clio 3 grandtour 1.2

tefennili

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
108
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
aracı aldığımda motor suyunda yağ var galiba dediler testiçin genleşme kabını değiştik memlekte gittim geldim bir kaç kez su ekledim 1 ayda sonra geri döndüm aynı ustaya su eksiltiyor bu dedim yine orjinal genleşme kabının değiştirdi antifiriz koydu biraz fazla koymuştu fazla duruyordu bir hafta kullan gel değieşlim dedi bakalım dedi bir hafta oldu su azalmış durumda alt seviyede su yun durumu hararet hep aynı iyi durumda orta seviyede su eksiliyor ama nerden bulmak lazım biz suya yağ karışmışmı diye suyu değiştirmeye ve yağını filtresini değişmeye 700 tl verdik şimdide su eksiltmesi var gibi duruyor bu iş canımı sıkmaya başladı conta çıkmasa bari haftasonu giderim reno 19 da aracımda radyetörde tıkanık çıkmıştı temizletmiştim tamir etti su düzelmişti iyi olmuştu bakalım bu nerden çıkacak bıktım masrafından yaa
Hocam konu dışı ama aracınız kaç model ve kaç km de idi? Su eksilmesini 2 yöntemle anlayabilirsiniz, geceden arabanın altına gazete kağıdı serin, sabah kontrol edin damlama var mı? Yoksa, yine aracın altına kağıt serin ve olduğu yerde bir müddet gaz vererek tekrar kontrol edin, hatta bunu arkadaşın dediği gibi lifte kaldırarak yaparsanız daha da iyi olur, kalitesiz antifriz den dolayı borulardan birinde çatlak olmuş olabilir yada devirdaim kaçırabilir ki bu en istenilmeyen şeylerden birisidir. Tüm bunlara rağmen sızıntı görülmüyorsa tek sebep conta kalıyor maalesef.
 

memolikk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2014
Mesajlar
1,840
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
eyvalah teşekkür ederim sağol
 

memolikk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2014
Mesajlar
1,840
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Hocam konu dışı ama aracınız kaç model ve kaç km de idi? Su eksilmesini 2 yöntemle anlayabilirsiniz, geceden arabanın altına gazete kağıdı serin, sabah kontrol edin damlama var mı? Yoksa, yine aracın altına kağıt serin ve olduğu yerde bir müddet gaz vererek tekrar kontrol edin, hatta bunu arkadaşın dediği gibi lifte kaldırarak yaparsanız daha da iyi olur, kalitesiz antifriz den dolayı borulardan birinde çatlak olmuş olabilir yada devirdaim kaçırabilir ki bu en istenilmeyen şeylerden birisidir. Tüm bunlara rağmen sızıntı görülmüyorsa tek sebep conta kalıyor maalesef.
hocam aracım 2011 model grandtour 114500 km de benzin lpg li daha önce sana yag ve antifiriz konusunda çok yazdım ama az da olsa su eksiltiyor sonuçta var bir yerde ikinci e alınca bilemiyoum işte dediğin devirdaimi aldım debriyaj seti ni aldım trigeri aldım alternatör kiti kayışını aldım toptan bakıma sokacağım ama su eksiltmeişini çözmeden bakıma sokmayım tamirciye gitmekten illallah ediyorum araba alıyorum ben gözüm gbi bakıyorum ama hergün tamirciye gidiyorum nefret ediyor insan
 

tefennili

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
108
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
hocam aracım 2011 model grandtour 114500 km de benzin lpg li daha önce sana yag ve antifiriz konusunda çok yazdım ama az da olsa su eksiltiyor sonuçta var bir yerde ikinci e alınca bilemiyoum işte dediğin devirdaimi aldım debriyaj seti ni aldım trigeri aldım alternatör kiti kayışını aldım toptan bakıma sokacağım ama su eksiltmeişini çözmeden bakıma sokmayım tamirciye gitmekten illallah ediyorum araba alıyorum ben gözüm gbi bakıyorum ama hergün tamirciye gidiyorum nefret ediyor insan
Hocam su eksiltmesi ile ilgili yukarıda ki mesajımda belirttiğim hususları bir gözden geçir, sonucunu yaz buraya. Ben şimdi başka bir şeyden söz edeyim. Bizim Millet araç alırken, önce aracın değişenine veya boyanan parçasına bakıyor, sonra expertizde motor durumuna bakıyor ki, expertiz firmalarının dyno testleri çoğunlukla sallamasyon. En az bunlar kadar önemli olan hatta en önemli olan şey, aracın bakımları, km si, hangi şartlarda binildiği. 7 yıllık aracınız sene de 15.000 kmden fazla yapmış, kim ne derse desin bence fazla km yapmış, benzinli bir araç için yıllık maksimum sınır 8-10.000 km arasındadır bence, bunun üstünde km yapan insan dizel araç alır bence. Şimdi diyeceksiniz "Olurmu öyle şey, benzinli motorlar 500.000 km gider, 700.000 km gider" doğrudur gider ama 500.000 km sadece motor gitmez, alt takımı, debriyajı, şanzımanı elektronik aksamı hepsi, hep birlik de bu km gider bu yüzden aracın yıpranması bir bütün halinde olur. O yüzden aracın motoru tıkır tıkır çalışsa bile, şanzımanda problem çıkabilir, elektronik aksamda çıkabilir vs. Hele bir de araç iyi bakılmamışsa, gidip 3 kuruş kar yapacağım diye dandik yağ kullanıldıysa, sizin usta dediğiniz kasabın yaptığı gibi, hiç bir bilgisi olmadan abuk subuk antifriz konulduysa, yan sanayi ya da dandik filtreler kullanıldıysa, sorunlar hiç bitmez. Bu yüzden araç alırken bunlara dikkat ederek araç alırsanız, hatta piyasa fiyatının üstünde fiyat vererek alırsanız zarar etmezsiniz.
Örnek olarak ben aracımı 1,5 yıl önce 38.500 TL ye aldım, piyasası temizliğine göre 32 ile 36 arasıydı, ben 2500 TL fazla verdim, birde ağır bakımları yapılmamışdı, 1500 tL de o olsun dedim 4000 TL fazla vererek aldım. Ama araç 63.000 km deydi, tüm bakımları yetkili servis de yapılmıştı, ve yapılan tüm bakımlar (Lastiğinden, aküsüne kadar) faturalarıyla beraber sahibi bana sundu. Ayrıca sahibi Kara kuvvetlerinde yüzbaşı idi ve yıllık 10.000 km yapmış, normal aile aracıydı. O yüzden fazla para verdim bilmem anlatabildim mi?
 

memolikk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2014
Mesajlar
1,840
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Hocam su eksiltmesi ile ilgili yukarıda ki mesajımda belirttiğim hususları bir gözden geçir, sonucunu yaz buraya. Ben şimdi başka bir şeyden söz edeyim. Bizim Millet araç alırken, önce aracın değişenine veya boyanan parçasına bakıyor, sonra expertizde motor durumuna bakıyor ki, expertiz firmalarının dyno testleri çoğunlukla sallamasyon. En az bunlar kadar önemli olan hatta en önemli olan şey, aracın bakımları, km si, hangi şartlarda binildiği. 7 yıllık aracınız sene de 15.000 kmden fazla yapmış, kim ne derse desin bence fazla km yapmış, benzinli bir araç için yıllık maksimum sınır 8-10.000 km arasındadır bence, bunun üstünde km yapan insan dizel araç alır bence. Şimdi diyeceksiniz "Olurmu öyle şey, benzinli motorlar 500.000 km gider, 700.000 km gider" doğrudur gider ama 500.000 km sadece motor gitmez, alt takımı, debriyajı, şanzımanı elektronik aksamı hepsi, hep birlik de bu km gider bu yüzden aracın yıpranması bir bütün halinde olur. O yüzden aracın motoru tıkır tıkır çalışsa bile, şanzımanda problem çıkabilir, elektronik aksamda çıkabilir vs. Hele bir de araç iyi bakılmamışsa, gidip 3 kuruş kar yapacağım diye dandik yağ kullanıldıysa, sizin usta dediğiniz kasabın yaptığı gibi, hiç bir bilgisi olmadan abuk subuk antifriz konulduysa, yan sanayi ya da dandik filtreler kullanıldıysa, sorunlar hiç bitmez. Bu yüzden araç alırken bunlara dikkat ederek araç alırsanız, hatta piyasa fiyatının üstünde fiyat vererek alırsanız zarar etmezsiniz.
Örnek olarak ben aracımı 1,5 yıl önce 38.500 TL ye aldım, piyasası temizliğine göre 32 ile 36 arasıydı, ben 2500 TL fazla verdim, birde ağır bakımları yapılmamışdı, 1500 tL de o olsun dedim 4000 TL fazla vererek aldım. Ama araç 63.000 km deydi, tüm bakımları yetkili servis de yapılmıştı, ve yapılan tüm bakımlar (Lastiğinden, aküsüne kadar) faturalarıyla beraber sahibi bana sundu. Ayrıca sahibi Kara kuvvetlerinde yüzbaşı idi ve yıllık 10.000 km yapmış, normal aile aracıydı. O yüzden fazla para verdim bilmem anlatabildim mi?
neyse artık dediğin gibi sevabı günahı ile bize ait araca dediğin malzemelerle güzel bir bakım ve tamir edeyim de ondna sonra arıza çıkarsa o zaman ağzımı bozayım şimdi bismillah diyim motul yağ kaldı almadığım birde devirdaim siiparişi vereceğim o kaldı hortumlarıda değişirse motor kısmı on numara olacak birde radyatmrü temizletiyim sonra ne kalıyor daha bakalım
 

memolikk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2014
Mesajlar
1,840
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Bugün manyetik kaptör ve devirdaim pompasi siaprişide verdim renault mais marka olarak 85+ 265 + 11 kargo toplam 361 tl daha gitii
 

memolikk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2014
Mesajlar
1,840
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Manyetik Kaptör ne işe yarıyor abi.
volan sensörü de deniyor galiba yakıt olayını mı ayarlıyormuş yetkili serviste bu da değiştir çok yakar denilmişti onuda aldım değişeceğim servis dedi diye
 

Sweet

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Haz 2013
Mesajlar
445
Tepki puanı
1
Puanları
0
volan sensörü de deniyor galiba yakıt olayını mı ayarlıyormuş yetkili serviste bu da değiştir çok yakar denilmişti onuda aldım değişeceğim servis dedi diye
Tabi temizleyip takmak işlerine gelmiyor. Belki onlardan alırsın diye değiştir demişler benim tahminim bu sadece. İnşallah işe yarar.
 
Üst