Uzunca bir Motor Sorunu Hikayesi

macmxcad

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Mar 2019
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Merhaba Arkadaşlar,
Aracımda yaşadığım ilginç bir problemi anlatmak istiyorum. Yorumlarınız benim için değerli.

Araç 1991 model renault 11 txe flash. 1.7 litre F2N motor.

Aracı alırken benzini iptal ettiklerini gördüm. Araç sadece LPG de çalışıyordu.
Aradcın genel durumunda bir aksaklık görmediğim için, ustama da gösterip arabayı aldım.
Birkaç ay kullandıktan sonra, benzinde de çalıştırmak için tekrar ustaya götürdüm. Usta eksik olan hortumları yerlerine taktıktan sonra, aracı benzinde de çalıştırmaya başladık.

Ancak birkaç gün bindikten sonra, araçta çekiş düşüklüğü yaşamaya başladım ve en sonunda pistonlardan birinin çalışmadığını farkettim. (benzin otomatiğinin karşısındaki ilk piston). Ateşlemeyi kontrol ettim, buji ateşlenmiyordu. Ustaya götürdüm, bujiyi söktük ve yağdan simsiyah olduğunu gördük.
Yağ yakan her araçta olduğu gibi, motor yapmayı düşündük. (Acaba sekman kurtarır mı v.s[FONT=&quot]😊[/FONT]).


Daha sonra bu olay üzerinde tartışırken, usta dedi ki mantıksız birşey var, bu araç LPG de düzgün çalışıyordu, benzine alınca bu böyle olduğuna göre, gel bunu eski haline getirelim. Bujiyi de değiştireceğiz, önce çalışacak, sonra bir kez daha böyle olacak ama 2. Veya 3. kez bujiyi değiştirdikten sonra bir daha olmayacak. Ustanın teorisine göre, benzin otomatiği arızalı olabilir, benzini kranka veriyor olabilir? Yağ inceldiği için de araç yağ yakmaya başlamış olabilirmiş. Ustaya inandık ve bujiyi değiştirdik, benzini de iptal ettik. Bujiyi ilk taktığımızda düzgün çalışsa da en falza 100 km sonra yağ yakmaktan mütevellit buji ölüyordu. Araç hiçbir zaman eskisi gibi olmadı. Sürekli aşırı oranda yağ yakıyor. Şimdi tahmin edeceğiniz gibi aynı ustaya tekrar gitmek istemiyorum.



Aklıma takılan ve aydınlanmak istediğim noktalar şunlar:


- Benzin otomatiği arızalı ise, bir şekilde benzini yağa karıştırma ihtimali var mı ?

- Eğer böyle oldu ise, ortalama 500 km kadar bu şekilde kullandığımız araç, subap, sekman veya diğer mekanik parçalara zarar vermiş olabilir mi ?
- Usta bu araçta flash değil broadway karbüratörü takılı olduğunu söyledi. Bu sorunun sebebi karbüratörün farklı olması olabilir mi ? yoksa karbüratörün kendisine ait bir sorun olabilir mi ?

En iyimser durumda, kendi başıma subap lastiklerini değiştirmeyi planlıyorum ancak,

Sizlerden gelecek değerli yorumlar ile, üst kapağı kendim açıp gözlemlemek ve tamirini yapmak veya yaptırmak istiyorum.
 

Emrebali05

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ağu 2015
Mesajlar
464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Merhaba Arkadaşlar,
Aracımda yaşadığım ilginç bir problemi anlatmak istiyorum. Yorumlarınız benim için değerli.

Araç 1991 model renault 11 txe flash. 1.7 litre F2N motor.

Aracı alırken benzini iptal ettiklerini gördüm. Araç sadece LPG de çalışıyordu.
Aradcın genel durumunda bir aksaklık görmediğim için, ustama da gösterip arabayı aldım.
Birkaç ay kullandıktan sonra, benzinde de çalıştırmak için tekrar ustaya götürdüm. Usta eksik olan hortumları yerlerine taktıktan sonra, aracı benzinde de çalıştırmaya başladık.

Ancak birkaç gün bindikten sonra, araçta çekiş düşüklüğü yaşamaya başladım ve en sonunda pistonlardan birinin çalışmadığını farkettim. (benzin otomatiğinin karşısındaki ilk piston). Ateşlemeyi kontrol ettim, buji ateşlenmiyordu. Ustaya götürdüm, bujiyi söktük ve yağdan simsiyah olduğunu gördük.
Yağ yakan her araçta olduğu gibi, motor yapmayı düşündük. (Acaba sekman kurtarır mı v.s).


Daha sonra bu olay üzerinde tartışırken, usta dedi ki mantıksız birşey var, bu araç LPG de düzgün çalışıyordu, benzine alınca bu böyle olduğuna göre, gel bunu eski haline getirelim. Bujiyi de değiştireceğiz, önce çalışacak, sonra bir kez daha böyle olacak ama 2. Veya 3. kez bujiyi değiştirdikten sonra bir daha olmayacak. Ustanın teorisine göre, benzin otomatiği arızalı olabilir, benzini kranka veriyor olabilir? Yağ inceldiği için de araç yağ yakmaya başlamış olabilirmiş. Ustaya inandık ve bujiyi değiştirdik, benzini de iptal ettik. Bujiyi ilk taktığımızda düzgün çalışsa da en falza 100 km sonra yağ yakmaktan mütevellit buji ölüyordu. Araç hiçbir zaman eskisi gibi olmadı. Sürekli aşırı oranda yağ yakıyor. Şimdi tahmin edeceğiniz gibi aynı ustaya tekrar gitmek istemiyorum.



Aklıma takılan ve aydınlanmak istediğim noktalar şunlar:


- Benzin otomatiği arızalı ise, bir şekilde benzini yağa karıştırma ihtimali var mı ?

- Eğer böyle oldu ise, ortalama 500 km kadar bu şekilde kullandığımız araç, subap, sekman veya diğer mekanik parçalara zarar vermiş olabilir mi ?
- Usta bu araçta flash değil broadway karbüratörü takılı olduğunu söyledi. Bu sorunun sebebi karbüratörün farklı olması olabilir mi ? yoksa karbüratörün kendisine ait bir sorun olabilir mi ?

En iyimser durumda, kendi başıma subap lastiklerini değiştirmeyi planlıyorum ancak,

Sizlerden gelecek değerli yorumlar ile, üst kapağı kendim açıp gözlemlemek ve tamirini yapmak veya yaptırmak istiyorum.

1. sorunuz için sorunun benzin otomatiğinden olduğunu düşünmüyorum çünkü benzin otomatiği içinden arızalandığında altta ufak bir tahliye deliği var iç diyaframa basınç oluşturmadan yani diyaframı delip benzin motora gitmeden o tahliye deliğinden benzini hızlıca boşaltıyor başıma gelmişti broadway kullanırken bu ihtimali geçiyorum

2. sorunuz için araç hararet yapmadıysa zarar vermez

3. sorunuz içinde karbüratör farklı olsa lpg de de sorun çıkartır diye düşünüyorum sadece benzine geçipte sorun cıkarması başka nedenden olabilir


benim tahminim sorunlu olan piston da yağ, ya piston yataklarından sızıyor ya da subaptan sızıyor sızan yağ piston odasına benzinle birlikte basıldığından fazla yağ+benzin az hava ile karşılaşınca tekleme yaptırıyor olabilir lpg de çalışırken lpg hacmi benzin hacmi kadar hacim olmadığından piston odasında yağ geldiğinde lpg ile rahatça yanıp tekleme olmadan atılıyor
 

macmxcad

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Mar 2019
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Cevabınız için çok teşekkür ederim.
Araç sanayide usta deneme yaparken hariç hiç hararet yükseltmedi. Su eksiltmesi de neredeyse sıfır olduğu için hiç hararet yapmıyor.

Tahmin olarak ben de sizin tahmininiz gibi düşünüyorum.
Sanırım en kötü ihtimal sekmandan yağ kaçırması. Üst kapağı subaplar ile birlikte komple yenilemeyi planlıyorum.
 
Üst