güneşin zararlı etkilerine karşı korunur. Ama bu akrilik kaplama zamanla hem güneşin etkisiyle, hem de yıkama için kullanılan çözücü deterjanlarla yokolur. Far camı da doğrudan güneşe maruz kalır ve sararıp matlaşır. Çevremde de çok görüyorum bu durumu. Farların aydınlatması da çok zayıflıyor. Çözümü birlikte uygulayalım...
Farları araçtan söktüm. Hatta farın reflektörlerini, motorlarını, ampullerini de söktüm ki rahat rahat yüzeyini yıkayayım. Ama sökmek zorsa sökmeden, araç üzerinde de yapabilirsiniz. Etrafını güzelce kağıt maskeleme bandı ile bantlayın yeter.
Farlar şu haldeydi;

Biraz açılı bakınca far üstündeki matlaşma daha çok belli oluyor.


Bu matlaşma tabi ki görüşü de olumsuz etkiliyordu.
Şimdi gelelim işleme.
Çoğunuz şaşırabilirsiniz ama şimdi farları zımparalayacağız. Ama oldukça ince zımpara kullanmanız gerekiyor.

Ben farın üstünde fazla derin çizik olmadığı için 1200 kum zımparadan başladım. Ama farın üstünde derin çizik varsa 600 kuma kadar düşebilirsiniz.
Farın üstünde zımparayı sürdükçe oluşan beyaz tozlar farın üstünden kazıdığınız matlaşan katman.

Zımparayı katlayarak, fazla bastırmadan ve ara ara katını değiştirerek uygulayabilirsiniz. Dairesel ovmalar sizi daha verimli sonuca götürür. Zımparayı doğrusal sürerseniz far camı üstünde iz oluşturabilirsiniz. Zımparaları uygularken farı ıslatmakta fayda var. Zira ıslatarak daha az çiziliyorlar. Ayrıca zımparaları da önceden su içinde bırakarak ıslatabilirsiniz.
Şimdi 1200 kum ile zımparalamayı bitirdik. Biliyorum, durum pek de iç açıcı değil;

Ama farın üstündeki matlaşan katmanı kaldırmak için bu gerekli.
Şimdi daha ince olan 2000 kum zımparaya geçelim;

Yine dairesel ovmalarla 2000 kum zımparayı da uyguladıktan sonra 3000 kum zımparayı uygulayabiliriz.

3000 kum zımpara bir nevi cila işlevi görüyor ve kılcal çizikleri alıp götürüyor. Zaten 3000 kum zımpara düz a4 kağıdı gibi. Yani öyle pek aşındırıcı özelliği yok.
3000 kum zımpara da bittikten sonra farımızın yüzeyini yıkayıp silerek kurutuyoruz.
Son durum bu ;

Şimdi ise sıvı pasta ile yüzeydeki kılcal çizikleri iyice yokediyorum. Sıvı pasta da bir nevi 4000 kum zımpara görevi görüyor. Ama sıvı pasta yoksa doğrudan cilaya da geçilebilir.

Sıvı pasta ile farın yüzeyini iyice temizledikten sonra plastik yüzeyler için kalıcı koruma sağlayan özel plastik cilamızı uygulayabiliriz. Ben Meguiar's Plastx plastik cilası kullanıyorum. Tüm profesyoneller de bunu kullanıyor. Zaten plastik cilası olarak pek de alternatifi yok. Bu cila polikarbon yüzeye bir nevi orjinalindeki akrilik kaplamaya benzer bir kaplama oluşturarak güneşten koruyor.

Far yüzeyine plastx'i iyice yediriyoruz.

Ben sıvı pasta ve cila için polisaj makinesini düşük devirde kullandım. Kesinlikle taşlama makinesine başlık takıp da yüksek devride çalıştırıp farınıza sürmeyin. Aşırı ısınacak ve aşınmaya sebep olacaktır. Elle de yapabilirsiniz. Ama biraz uğraşmanız gerekecek ve polisaj makinası kadar mükemmel sonuç zor olacaktır.
Ve işte sonuç ;

Yaklaşık olarak 2 saatimi aldı. Ama değdi...
Kullanılan malzemelerve maliyet;
Plastx: 35-50 tl arasında değişiyor ama yaklaşık 10 takım fara yeter...
Zımparalar: 1200-2000-3000 = toplam 5 tl civarı. bu zımparaları da tekrar kullanabilirsiniz.
Sıvı pasta: 10 lira. Bu da en az 15 araca yeter.
Polisaj makinesi ve sünger başlıklar... Sonsuz kullanım

Yani araç başı maliyet 10 lira civarı...
Umarım size de yol gösterir ve faydası dokunur.
Not: Alıntıdır... Umarım yardımım dokunmuştur...