Captur Outdoor Otomatik Cam kaldırma ve Ayna Kapama

ÇAĞRI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
1,583
Tepki puanı
0
Puanları
0
Güray Bey Merhaba,

Sürekli + alması problem değil. Bu tür modüller çok düşük akım çeker mA lerden bahsediyoruz. Normalde sizin akünüzü bitirmesi mümkün değil. 2 seçenek var;

1. Bir yerlerde kısa devre mevcut.
2. Tetik alınan yer yanlış.

İlkinin olmadığını varsayarak ikincisini açıklayım. Modül daima + elektrikle beslenir çalışmadığı için devre elamanlarının harcadığı mA lik akım çekerler. Ne zamanki tetikleme başlar ve cam motorları çalışır, asıl akım o zaman çekilir. Bu tetikleme araçlara göre değişir kimisi +, kimisi -, kimiside aynı kablo üzerinden hem + hem - değişmeli olarak gerçekleşir. Sizdeki sıkıntı şundan olabilir. Tetikleme kablosu sürekli akım alan bir yerden alındıysa siz aracınızı kilitleyip gittiğinizde bile tetiklemeye akım gelir ve modülde cam motorlarına çalış komutunu gönderir. Siz evde uyurken camlarınız kapalı olsa dahi kapatmaya çalışılır. Cam motorlarıda genellikle termiklidir, zorlandığında üzerinden geçen akım artar, ısınır ve devreyi keser. Modüle, dediğimiz şekilde sürekli tetik akımı geliyorsa bu şekilde bir döngüye girerek saatler içinde aküyü bitirir. Bu tetikleme genelde alarmlı araçlarda blokajdan alınırsa aynen sizin yaşadığınız sorunu yaşatır. Sizin için önemli olan konu şu, tetikleme nereden alındı? Alınması gereken merkezi kilittir. Eğer ki röle varsa uygun röle bacağından alınmalıdır. Şunu deneyebilirsiniz, genelde bu tür modüllerde 20A lik sigorta olur. Bu sigortayı daha düşük bir sigortayla değiştirin. Sabah kalktığınızda modülün sigortası yandıysa anlattığım şekildedir. Modülün marka ve modelini bağlantı şemasının fotoğrafları olsa üzerinde de gösterebilirim.
 

thetuzla

Güray GÜRBÜZ Captur Outdoor 1.5 Dci EDC ,
Süper Moderator
34-İstanbul
Katılım
26 Ara 2014
Mesajlar
3,328
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
46
Detaylı açıklama için teşekkür ederim. Salı günü arkadaşa bırakıcam bakıcak. Sanırım bu şekilde çalışma durumu Renault un bazı yeni modellerinde mevcut. Günlük kullanımda sıkıntı olmuyor. 2 gün hareketsiz kalınca oluyor. Bu arada idareten günlük çalıştırayım dedim araç ile hareket edip aküyü doldurmak gerrkiyormuş.Ben yerinde çalıştırdım dün akü yine bitmiş.Araçta kameralarda var ama cam kaldırma modülünden önce sıkıntı yoktu.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

thetuzla

Güray GÜRBÜZ Captur Outdoor 1.5 Dci EDC ,
Süper Moderator
34-İstanbul
Katılım
26 Ara 2014
Mesajlar
3,328
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
46
Geçen hafta tekrardan müdahale yaptı arkadaşlar.Modül içerisinde mini röle var dediler ama yinede modül dışına bir röle daha eklendi ve direk beslenme olayı ortadan kalktı.Bu hafta tekrar denedim akü yine bitmişti.Şuan artık araçtaki güvenlik kameralarından şüpheleniyoruz.Bu hafta olmaz ama bir sonraki hafta 2 gün yatarsa bu sefer kamera enerjilerini kesip bu şekilde deniycem. Arka kamera da ışık ara ara flip flop yapıyor. Bakalım o mu.Yada kısa devre aküyü bitirirmi ?

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

alfa-xxx

F1 Bölüm Sorumlusu,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2010
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
6
Puanları
0
Yaş
44
Kısa devre bataryaların en büyük düşmanı bir kere kısa süreli sıkıntı olmaz ama uzun süreli bir kaç defa sorun çıkarabilir.

Akü kısa kullanımlarda tam şarj olmaz.Birçok donanımdan bahsetmişin sürekli çalışan kamera bitirir.Cep telefonunda bile %5 şarjda kamera açılacağı zaman batarya kamera için yetersiz yazıyor :) .Dün 15-20 dk anahtar 1.kademe de sadece radyo açık .Ekrana akü koruması yazıp radyoyu kapattı :eyv
 

thetuzla

Güray GÜRBÜZ Captur Outdoor 1.5 Dci EDC ,
Süper Moderator
34-İstanbul
Katılım
26 Ara 2014
Mesajlar
3,328
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
46
Kısa devre bataryaların en büyük düşmanı bir kere kısa süreli sıkıntı olmaz ama uzun süreli bir kaç defa sorun çıkarabilir.

Akü kısa kullanımlarda tam şarj olmaz.Birçok donanımdan bahsetmişin sürekli çalışan kamera bitirir.Cep telefonunda bile %5 şarjda kamera açılacağı zaman batarya kamera için yetersiz yazıyor :) .Dün 15-20 dk anahtar 1.kademe de sadece radyo açık .Ekrana akü koruması yazıp radyoyu kapattı :eyv

Kameralar bildiğim kadarı ile çok düşük amper çektiği için aküyü bitirmez sanırım.Açıkçası bundan önceki 2004 model Kango aracımda 2 sene kullandım .Aracı satarken akü sıkıntı çıkardı onuda 10 yaşında olmasına bağlıyorum açıkçası.

Bu araç sıfır ve henüz 1 sene oldu.Bu kadar çabuk bitermi bilemedim.

Ama bir sonraki minimum 2 gün aracı hareketsiz bıraktığımda kameraları devre dışı bırakıcam.

Kabloda kısa devre olup olmadığını ölçebilsek güzel olacak ama bildiğimiz eski tip taşınabilir disk ucu şeklinde 5 pinli .
 

alfa-xxx

F1 Bölüm Sorumlusu,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2010
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
6
Puanları
0
Yaş
44
Beni bildiğim Kısa devreden olsa ya sigorta atar yada yangın çıkar , ufak park ampülleri bile biterebiliyor ki siz en az 2 günden bahsediyorsunuz.

Bana da @Algorist in teorisi mantıklı geldi tetikleme için yanlış seçim olabilir, düşük de olsa hergün kullanılmayan araçlarda azda olsa sürekli akım çeken kamera ,alarm ,ses sitemi vs varsa bitmesi normal ki.Sizin araç sanki harcadığından az şarj yapıyor .
Yani cep telefonunuzu hergün 5dk şarj edip çıktığınızı düşünün buna birde araç çalışmazken ki tüketimi de ekleyin akünün %100 e yaklaşması için aracın baya bi çalışması gerek.Ama durduğu yerde çalışmazken tüketim olmasa bu sorununuz olmazdı.Kamera ve cam modülsüz deneyin ses sistemi de ciddi akım çeker şarj edene kadar kullanmayın.
 

thetuzla

Güray GÜRBÜZ Captur Outdoor 1.5 Dci EDC ,
Süper Moderator
34-İstanbul
Katılım
26 Ara 2014
Mesajlar
3,328
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
46
Beni bildiğim Kısa devreden olsa ya sigorta atar yada yangın çıkar , ufak park ampülleri bile biterebiliyor ki siz en az 2 günden bahsediyorsunuz.

Bana da @Algorist in teorisi mantıklı geldi tetikleme için yanlış seçim olabilir, düşük de olsa hergün kullanılmayan araçlarda azda olsa sürekli akım çeken kamera ,alarm ,ses sitemi vs varsa bitmesi normal ki.Sizin araç sanki harcadığından az şarj yapıyor .
Yani cep telefonunuzu hergün 5dk şarj edip çıktığınızı düşünün buna birde araç çalışmazken ki tüketimi de ekleyin akünün %100 e yaklaşması için aracın baya bi çalışması gerek.Ama durduğu yerde çalışmazken tüketim olmasa bu sorununuz olmazdı.Kamera ve cam modülsüz deneyin ses sistemi de ciddi akım çeker şarj edene kadar kullanmayın.

Normalde takviye yaptıktan sonra sıkıntı olmuyor.Yani hafta içi hergün işe gidip geliyorum.Bu şekilde herhangi bir sıkıntı yok.Şayet haftasonu hareket etmediği zaman akü bitiyor.

Kamera lar çakmaklık şarjlı şekilde lehim yapılım izole edildi.

Anfi koltuk altında kilitleyip 5 dk geçmeden anfinin üzerindeki ışığı görüyorum ve kapanıyor.Kapıyı açtığımda ışık yanıp anfi devreye giriyor.

Cam modülünden önce denk gelmedi açıkçası akü bitmesi.Ama bu son seferde cam modülünün dışınada röle taklıdı ve sürekli + enerji yok .

Buna rağmen sıkıntı devam ediyor.
 

thetuzla

Güray GÜRBÜZ Captur Outdoor 1.5 Dci EDC ,
Süper Moderator
34-İstanbul
Katılım
26 Ara 2014
Mesajlar
3,328
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
46
Güray Bey Merhaba,

Sürekli + alması problem değil. Bu tür modüller çok düşük akım çeker mA lerden bahsediyoruz. Normalde sizin akünüzü bitirmesi mümkün değil. 2 seçenek var;

1. Bir yerlerde kısa devre mevcut.
2. Tetik alınan yer yanlış.

İlkinin olmadığını varsayarak ikincisini açıklayım. Modül daima + elektrikle beslenir çalışmadığı için devre elamanlarının harcadığı mA lik akım çekerler. Ne zamanki tetikleme başlar ve cam motorları çalışır, asıl akım o zaman çekilir. Bu tetikleme araçlara göre değişir kimisi +, kimisi -, kimiside aynı kablo üzerinden hem + hem - değişmeli olarak gerçekleşir. Sizdeki sıkıntı şundan olabilir. Tetikleme kablosu sürekli akım alan bir yerden alındıysa siz aracınızı kilitleyip gittiğinizde bile tetiklemeye akım gelir ve modülde cam motorlarına çalış komutunu gönderir. Siz evde uyurken camlarınız kapalı olsa dahi kapatmaya çalışılır. Cam motorlarıda genellikle termiklidir, zorlandığında üzerinden geçen akım artar, ısınır ve devreyi keser. Modüle, dediğimiz şekilde sürekli tetik akımı geliyorsa bu şekilde bir döngüye girerek saatler içinde aküyü bitirir. Bu tetikleme genelde alarmlı araçlarda blokajdan alınırsa aynen sizin yaşadığınız sorunu yaşatır. Sizin için önemli olan konu şu, tetikleme nereden alındı? Alınması gereken merkezi kilittir. Eğer ki röle varsa uygun röle bacağından alınmalıdır. Şunu deneyebilirsiniz, genelde bu tür modüllerde 20A lik sigorta olur. Bu sigortayı daha düşük bir sigortayla değiştirin. Sabah kalktığınızda modülün sigortası yandıysa anlattığım şekildedir. Modülün marka ve modelini bağlantı şemasının fotoğrafları olsa üzerinde de gösterebilirim.

Hocam Merhaba

Sanırım Cam modülü haricinde farklı birşeyler var gibi.Cam modülünde mini röle varmış.Onun haricinde bir röle taklıldı yani araç orjinal şekli ile enerji kesiliyor.

Servise gittim servis aküyü ölçtü ve şarj olması gerekiyor bilgisi verdi cihaz.Yani aküde sıkıntı olsa o şekilde uyarı verirdi diyor.

Malum uzun yol yapmıyorum. Günde 1 saat gidiş geliş şeklinde kullanıyorum.Arada bir dışarı çıkma olabiliyor işyerinden ama sık değil.

Servisteki arkadaş çektiğin yük şarjdan fazla ise yapabilir diyor.

Yanlız günlük kullanımda zaten sıkıntım yok ama anfi kullanan araçlarda bu şekilde bir sıkıntı olur mu acaba.Cam modülünü egale edersek.

Ofiste ölçüm cihazı ile araç rolantide iken dün akımı ölçtüm 11-12A gördüm. Anfide direk enerji var ama farlar ve navigasyon ekranı kapalı çok bir fark olmuyor.

Az önce tekrar rölantide anfi devrede ölçtüm 4A civarında akım çekiyor.

Araçta ayrıyetten önceki aracımda da kullandığım iki adet güvenlik kamerası var ve araç stop halindeyken hareket sensörü devrede şeklinde çalışıyor.İkisininde pilleri bitik.

Yani aküden yük çekiyorlar ama bunların çekeceği akımında bitirme ihtimali varmı acaba.

659dPP.jpg
[/URL][/IMG]
 

ÇAĞRI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2012
Mesajlar
1,583
Tepki puanı
0
Puanları
0
Güray Bey siz kameraların markasını modelini yazarsanız ben akşama size çok detaylı bir şekilde yapacağınız tüm testleri ve kameranızın aküyü boşaltıp boşaltamayacağını söylerim.

200mA lik kamerada var 2 amper çekende var o yüzden marka model önemli.

Anlatacağım test yöntemleride herkesin işine yarar bu vesileyle.:eyv
 

thetuzla

Güray GÜRBÜZ Captur Outdoor 1.5 Dci EDC ,
Süper Moderator
34-İstanbul
Katılım
26 Ara 2014
Mesajlar
3,328
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
46
Güray Bey siz kameraların markasını modelini yazarsanız ben akşama size çok detaylı bir şekilde yapacağınız tüm testleri ve kameranızın aküyü boşaltıp boşaltamayacağını söylerim.

200mA lik kamerada var 2 amper çekende var o yüzden marka model önemli.

Anlatacağım test yöntemleride herkesin işine yarar bu vesileyle.:eyv

Teşekkür ederim.

Cam Kaldırma WS-44 diye hatırlıyorum.
Mini 0801
Shadow GT680W

Anfide var oda M4 tü sanırım.
 
Üst