Sararan ve Matlaşan Farların Yeniden Parlatılması !!

EVREN TOPCU

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2010
Mesajlar
301
Tepkime puanı
72
Puanları
0
Merhaba.

Hemen hemen hepimizin araçlarının farları polikarbon cama sahip. Darbelere karşı dayanıklı olması için özellikle polikarbon malzeme kullanılıyor. Bu polikarbon far camının yüzeyi de akrilik kaplanarak çiziklere ve güneşin zararlı etkilerine karşı korunur. Ama bu akrilik kaplama zamanla hem güneşin etkisiyle, hem de yıkama için kullanılan çözücü deterjanlarla yokolur. Far camı da doğrudan güneşe maruz kalır ve sararıp matlaşır. Çevremde de çok görüyorum bu durumu. Farların aydınlatması da çok zayıflıyor. Çözümü birlikte uygulayalım...


Farları araçtan söktüm. Hatta farın reflektörlerini, motorlarını, ampullerini de söktüm ki rahat rahat yüzeyini yıkayayım. Ama sökmek zorsa sökmeden, araç üzerinde de yapabilirsiniz. Etrafını güzelce kağıt maskeleme bandı ile bantlayın yeter.

Farlar şu haldeydi;

before3r.jpg


Biraz açılı bakınca far üstündeki matlaşma daha çok belli oluyor.

before4.jpg


before5.jpg



Bu matlaşma tabi ki görüşü de olumsuz etkiliyordu.

Şimdi gelelim işleme.

Çoğunuz şaşırabilirsiniz ama şimdi farları zımparalayacağız. Ama oldukça ince zımpara kullanmanız gerekiyor.

process1.jpg


Ben farın üstünde fazla derin çizik olmadığı için 1200 kum zımparadan başladım. Ama farın üstünde derin çizik varsa 600 kuma kadar düşebilirsiniz.

Farın üstünde zımparayı sürdükçe oluşan beyaz tozlar farın üstünden kazıdığınız matlaşan katman.

process2.jpg


Zımparayı katlayarak, fazla bastırmadan ve ara ara katını değiştirerek uygulayabilirsiniz. Dairesel ovmalar sizi daha verimli sonuca götürür. Zımparayı doğrusal sürerseniz far camı üstünde iz oluşturabilirsiniz. Zımparaları uygularken farı ıslatmakta fayda var. Zira ıslatarak daha az çiziliyorlar. Ayrıca zımparaları da önceden su içinde bırakarak ıslatabilirsiniz.

Şimdi 1200 kum ile zımparalamayı bitirdik. Biliyorum, durum pek de iç açıcı değil;

process4.jpg


Ama farın üstündeki matlaşan katmanı kaldırmak için bu gerekli.

Şimdi daha ince olan 2000 kum zımparaya geçelim;

process6.jpg


Yine dairesel ovmalarla 2000 kum zımparayı da uyguladıktan sonra 3000 kum zımparayı uygulayabiliriz.

process8.jpg


3000 kum zımpara bir nevi cila işlevi görüyor ve kılcal çizikleri alıp götürüyor. Zaten 3000 kum zımpara düz a4 kağıdı gibi. Yani öyle pek aşındırıcı özelliği yok.

3000 kum zımpara da bittikten sonra farımızın yüzeyini yıkayıp silerek kurutuyoruz.
Son durum bu ;

afterpro1.jpg


Şimdi ise sıvı pasta ile yüzeydeki kılcal çizikleri iyice yokediyorum. Sıvı pasta da bir nevi 4000 kum zımpara görevi görüyor. Ama sıvı pasta yoksa doğrudan cilaya da geçilebilir.

wax1.jpg


Sıvı pasta ile farın yüzeyini iyice temizledikten sonra plastik yüzeyler için kalıcı koruma sağlayan özel plastik cilamızı uygulayabiliriz. Ben Meguiar's Plastx plastik cilası kullanıyorum. Tüm profesyoneller de bunu kullanıyor. Zaten plastik cilası olarak pek de alternatifi yok. Bu cila polikarbon yüzeye bir nevi orjinalindeki akrilik kaplamaya benzer bir kaplama oluşturarak güneşten koruyor.

plastx1.jpg


Far yüzeyine plastx'i iyice yediriyoruz.

plastx3.jpg


Ben sıvı pasta ve cila için polisaj makinesini düşük devirde kullandım. Kesinlikle taşlama makinesine başlık takıp da yüksek devride çalıştırıp farınıza sürmeyin. Aşırı ısınacak ve aşınmaya sebep olacaktır. Elle de yapabilirsiniz. Ama biraz uğraşmanız gerekecek ve polisaj makinası kadar mükemmel sonuç zor olacaktır.

Ve işte sonuç ;

afterwax1.jpg


Yaklaşık olarak 2 saatimi aldı. Ama değdi...

Kullanılan malzemelerve maliyet;
Plastx: 35-50 tl arasında değişiyor ama yaklaşık 10 takım fara yeter...
Zımparalar: 1200-2000-3000 = toplam 5 tl civarı. bu zımparaları da tekrar kullanabilirsiniz.
Sıvı pasta: 10 lira. Bu da en az 15 araca yeter.
Polisaj makinesi ve sünger başlıklar... Sonsuz kullanım :)

Yani araç başı maliyet 10 lira civarı...

Umarım size de yol gösterir ve faydası dokunur.





Not: Alıntıdır... Umarım yardımım dokunmuştur...
 
Herkesin işine yarayacak bir bilgi, eline sağlık Evren...:eyv
 
Mükemmel bir paylaşım,eyvallah kardeşim....:eyv
 
faydalı bilgiler :eyv
 
Müthiş bir uygulama teşekkürler
 
rica ederim...
 
Eline sağlık çok yararlı bir bilgi
 
Keşke bizim arabanın far camlarıda polikarbon olsa ...
 
valla çok güzel olmuş ama işte bunu sadece düz camlılara uygulanabliyor pütürlü eski tip farlarda zımra işlemi sağlıklı olmuyor
 
eyvallah guzel konu uygulama konusundada yardımcı olabılır sanayıde 2000-3000 grit zımpara zor bulunuyor ozellıkle 3000 hıc nerdeyse
 
Geri
Üst