Yok, yok, yok bulamadık. ne olacak bu araba

yigido.gunduz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 May 2014
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Arkadaşlar daha öncede yazdım ama bir sonuca ulaşamadım lütfen dikkat.... benim 2010 model 1,2 hb ekspresion triptonic aracım var aracım 1 sene kadar önce su eksikliği nedeniyle hararet yaptı tamircide yaptırdım 3-4 ay kadar sorunsuz geçti daha sonra sürekli su eksiltmeye başladı. tamirciye sabah verdim akşama kadar kontrol etmiş bir yerden sızıntı yok dedi motor contası yandı desek motor saat gibi çalışıyor, hararet göstergesi sürekli normal hararet yok yani, ama su eksiltiyor 2 güne bir 1 çay bardağı su ekliyorum birde sabahları motor soğukken kontrol ediyorum radyatör takviye kabının kapağını her açmamda (motor çok soğukta olsa) bir basınçla açılıyor. sorunum hakkında değerli yorumlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkür ederim...
 
ARaba motor suyu ısındıkça basınç artar ve basınç arttığında var olan çatlaktan su kaçırmaya başlıyor olabilir.
 
Üst kapak contasinda kaçak var ise motor suyunun da kokmasi lazım su katmadan bi koklayip deneyin. Salt motor suyu kapağında bile buharlaşmayla kaçak olabilir. Kapağı degistirdiniz mi bilmiyorum. Conta yeni değişti diye bir mevzu da olmayabilir usta tork anahtarını kullanmayı bilmediyse contayi takarken işlevsiz bırakmış da olabilir. Geçmiş olsun.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Aynı bende sen gibi 2 günde 1 bir su ilave ediyordum taki 2 hafta sonra yağını değiştirmek için arabanın altına girip farkedene kadar. Aracınız lpg li ise lpg devirdaim hortumlarını kontrol edin beyine giren hortum kelepçeleri gevşeyebiliyor. araç yeni bakımdan çıktıysa contada blokta sorun yoktur. büyük ihtimal hortumlardan sızdırma yapıyor. Antifiriz ile kullanıyorsanız aracın altına girip kuvvetli bir ışıkla kontrol edin kaçan yeri büyük ihtimal görürsünüz.
 
bende de aynı dert vardı kimse çözüm bulamadı sanayi de ama en son servise götürdüm motor tekrar baştan yapılacak deyip 7bin lira istediler sanayide 3.5 bine yaptırdım. Sabahları zor çalışma sorunu vardı bende ayrıca bence bir servise gidip 100 lira verip baştan sona baktırmakta fayda var
 
Antifreze varsa motor suyunda araç ilk çalıştırmada egzosda antofreze kokusu olur. Bunun anlamı yanma odasına su sızıntısı olduğudur. Sebebi ise, Conta veya kılcal blok çatlağıdır. Eğer koku yoksa endişe etmeyin. Yukarıda yazılan olası sorunlu yerlere odaklanın.
 
Son düzenleme:
Kabinde bulunan Kalorifer peteğini kontrol ettirmenizde fayda var
 
tanıdığım sağlam bir renocu abi var renodan bin tane sertifikası var bu işi çözer kardeşim
 
Radyatorde çok ince kılcal bir çatlak olabilir radyatör sogukken kaçak görünmez isininca ordan buhar olarak çıkar bunuda görmek zor olur
 
Geri
Üst